H
hajuherneen äiti
Vieras
Tämä alkaa käydä hermoille ja saa oloni neuvottomaksi..Tytär 9v.haisee pahalta..Sellaiselta kuin kaivelisi takapuoltaan jatkuvasti,ja olen havainnut että haistelee sormiaan usein,mutta ei mene käsienpesulle ilman kehotusta.Vaatteetkin haisevat ja monesti jättää jälkeensä hajuvanan kulkiessaan ohitse.Käskytän suihkuun joka ilta ja pikkareita vaihtaa illoin aamuin,silti haisee.Olemme keskustelleet asiasta ja olen painottanut,ettei tarkoitus ole nolata tai haukkua(niin kuin hän sen asian ottaa) vaan saada puhuttua tämä asia,että ymmärtää hygienian merkityksen.Pelottaa,että kaverit alkavat koulussa kiusaamaan,hänen mukaansa kiusaamista ei ole.Yritän välillä muistaa pestä hänen vaatteensa huuhteluaineen kera,että vähän peittäisi hajuja,en tiedä auttaako se.Mutta,kun en keksi muitakaan keinoja enää.Tietsikalla oleiltuaan hiirikin alkaa haisemaan ja puhelin haisee myös..
Tästä on tullut iso ongelma ja on jatkunut jo jonkin aikaa! Terkkarin tarkastukset alkavat koulussa kohta,ehdotin tytölle että otetaan puheeksi siellä,mutta ei halua.Nolostuu,enkä sitä halua kuitenkaan hänelle.Mitä tässä nyt tekisi,kun selvästi on ongelma,mutta lapsi ei siitä välitä,eikä halua itse auttaa ongelman poistamisessa,kieltää vain koko asian.
Voisiko kyseessä olla joku henkinen juttu,neuroosi?Olen täysin takki tyhjänä..
Voisiko kyseessä olla joku henkinen juttu,neuroosi?Olen täysin takki tyhjänä..