Miten saan miehen laihduttamaan? Helppiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Puoliso"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos sanoo, pitää sanoa suoraan, ilman ivaamista. Semmonen, että kettuilee toiselle ja piinaa toista sillä asialla on tosi huono.

Kyllähän se on hyvä asia sanookin, mutta kyllä se sillä kerralla jakeluun menee, jankkaaminen tuskin mitään auttaa. Yleensä se ylipainonen asian kyllä tietää ja tiedostaakin. Ja sille ylipainoselle se suoraan sanominenkin voi tuntua ivaamiselta ja haukkumiselta vaikkei sitä oikeesti niin sanoiskaan. Nää on tosi vaikeita tilanteita eikä niihin oikein toinen voi sanomisillaa vaikuttaa. Voi yrittää pyytää mukaan ulkoileen/salille ja tehdä ite terveellisempää ruokaa, mut jos se toinen ei halua muuttua niin ei se paljon hyödytä, se kun voi mennä työmatkalla syömään sitä roskaruokaa.

[QUOTE="vieras";28417229]Salitreeni on huono tapa pudottaa painoa. Ylimääräinen massa valahtaa vyötärön seudulle heti kun salitreenit loppuu.[/QUOTE]

Eka virke ok ainakin siinä mielessä, että toki aerobinen treeni olisi tehokkaampaa painonpudotuksessa, mutta että lihakset lähtisivät liikkeelle kropassa... :D

[QUOTE="vieras";28417229]Salitreeni on huono tapa pudottaa painoa. Ylimääräinen massa valahtaa vyötärön seudulle heti kun salitreenit loppuu.[/QUOTE]

Ei pidä lopettaa treeniä. Eikä sillä tartte painoa pudottakaan, mutta rasvaa sillä saa vähemmäksi.

arnoldth4.jpg

arnold_schwarzenegger_fat.jpg

[QUOTE="vieras";28417298]
arnoldth4.jpg

arnold_schwarzenegger_fat.jpg
[/QUOTE]

Kaikista tulee vanhoja. Monesta turhan varhain, kolmekymppisenä jo. Se on naurettavaa linkittää tollasia kuvia ja sit selittää itselleen, että miehen on terveellistä olla ihan lihakseton tai lihava.

Ihmisillä voi olla paljon harhakäsityksiä siitä, minkä verran mistäkin ruoasta saa energiaa. Miehiä harvemmin kiinnonostaa ravitsemus. Siihen tarkoitukseen linkin takana olevat kuvat auttavat herättelemään sitä, mistä sitä liiallista energiaa kertyy. https://www.kokkola.fi/hyvinvointi/etusivu/ravitsemus/vertaa_ja_valitse/ On arvioitu, että laihduttamisen teho jakautuu 80 % ravitsemukselle ja 20 % liikunnalle, joten tuohon ruokavalioon erityisesti tulisi panostaa. Netissä on myös painonhallintaklubeja, jotka auttavat erityisesti niitä, jotka eivät erityisemmin ole asiaan perehtyneitä. Esim. Keventäjät.http://www.keventajat.fi/

Ei kai siihen auta mikään jos ei toisella ole motivaatioita. Mun mies on samoissa mitoissa mutta tekee fyysisesti erittäin raskasta työtä ja lihasta löytyy, joten tuo paino ei ihan niin paha ole miltä kuulostaa :) Vatsaa kyllä on.

Mun pitäisi taas vaihteeksi patistella miestä laihduttamaan, koska lääkärissä olivat puhuneet, että kympin tiputus todennäköisesti auttaisi kuorsaukseen (mahdollisesti myös uniapneaa). Kuorsaus haittaa mua ja uniapnean oireet myös miestä. Ottaa päähän, kun toinen ei tee mitään! Mullekaan miehen lihavuus ei ole ulkonäköjuttu, oli pullea jo tavatessamme. Miehen suvussa ei ole sydän. ja verisuonijuttuja juurikaan, ei diabetesta ym. ja mun suvussa taas on melkein kaikilla. Mies saa verikokeista erinomaiset tulokset siinä missä mun lukemat ovat huonot kun ottaa huomioon nuoren ikäni ja sen että syön huomattavasti terveellisemmin kuin mieheni. Ehkä senkään takia mies ei koe paineita laihduttaa, kun näyttää siltä että voi fyysisesti ihan hyvin lihavampanakin.

Eniten harmittaa, että mä olen lihonut meidän suhteen aikana, ja kun itse koitan pudottaa painoa (diabetes kolkuttelee jo ovella :) :) ) niin mies änkeää suunnilleen väkisin suklaata mun suuhun, houkuttelee pitsalle ja keksii kaikkia ysitä miksi olisin "ansainnut" herkkuja :( No, kivahan se on että kelpaan läskinäkin, vaikka olin hyvin timmissä kunnossa kun aloimme seurustella, mutta tyyppi ei yhtään tunnu tajuavan terveysriskejä, jotka mun kohdalla on ainakin ihan todellisia! :(

Ei pillua, ei kakkosta, ei suuseksiä, ei mitään seksiin viittaavaakaan. Jos sinua rakastaa niin varmasti laihtuu

Seksillä saa kiristää!

Aivan päinvastoin. Seksillä kiristäminen todennäköisesti johtaisi parisuhdekriisiin => masennukseen => syömiseen => lihomiseen

Itse olin työkiireinen, seksi, vapaa-aika ja nukkuminen jäivät vähiin ja ruokailu oli epäsäännöllistä mistä seurasi reipas ylipaino. Kun terveys alkoi tarpeeksi horjua, oli pakko ottaa lusikka kauniiseen käteen. Liioille töille stoppi (vaikka työnantaja kitisee), säännölliset ateriat, vitamiineja, riittävästi unta ja PALJON+USEIN seksiä. Olen laihtunut kahdessa vuodessa 17 kg.

Seksi on erinomainen korvike iltapalalle ja kunnon sessio (esim. tunti monipuolisesti eri tavoilla) vastaa reipasta lenkkiä. Ehdottomasti mukavin tapa laihduttaa!

[QUOTE="hmm";28417072]Lupaa sille palkinto, vaikka moottoripyörä sitten kun on laihduttanut 25kg...[/QUOTE]Tämä on hyvä JOS ap maksaa ko. moottoripyörän sataprosenttisesti omista itsetienatuista rahoistaan.

Aikuinen ihminen ei nimittäin TODELLAKAAN tarvitse mitään "lupia" ostaakseen itselleen jotain eli sellainen ei voi olla mikään palkinto.

Jos miehellä on väärä kuva siitä mitä täytyy tehdä laihtuakseen?
Kun ei sitä täydy kaikesta luopua ja ruveta himourheilijaks laihtuakseen.
Ylipainon kanssa kun kamppailee ja miettii noita asiota ja näkee telkkarista kaikkia noita ohjelmia jotka antavat tosi väärän kuvan laihduttamisesta en yhtään ihmettele ettei laihduttaminen houkuttele.

Sitä voi laihtua hyvinkin vähällä, jos vaan tietotaitoa riittää tai etsii tietoa.
Ei sitä tarvii kaikesta luopua, jos haluaa laihtua.
Mässäilyn ja herkuttelun kohdistaminen kerran viikkoon ja muuten söis sitä mistä tykkää tarpeeksi eikä liikaa, sillä voi lähteä painosta jo muutama kilo.

Se joku joka sanoi ettei pienestä uinnista ole hyötyä - päinvastoin, kaikki liikunta mitä jaksaa tehdä on hyväksi.

Mun mies innostui lähtemään kävelylle kun vähän maanitteli että vois jostain metsästä löytyä kiva paikka jossa vähän nauttia toisistamme lenkin yhteydessä. ;)

Painostamisesta ei ole hyötyä, toinen tuntee itsensä vaan huonommaksi ja lihavammaksi - josta seuraa se ettei ainakaan halua tehdä mitään. Palkitsemisen lupaus auttaa jos miehellä on halu tehdä jotain.

Kyllä salitreenikin laihduttaa - lihas kasvaa ja näin kroppa kuluttaa enemmä energiaa levossa. Aerobinen liikunta laihduttaa myös mutta kun lihakset on kunnossa sitä laihtuu ja kiinteytyy samalla.

Ehkä mies ei usko pystyvänsä?

Et mitenkään ellei toisen päässä se lamppu syty. Lihava useinmiten tietää tasan itsekin asian ja toisen asiasta jauhaminen ei edistä mitään. Meillä mies on itse alkanu ajatella lapsen kautta, sitä että haluais nähdä pojan kasvavan ja aikuistuvan, nykysellä kilomäärällä se ei kauhean todennäköistä ole. Piti joku tarkotus tulla elämään. Vielä hällä ei oo diabetestä eikä muita sairauksia,mutta ajan kysymys vain.

Jokainen lihava ihminen kyllä tietää olevansa lihava, ei sitä kenenkään tarvitse huomautella. Oletettavasti jokainen tietää myös ylipainon aiheuttamat terveysriskit, kuten myös epäterveellisen syömisen riskit ylipäätään vaikka paino olisikin normaali. kaikilla on myös tiedossa se, että liian vähäinen liikunta ei ole hyväksi ja lisää sairastumisriskiä.

Jos ihmisellä itsellään ei ole halua eikä kykyä tehdä asialle mitään, silloin kannattaa vaan antaa olla. Ei ketään voi pakottaa muuttamaan elintapojaan tai laihduttamaan, eikä ulkopuolelta tulleen painostuksen seurauksena tapahtunut laihtuminenkaan yleensä ole pysyvää. Jos aikuinen ihminen haluaa juoda niitä energiajuomiaan ja käydä punttisalilla vain saunomassa, käyköön.

voi kuullostaa karulta niistä jotka eivät ole ylipainoisia tai pitävät liikunnasta. Kaikki eivät liikkumisesta piittaa ja huonokuntoisena se onkin helvetillistä touhua.

Onko koiran hankinta mahdoton ajatus? Mä aloin lihomaan, kun meidän koirasta tuli vanhus ja koiran kuoleman jälkeen lihominen vain jatkui. Nyt olen aina silloin tällöin lainannut tyttären koiraa ja välillä käy mielessä, että jospa sittenkin hankkisi vielä oman. Koiranpennun kanssa kunto kasvaa koiran kasvaessa, kun lenkit pitenevät ja vauhti lisääntyy. Rapakuntoinenkin pääsee hyvin liikunnan pariin, kun ei tarvitse heti alussa rehkiä lihaksiaan kipeiksi.

Yhteistyössä