Miten saan lyömisen, nipistelyn ja potkimisen loppumaan?

Kyse siis meidän 4v pojasta. Lyö, nipistää ja potkii, vaikka siskot vaan kulkisivat ohitse. Iänikuinen tappelu ja raivo tän 'väkivallan' takia alkaa käymään mun hermoilleni. :headwall:

Ei auta arestituoli, ei nurkka, ei omaan huoneeseen passittaminen.... pitääkö mun tuota isompaa Likkaa neuvoa, että lyö takasin? :/ Siitä kyllä seuraa sellainen tappelu, että nuo on sinipunaisina sen jälkeen.

Mikä avuksi?
 
Meillä auttoi kun tehtiin sellanen lista joka viikolle, johon sai illalla laittaa tarran, kun oli päivät sujunut hyvin ilman turhaa kiukuttelua, raivoamista ja muksimista. Jos lauantaina ei ollut tarpeeksi tarroja listassa ei saanut karkkia :D Nyt riittää ihan vaan maininta karkkipäivästä ja lapset alkaa oikeen mielistelemään :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
^ kokeiltu huonoin tuloksin. Raivo syntyi viimeistään siinä vaiheessa, kun tarraa ei tullut listaan :headwall:
Meillä kans raivottii ekalla viikolla, jos ei saanut tarraa mutta sit helpotti kun pidettiin vaan sama linja ja raivoamisesta joutui jäähylle portaiden alle :) Oli kyl aika raivostuttava viikko, mutta tykkään kyllä tuloksista :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
^ kokeiltu huonoin tuloksin. Raivo syntyi viimeistään siinä vaiheessa, kun tarraa ei tullut listaan :headwall:
Meillä kans raivottii ekalla viikolla, jos ei saanut tarraa mutta sit helpotti kun pidettiin vaan sama linja ja raivoamisesta joutui jäähylle portaiden alle :) Oli kyl aika raivostuttava viikko, mutta tykkään kyllä tuloksista :D
Kestäisiköhän mun mielenterveyteni tuon uudestaan kokeilun.... :xmas:
 
hermo
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
^ kokeiltu huonoin tuloksin. Raivo syntyi viimeistään siinä vaiheessa, kun tarraa ei tullut listaan :headwall:
Ja miten pitkään kokeilit? Ehtikö saada yhtään positiivista palautetta. Kärsivällisyyttä vaan ja aina täytyy jotenkin näyttää, ettei toista saa satuttaa
 
Noh, takaisinantoa ei tietenkää suositella mutta meillä kakkonen kerran anto esikolle takas ja siihen loppu kiusaaminen. Ethän sä itekkää jää kuitenkaan oottamaan uusia iskuja jos joku sua mänttäis. Ja joskus se loppuu pisinkin kärsivällisyys. Olisko tää huomionhakua?
 
Lunatic
Itse nipistäisin ja löisin tätä tappelupukaria samalla volyymilla tai kovempaa takaisin, tai heittäisin niskapersotteella johonkin niin että pelästyy. Tai käskisin siskon lyödä kunnolla takasin.

Mutta miten saa syljeskelyn loppumaan juuri 6-vuotta täyttävältä tytöltä? Ei se nyt jatkuvasti sitä tee, mutta joskus on piruuttaan syljeskellyt sisälläkin.
 
sjt
annathan sellaisia "rangaistuksia" jotka pystyt ite pitämään? esim. kesällä meillä on pahin rangaistus jos joutuu pihalta muiden luota sisälle 5min.
ja tosiaan kun siihen positiiviseen palautteeseen pääsee jyvälle, niin lapsikin huomaa et se huomio on kivempaa ku negatiivinen..
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Itse nipistäisin ja löisin tätä tappelupukaria samalla volyymilla tai kovempaa takaisin, tai heittäisin niskapersotteella johonkin niin että pelästyy.

Mutta miten saa syljeskelyn loppumaan juuri 6-vuotta täyttävältä tytöltä? Ei se nyt jatkuvasti sitä tee, mutta joskus saattaa piruuttaan syljeskellä sisälläkin.
Just...kivat kasvatuskeinot sulla.
Sylje sä tytön päälle ni ehkä lopettaa!?
 
sjt
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Itse nipistäisin ja löisin tätä tappelupukaria samalla volyymilla tai kovempaa takaisin, tai heittäisin niskapersotteella johonkin niin että pelästyy. Tai käskisin siskon lyödä kunnolla takasin.

Mutta miten saa syljeskelyn loppumaan juuri 6-vuotta täyttävältä tytöltä? Ei se nyt jatkuvasti sitä tee, mutta joskus on piruuttaan syljeskellyt sisälläkin.
no jatka samaa linjaa ja piruuttaan sylje sen tavaroihin.. sweet kosto!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Kyse siis meidän 4v pojasta. Lyö, nipistää ja potkii, vaikka siskot vaan kulkisivat ohitse. Iänikuinen tappelu ja raivo tän 'väkivallan' takia alkaa käymään mun hermoilleni. :headwall:

Ei auta arestituoli, ei nurkka, ei omaan huoneeseen passittaminen.... pitääkö mun tuota isompaa Likkaa neuvoa, että lyö takasin? :/ Siitä kyllä seuraa sellainen tappelu, että nuo on sinipunaisina sen jälkeen.

Mikä avuksi?
Saako lapsi huomiota sulta muuten ku kiusaamalla siskoja!? Tai miten paljon ja millaista. Kiinnitä tähän huomiota.
 
No niin, nyt vasta pystyn palaamaan aiheeseen... eli siis huomionhakuahan tuo vissiin on, mutta en kyllä käsitä miksi. Poika saa syliä ja huomiota ja ihan kahdestaan välilä lähdetään kauppaan kylään jne. Isänsä kanssa touhuaa paljon auto juttuja.

Tarrasysteemiä kokeilin 2 viikon ajan, oli tosi iloinen poika, kun sai valita tarran listaan....mutta huutoa enimmikseen...

Muoks. se täytyy vielä kertoa, että poika on tosi kuuliainen ja kiltti kauppareissuilla, tottelee pihassa jnejne mutta tää siskojen lyöminen on ongelmana.
 
rankkaa on
Älä neuvo siskoja lyömään takaisin, meillä erehdyttiin näin sanomaan niin soppa oli entistä kamalampi. Se ei lopeta pojan väkivaltaa, tuntuu että yllyttää vain lisää. Neuvolalääkäri sanoi että 5-vuotiaalle pitäisi jo voida puhua järkeä ja se jo asioita ymmärtää, nuorempi ei välttämättä vielä ymmärrä aiheuttamaansa pahaa. Joten nyt kerrataan joka päivä säännöt pojan kanssa (ja tyttöjen yhtä lailla), että ketään ei lyödä eikä tönitä vaikka kuinka harmittaisi. Jos tekee mieli lyödä toista niin parempi poistua tilanteesta kokonaan. Jos kuitenkin poika tekee pahaa siskoille hän menettää rakkaimman pelikonsolinsa ja saa sen seuraavana iltana takaisin jos osaa käyttäytyä kunnolla. Jokaiseen tilanteeseen on pakko puuttua ja tolkuttaa niitä sääntöjä. Kaipa se kärsivällisyys joskus palkitaan...Jos jollakin on parempia vinkkejä niin otetaan täälläkin vastaan...
 

Yhteistyössä