Miten saan lapseeni paremman suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oona

Vieras
lapsi on 1,5v. Itkee isänsä perään. Vaikka minä olisin kotona, en kelpaa. Aamulla, kun näkee, että isä lähtenyt töihin, niin alkaa kauhea huuto ja itku. Tunnen epäonnistuneeni. Olen kärsinyt synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, oisko se syynä. En ilmeisesti ole ollut niin hyvä lapselle kuin isä. en ole jaksanut olla lapseni kanssa yhtä paljoa. itkettää :(

Meillä myös välillä noin, ettei äiti kelpaa. En ole tuosta mitenkään osannut olla huolissani tai ajatellut epäonnistuneeni äitinä. Meillä ainakin äiti ollut niin paljon enemmän paikalla, että äitiä voi jo pitää itsestään selvyytenä. Isä taas on useammin pois kotoa ja siksikin lapsi toisinaan enemmän isää vailla. Älä tunne huonommuutta, aika useista perheistä kuulee samaa.

Minulla samanlaisia kokemuksia, mutta aika auttaa. Katso lastasi, ja anna teille aikaa. Yritä tutustua häneen ja hyväksy hänet sellaisena kuin hän on.

Ja kerro lapsellesi rehellisesti että sinua surettaa kun olit alakuloinen hänen vauva-aikanaan ja että haluat viettää hänen kanssaan aikaasi.

Tuon ikäisen kanssa hyviä on pallotteluleikit. loruleikit. Ja lainaa theraplaysta juttuja, rasvaile lastasi, mittaa häntä mittanauhalla, piirrä hänen kuvaansa.

Mitään ei ole vielä menetetty!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä itkee kaikkien perään.. Eikö se sit sun perään itke? Voihan se olla että sillä on jo suhun nii vankka luotto että tietää sun tulevan aina takaisin :)

Eipä ole mun perään itkenyt. Muutamia kertoja, mutta ei samalla vahvuudella kuin isänsä perään.

Yhteistyössä