Miten saada vyötärö pienemmäksi, jos rasvaprosentti on jo pieni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailijana tänään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailijana tänään

Vieras
Eli miten saan vyörärönympäryksen pienemmäksi? Rasvaprosenttini on inbody mittausten mukaan 17,5%, joten en tiedä, onko järkeä enää laihduttaa. Vatsa myös on hyvin timmi, mutta vy on 75cm! En ymmärrä, miksi se on noin suuri, vaikka rasvaa kehossani ei siis todellakaan ole liikaa.
Olen nainen ja 176cm pitkä. BMI jotain 21. Lihasta löytyy. Haluaisin vain pienemmän vyötärön.

Olet pitkä nainen, joten miten ihmeessä vyötärösi pitäisi olla pieni? Misseillä on bmi n. 18 ja vyötärönympärykset n. 65 cm ja ovat kyllä sairaan laihoja, kun törrättää jo luut.

Mistä kohdalta mittaat? Osa mittaa vyötärön juuri kylkiluiden alta kapeimmalta kohdalta, osa navan kohdalta, osa vähän navan yläpuolelta.

Ei se vyötärö pituudesta johtuen iso ole, itsekin olen 175cm ja vyötäröni on 59cm.
Siihen nähden kuulostaa kyllä tooosi isolta tuo 75cm vy ja isohan se onkin, mutta luultavasti se on vain ruumiinrakenteesi, etkä voi sille mitään.
Pari senttiä mahdollisesti saisit pois, mutta muuten ala hyväksymään itsesi juuri tuollaisena. :)

Missä kunnossa muuten syvät/poikittaiset vatsalihaksesi ovat?
Vatsan timmeys ei vielä niiden kunnosta kerro ja pelkkien pitkittäisten eli ns. ulompien vatsisten treenaus suurentaa vyötäröä ja tekee tasapaksun.

[QUOTE="vieras.";29405627]Olet pitkä nainen, joten miten ihmeessä vyötärösi pitäisi olla pieni? Misseillä on bmi n. 18 ja vyötärönympärykset n. 65 cm ja ovat kyllä sairaan laihoja, kun törrättää jo luut.

Mistä kohdalta mittaat? Osa mittaa vyötärön juuri kylkiluiden alta kapeimmalta kohdalta, osa navan kohdalta, osa vähän navan yläpuolelta.[/QUOTE]

Olen 6cm lyhyempi kuin ap ja vyötärön ympärys on 65cm, eikä luut törrötä :) Eikä misseilläkään.

No miltä aapee sun vatsa näyttää? Näyttääkö siltä, että siinä jotain ylimääräistä rasvaa olis? Jos ei näy, niin sulla on vaan niin paljon lihasta ;) Eikä se oo yhtään huono juttu

Tai jospa vain mittaat väärästä kohdasta, jokaisella vyötärö vähän eri kohdassa, eli mikään napa ei todellakaan voi olla vyötärön kohdan merkki :D koska sun napas voi olla ihan eri kohdassa kuin mun napa.

Katkomalla alimmat kylkiluut. Se maksaa kivasti ja luultavasti joutunee mennä rajojen ulkopuolelle. Mittojen perusteella vaikutas olevan ruumiinrakenteesta kiinni ja sille ei voi mitään luonnollisin keinoin. Toki jos on innostunut treenaan selkään ja vatsaan kunnon lihaspatit niin helposti siitä tulee se 7-10cm lisää vyötärölle.
Jos on taas mallia omppu niin siinä ei auta kuin näännytyskuuri eikä välttämättä sekään. Tunnen pari "tikkua" joilla silti kunnon pallomaha. Toinen näistä on tätini ja luonnostaan muuten hyvin laiha. Ovat keskivertoa liikkuvaisempia yksilöitä jopa. :)

Itselläni ei vyötärönympärys ole juuri muuttunut painonvaihteluista huolimatta.. +-4cm. Selkää en treenaa hulluna lainkaan ja sisempiä vatsalihaksia enemmän kuin uloimpia, täysin turhamaisuuttani :D

Yksi vaihtoehto on kaventaa pikkuhiljaa korsetin avulla. Se tosin vaatii sitä, että korsettia pitää pitää koko ajan. Ja jos oikein radikaaliksi haluaa mennä, niin voi poistaa alimmat kylkiluut.

[QUOTE="heh";29405639]Jos katsot ap:n rasvaprosenttia ja painoindeksiä, voit päätellä jotain siitä, että liikuntaa lienee harrastanut. ;)[/QUOTE]

Mun painoindeksi on 20.2 ja rasvaprosentti 17. En harrasta liikuntaa...

Itse olen ollut aikoinaan yli 30kg lihavampi ja kilot lähti suurimmaksi osaksi jo 07. 2013 alussa innostuin sitten treenaamaankin ja nykyään salitreeniä 5x viikko + 3 aerobista. Lihasta on tullut kivasti, mutta maha on ongelmana. Edelleen on siis rasvakassi mahan alaosassa. Pituutta on sellaisen 160.5cm ja painoa nyt n. 53 eli BMI vähän yli 20. Rasvaprosentti on 17.3 (Inbody). Vyötärö oli vielä kesällä pienimillään 62cm mutta nyt kun on kunnolla myös vatsalihastreeniä (ei mitää tavallisia rutistuksia vaan ihan painojen kera) niin vyötärö on jo n. 68cm. Ongelmana onkin se, että ei viitsisi hirveästi enää rasvaprosenttiakaan laskea että lihasta pääsee kasvamaan, mutta eipä tuo mahakaan itsestään pienene :(. Muualla ei siis paljoakaan rasvaa ole kun suurin osa on tuossa helkutin mahassa.

Minulla on vyötärö tällä hetkellä 70-71 cm eikä ole kyllä yhtään varaa siitä vähentää, ihon alla on pelkkää lihasta. Jos tekee vatsa- ja selkälihaksia paljon, niin vaan ikävä kyllä on, että se leventää vyötäröä. Hyvällä tavalla.

Yhteistyössä