miten saan langattoman netin uudelleen toimimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tinttu

Vieras
en ole mikään atk-nero, joten suokaa anteeks jos teksti on epäselvää.. :D

koneeni siis tilttasi ja ennen sitä meillä oli langaton netti / langaton modeemi. jouduin viisaampien neuvosta uudelleen asentamaan kaiken koneeseen levyn avulla, eli kaikki vanha katosi koneelta. no, se alkoi uudelleen toimia, mutta
-netti ei enää toimi langattomana
-tietokoneesta ei enää kuulu ääniä, ei ole sitä kaiutinta tossa alapalkissa enkä löydä sitä mistään (ja ohjauspaneelit yms on käyty läpi)

eli mitä mä olen nyt tietämättäni poistanut koneelta ja miten saan ne takas?

tää olis mulle tärkeää, kiitos jos joku vastaa.... :)

http://www.mbnet.fi/ajuriapaja/ Tuolta löytyy ainakin ajurit laitteille jos vaan tiedät mitä laitteita sulla on koneessa..äänikortin ajuri vois olla paikallaan ladata jos kerran kajareita ei löydy edes ohjauspaneelista.

Millanenkohan langaton systeemi sulla on? Meikäläisen langaton on suojattu salasanalla, eli jos meille joku tulis oman läppärinsä kanssa, mun tarttis valita käynnistä-valikosta se "Yhdistä" tms. ja sitten valita se mun verkko, painaa yhdistä, syöttää salasana ja sitten yhteyden pitäisi toimia. Jos et muista salasanaa, katso oisko modeemissa jotain nappia, josta sen saisi nollattua ja saisit laitettua uuden salasanan. Paras ois tietty ettiä se modeemin ohjekirjanen, netistäkin se saattaa löytyä jos tiedät merkin ja mallin.

Toi sun kaiutinongelma kuulostaa erikoiselta. Veikkaisin, että sulta puuttuu ajurit sun äänikorttia varten. Jos olet heittänyt käyttiksen uudestaan koneelle, muttet ladannut ajureita niin eihän ne laitteet sitten vältsisti toimi.

mä oon pläränny läpi kaikki ne yhdistä-jutut ja kaikki, salasanaa ei oo koskaan vaatinut.. toi on joku telewellin langaton. en saa enää valittua verkkoa niinkun non compos mentis sanoit, tää ei vaan yhdistä langattomaan niinkun ennen. oon monesti koittanu asentaa langattoman verkon uudelleen, mutta siin tulee 2 vaihtoehtoa: usb:n kautta tai manuaalisesti ja kummallakaan ei tapahdu mitään....
menee hermo..... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
http://www.mbnet.fi/ajuriapaja/ Tuolta löytyy ainakin ajurit laitteille jos vaan tiedät mitä laitteita sulla on koneessa..äänikortin ajuri vois olla paikallaan ladata jos kerran kajareita ei löydy edes ohjauspaneelista.

apua, en mä osaa noista oikeaa valita, mikään ei kuulosta tutulta... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
?!?! Siis käyttääkö ihmiset suojaamattomia langattomia yhteyksiä, vaikka siinä voi sitten naapuri tehdä vaikka mitä hallaa sulle?!?!?!?!!

ilmeisesti sitten käyttää, minä en näistä mitään tajua ja mun tutuista naapureista kukaan ei kyl mulle haittaa tee :D
mutta ei toimi niin ei toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja tinttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:

apua, en mä osaa noista oikeaa valita, mikään ei kuulosta tutulta... :ashamed:

Control panel => system/järjestelmä ja sieltä vois yrittää katsoa, mitä kone on syönyt ja sitten googlettaa niitä ajureita (driver).

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Missä on sun ajuri-cd? Miksi formatoida koko konetta jos ei osaa tehdä loppuun asti. Onko xp vai vista?

no mun käskettiin tehdä näin, mua neuvottiin puhelimessa.
xp.

aika tympeen sävysiä viestejä täällä kyllä saa osakseen, ihme tarve joidenkin saada toinen tuntemaan itsensä ihan idiootiksi kun kysyy apua. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Missä on sun ajuri-cd? Miksi formatoida koko konetta jos ei osaa tehdä loppuun asti. Onko xp vai vista?

Aika usein neuvotaan, että pitäs pistää koko p*ska uusiksi, vaikka paljon pienemmilläkin operaatioilla voitais ihan hyvin päästä siedettävään lopputulokseen. Eihän taloakaan jyrätä maantasalle, jos yhdestä huoneesta palaa sulake tms. Vaikea sanoa, kun ei tiedä, mikä oli ap:lla ongelma alkujaan.

Luulisin ajurin puuttumisen olevan syynä tuohon äänien puuttumiseen ja langaton modeemi, noh, itse kytken sen ensin läppäriin, kirjoitan salasanan, yhdistän ja irrotan piuhoista.

Jos olet asentanut pelkästään käyttöjärjestelmän eli xp:n niin se koneessa oleva wlan-sovitin on sille käyttikselle pelkkää tyhmää rautaa eikä osaa sitä käyttää. Koneen mukana on tullut erillinen ajurilevy tai jos se wlan-palikka on erillinen esim usb:hen liitettävä murikka niin sitten sen mukana on tullut ajurilevy joka pitää myös asentaa.

kiitos kaikille avusta, äänet toimii nyt, mutta langatonta en saa toimimaan. pläräsin noi kaikki koneeseen kuuluvat cd:t läpi enkä löytäny sellasta mistä olis apua langattomaan nettiin..

Yhteistyössä