N
"neuvoton"
Vieras
Nyt naiset apua! Mulla puolivuotias poika ja tuntuu etten saa sille sitten millään kunnon päivärytmiä. On nyt ihan hiljan vasta alkanut yöt nukkumaan paremmin, ei yöllä syö mutta pari kertaa herää ja tutilla jatkaa unia/kyljen kääntö. Tämä passaa mulle siis paremmin kuin hyvin, että yöt meillä sentään on parantuneet huimasti
syö kiinteitä 5 ateriaa päivässä, aamupuuro, lounaalla kasvissose, välipalalla hedelmä/marjasose, päivällisellä lihakasvissose ja iltapuuro. Ongelmana nyt se etten meinaa millään saada mitään rytmiä tohon meidän poitsuun. Ongelmana mun mielestä se kun päiväunien pituus vaihtelee melkein joka päivä! Heräilee yöunilta viimeistään klo 6, joskus jo 5. Ekoille unille käy siine 7.30-8.00, kävis jo aiemmin mutta oon hieman yrittänyt tätä pitkittää. Yleensä nukkuu n.10 asti mutta joskus herää jo 9 pintaan ja tämä mun mielestä se ongelma, kun nukkuukin vähemmän kuin ton pari tuntia. Haluaisi nukkumaan sitten jo 11aikaan mutta olen yrittänyt tätäkin pitkittää. 10.30 annan kasvissoseen ja sen jälkeen leikkiä ja muuta touhailua n.12.30 asti jolloin vien sänkyyn ja nukkuu ehkä semmosen 45min. 13.30-14.00 on välipalan aika ja sen jälkeen taas leikkiä. 15.30-16.00 lihasose ja sen jälkeen unille, nukkuu 30-45min. Sitten taas touhailuja ja 18.30 iltapuuro jonka jälkeen kylpyyn ja se jälkeen vielä tissille. Nukahtaa n.19.30. Tuntuu että poika on koko päivän väsyksissä jos nukkuu päikkäreitä eri lailla kuin "normaalina" päivänä. Kerralla jaksaa olla hereillä n. 2-3h, yleensä kyllä jo 2tunnin jälkeen on kitinätuulella jos ei kaikenaikaa ole viihdyttämässä.
Vinkkejä kehiin, teenkö väärin kun pidän poikaa "väkisin" hereillä, tottuuko lapsi semmoiseen rytmiin mihin häntä totutetaan? Kovasti kiitollinen olisin neuvoista kuinka saada tohon ihanaan poitsuun jotain rytmin tynkää
Vinkkejä kehiin, teenkö väärin kun pidän poikaa "väkisin" hereillä, tottuuko lapsi semmoiseen rytmiin mihin häntä totutetaan? Kovasti kiitollinen olisin neuvoista kuinka saada tohon ihanaan poitsuun jotain rytmin tynkää