Miten saan mieheltä suostumuksen koiraan?

  • Viestiketjun aloittaja hmmmp
  • Ensimmäinen viesti
hmmmp
Kertokaa miten saan miehen suostumaan. Vinkkejä/kokemuksia?
Mies ei ole täysin vastaan, mutta sanoo aina että saan myöhemmin. Mutta kun on hokenut sitä jo kaksi vuotta.
Olen kokeillut vedota järkeen + tunteisiin, mutta mikään ei tehoa.
Olen aina halunnut koiraa ja elänyt koirien kanssa koko ikäni, niin tämä tilanne on kamala.
 
"koirallinen"
Voisikohan asiasta keskustella, kysyä suoraan mieheltä että mitä tarkoittaa "myöhemmin". Entäs jos mies yrittää väsyttää sinut kyselystä eikä hän halua teille koskaan koiraa, ei vaan viitsi sanoa sitä suoraan.
 
"vieras"
sitte ku lupaat että koira ei tule olemaan millään lailla "taakkana" miehellesi. sen ei tarvi lenkittää, ei kuunnella sen haukkumista, ei siivota, sen karvoja ei ruokkia ym... eli toisin sanoen et koskaan!
 
app
Olen yrittänyt keskustella. Ei onnistu, mies aina suuttuu ja lähtee pois. Ja minusta tuntuu myös että mies ei halua.
Mutta miksi aina sen pitäisi "voittaa" joka ei halua. ? Sitäpaitsi, vaikka mies on sanonut että jos otan sen ilman lupaa, hän lähtee, mutta tiedän ettei hän kuitenkaan lähtisi... Ja ajan kanssa kiintyisi siihen..
 
"vieras"
Selvitä kaikki valmiiksi.
Etsi kasvattaja jolta haluat pennun ja valitse sopiva pentue. Kasvattajathan ilmoittavat usein aikeistaan kuukausia tai jopa puoli vuotta aiemmin.

Sovi mahdollisuus saada töistä lomaa pennun tuloon.

Selvitä valmiiksi kaikki käytännön asiat ja varmista että rahallinen budjetti on tarpeeksi suuri.
Käytännön asioita on esim. aita pihalle, auto sopivaksi koiran kuljetukseen.
Onhan teidän elämäntilanne sopiva pennulle?
Teettekö töissä pitkää päivää tai onko molemmilla aikaa vieviä harrastuksia?

Sitten kertoisin miehelle että olen löytänyt juuri meille sopivan pennun joka syntyy silloin, suunnittelin että rakennetaan tuonne pihalle sellainen koirankestävä aita ja töissäkin puhuin jo esimiehelle joka lupasi lomaa siihen ajankohtaan.
Tässä on kuva pennuista! *Tähän kasvattajalta saatu söööööpö kuva pentueesta*

Kertoisin että en ole vielä luvannut ottaa pentua, vaan odotin mitä mies sanoo.

Näillä eväillä meidän ehkä-mies suostui pentuun, vielä kun päästiin kasvattajan luokse katsomaan palluroita niin näkihän sen miehen naamasta että sellainen meille tulee.
 
"vieras"
Olen yrittänyt keskustella. Ei onnistu, mies aina suuttuu ja lähtee pois. Ja minusta tuntuu myös että mies ei halua.
Mutta miksi aina sen pitäisi "voittaa" joka ei halua. ? Sitäpaitsi, vaikka mies on sanonut että jos otan sen ilman lupaa, hän lähtee, mutta tiedän ettei hän kuitenkaan lähtisi... Ja ajan kanssa kiintyisi siihen..
Sori, joudun ottamaan kirjoituksiani takaisin kun en nähnyt tätä sun viimeistä kommenttia.
Jos tosiaan mies on niin vastaan koiraa että uhkaa lähtevänsä, niin et sä ole koiraa saamassa, sori. :(

Mutta jokatapauksessa älä lupaa miehelle ettei joudu tekemään mitään koiran kanssa, ei lenkittämään, ruokkimaan jne jne.
Näin tulee väkisinkin tapahtumaan että tarvitset apua mieheltä ja sitten on hirveä riita valmis kun mies on pirun katkera joutuessaan koiraa hoitamaan.

Sun täytyy nyt vain odottaa kunnes mies suostuu yhteisvastuuseen koirasta.
 
[QUOTE="vieras";26493614]Saako kysyä miksi vastustat niin vahvasti?
Ihan uteliaisuudesta kysyn kun näin eläinrakkaana on vaikea joskus ymmärtää toista puolta. :D[/QUOTE]

Koska inhoan koiria enkä ikimaailmassa haluaisi kotiini koiraa. Jos olisi joku ulkokoira joka eläis häkissä eikä mun tarvis koskeakaan siihen, voisin suostua.
 
app
minäkään en voi ymmärtää ihmistä joka ei koiraa halua. koska itse niin kovasti sitä haluan.. Sain jo aiemmin luvan koiraan kun näytin tietyistä pennuista videon, mutta ne olivat jo kaikki menneet kun kasvattajalle soitin.. Joten se meni siinä.
 
koira
Suosittelen tutustumaan etukäteen teille sopiviin rotuihin ja kasvattajiin. Sen "oikean pennun" löytyminen voi viedä aikaa. Kun olet löytänyt sopivan rodun, voitte käydä kasvattajalla tutustumassa koiriin ja niiden kanssa harrastamisen mahdollisuuksiin.

Meillä koiran kuolema aikanaan sai isännän toteamaan, ettei yhtään koiraa enää ikinä. Minä olen elänyt koirien kanssa, joten en voinut hyväksyä sitä... Etsin siis meille sopivan rodun ja kasvattajan. Pääsimme kasvattajan järjestämään 8kk pentutapaamisen ja isäntä oli myyty.. siitä vielä vuosi odoteltiin meidän pentua.. Sen jälkeen onkin ollut koiria :D

Ikinä ei voi luvata, ettei isäntä joudu mitään tekemään.. Se on mahdoton ajatus.. ja vähintään rahaa palaa.

En voi liikaa korostaa sitä rodun ja koiranvalinnan tärkeyttä, varsinkin lapsiperheessä. Ongelmia voi ilmaantua jos valitaan esim. liian energinen tai kova rotu.. Hyvä kasvattaja osaa kyllä auttaa valinnassanne. Älkääkä vain missään nimessä sortuko hätäilemään jo ostamaan koiraa pentutehtailijoilta..

Onnea matkaan! Koirasta on paljon vaivaa ja tekemistä, mutta saa siitä iloakin.
 
"nana"
en mäkään haluais koiraa koska mulla on nuoruudesta kokemuksia miltä tuntuu luopua koirasta. Kun vanha sairas Raksu vietiin piikille, tilalle otettii Viinanen joka vuoden ikäsenä sairastu aivokasvaimeen. Vähän ajan päästä pikkuterrieri Elli kuoli isäni kanssa samassa autokolarissa. Aina hirveää surua..
 
[QUOTE="vieras";26493630]Mikä niissä koirissa on että on niin inhottavia?
Vai onko sulla huonoja kokemuksiakoirista, purru sua?[/QUOTE]

No en mä nyt osaa sanoa mikä niissä on inhottavaa. Vaikeaa tuollaiseen on vastata. Jotkut ei tykkää kissoista, hämähäkeistä tai homejuustosta ja ei kai siihenkään mitään kummallista syytä tarvi olla..
 
Ymmärrän kyllä kannan jossa ei kertakaikkiaan halua elää eläimen kanssa. Itse pelkään hämähäkkejä ja jos mies vain toisi meille tarantellan, muuttaisin oikeasti pois kunnes otus olisi poissa..

Ei yhteiseen kotiin voi vain tuoda jotain, ilman toisen suostumusta. Niin ikävää kuin se itsestä onkin. Onko teillä mahdollisuutta ulkokoiraan? Kompromissi. Sinä saat lenkkikaverin ja miehen ei tarvitse ottaa koiraa taloon sisään.
 
"vieras"
Ymmärrän kyllä kannan jossa ei kertakaikkiaan halua elää eläimen kanssa. Itse pelkään hämähäkkejä ja jos mies vain toisi meille tarantellan, muuttaisin oikeasti pois kunnes otus olisi poissa..

Ei yhteiseen kotiin voi vain tuoda jotain, ilman toisen suostumusta. Niin ikävää kuin se itsestä onkin. Onko teillä mahdollisuutta ulkokoiraan? Kompromissi. Sinä saat lenkkikaverin ja miehen ei tarvitse ottaa koiraa taloon sisään.
EI OLE OLEMASSA ULKOKOIRIA! (sori, oli pakko.)
Koira on laumaeläin ja tarvitsee laumaansa.
Koiran ottaminen ja telkeäminen ulkokoppiin on eläinrääkkäystä.
 
app
Heh, löysin tän alottamani vanhan ketjun, ja pakko vastata..
ei ole koiraa edelleenkään.
lupa on sitten kun muutetaan omakotitaloon, mutta siihen menee ainakin vielä 4vuotta.
joten ruinaus jatkuu.

Asumme kuitenkin rivitalossa, jossa meillä on aidattu piha.
 
App
Taas löysin tämän.. Nykyään meillä on koira. Otettiin 2012 joulukuussa ja mies tykkää tästä niin paljon. Mies on koiran the ihminen vaikka minä koiran pääasiassa hoidan. Nykyään haaveilen koira nro. Kakkosesta... Hihi. Lopulta löytyi vain sopiva koira meidän rotua ja ihmeen kaupalla sain luvan...
 
vierailija
[QUOTE="vieras";26493614]Saako kysyä miksi vastustat niin vahvasti?
Ihan uteliaisuudesta kysyn kun näin eläinrakkaana on vaikea joskus ymmärtää toista puolta.
Koska inhoan koiria enkä ikimaailmassa haluaisi kotiini koiraa. Jos olisi joku ulkokoira joka eläis häkissä eikä mun tarvis koskeakaan siihen, voisin suostua.
[/QUOTE]
Onneks minäkin vihaan ihmisiä nii paljon et ennemmin hommaisin 10 koiraa ku 10 ihmistä talooni..
 

Yhteistyössä