Miten saan miehen raivoamisen ja haukkumisen loppumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hermoheikko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hermoheikko"

Vieras
Mies on jatkuvasti pahalla päällä ja hermostuu aivan mitättömistä asioista. Ja hermostuessaan hän haukkuu minua aivan hirvittävillä sanoilla ja toivoo, että tappaisin itseni. Tätä on jatkunut jo 3 vuotta, voiko mies olla masentunut vai mitä tämä voisi olla ja miten voisin saada sen loppumaan? Eroamaan en pysty.

No mää en sinuna kuuntelis hetkeäkään. Ovi kiinni kun mies aloittaa shownsa. Kerron että palaan kun oot rauhoittunut. Menisin vaikka hotelliin tai kaverin luo. Jos siis et voi erota...

Jos tuo on jatkunut kolme vuotta, niin se on kehittynyt tavaksi josta mies ei pääse eroon ilman jonkinlaista radikaalia muutosta.
Jatkossa lähdet pois tilanteesta ja olet poissa kaksi-kolme päivää, ihan missä tahansa hotellissa tai kavereiden luona etkä vastaa miehen yhteydenottoihin. Ja teet sen niin monta kertaa, että mies lopettaa tuon.

Toivottavasti teillä ei ole lapsia. Jos on, he ovat ammattiavun tarpeessa, sillä isän raivon kuuntelu jättää hyvin vaikeat traumat, sillä eihän lapsella ole mitään keinoja niitä käsitellä.

Minulla on aika sama tilanne, mutta huutajana ja raivoajana on vaimo.

Teen mitä tahansa tai en tee niin olen "vtun idiootti" tai "säälittävä luuseri".

Esim.
-jos olen kipeänä kuumeessa ja oksennustaudissa niin olen "saatanan laiska paska"
-jos ehdotan että säästetään ruoassa ja vaatteissa ja menoissa niin saan huudot päälleni etten muka halua elämältä mitään hauskaa
-muutaman kertaa olen saanut nyrkistä niin että on tullut mustelmia tai poski kipeäksi, ja tämän jälkeen on yleensä ollut aika rauhallista parikin kk... itse en koskaan pystyisi häntä kohtelemaan väkivalloin varsinkin kun olen melkein puoli metriä vaimoa pitempi ja niin paljon isompi

Ja ihan käsittämätöntä on se että kun tästä tilanteesta olen muutaman vaimon ystävättären kanssa puhunut "luottamuksellisesti" niin nämä ovat suurinpiirtein sanoneet, että kestä kuin mies ja älä kitise sillä naiset on naisia!

Mies on 30v. En siis pysty eroamaan, sillä asumme unelmiemme talossa, josta olen aina haaveillut ja jossa perheellä olisi upeat puitteet, mutta asuntolaina on niin suuri, etten pystyisi sitä yksin maksamaan. Lisäksi olen raskaana!! Siitä siis tuli tämä sysäys, että nyt viimeistään on asialle jotain tehtävä.

Voi hyvänen aika. Kulissit ja unelm talo on niin kiva juttu, että sinua ja ehkä sinun lapsiasi saa kohdella miten vaan?

Asia on todellakin hoidettava kuntoon. Mutta varaudu, että mies ei ehkä niin vaan halua muuttaakaan tehokkaaksi havaitsemaansa toimintamallia.

Muista, että omalla elämälläsi voit aina tehdä mitä haluat, mutta onko oikein asettaa vielä syntymätön lapsi tuollaisen henkisen väkivallan alle yhden talon vuoksi.

Olet vastuussa lapsestasi.

Eiköhän tämäkin aloitus tule suoraan Porvoosta. Onnea valitsemallesi tielle!

Ja "hulivili": sun vaimos ja hänen ystävänsä kuulostaa melko vittumaisilta, jos teillä ei lapsia tai muuta arvokasta ole, minkä takia suhdetta haluat ylläpitää, niin ota hatkat. Jos on, niin ehdottaisin jonkunmoista terapiaa, lähinnä vaimollesi mutta jos ei suostu yksin menemään, niin parisuhdeterapiaa. Ei nainen saa sen kummemmin mätkiä miestä kuin toisinkaan päin. Jos ei vaimo tuosta asetu eikä suostu muutokseen ettekä halua erota, soittaisin seuraavan kerran poliisille kun vaimo käyttää väkivaltaa. Jospa siitä oppis.

Yhteistyössä