Miten saada vauva juomaan tuttipullosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairas-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairas-äiti

Vieras
Te, jotka syystä tai toisesta, olette opettaneet vauvan juomaan tuttipullosta, kuinka olette toimineet?
Meillä vauva pitäisi opettaa nyt tuttipullolle. Ollaan harjoitelt pian viikon ajan joka ilta ja tulos aina sama, kamalat raivarit ja maidot vauva päällä. Sylkee tutin pois ja maidot samoin jos jotain suuhun menee. Yökkii ja kakoo tuttia ym. Tavllista tuttia vauva kuitenkin syö hyvin, mutta pullotuttia ei hyväksy. Ollaan annettu mun rintamaitoa, joten maunkaan ei outo pitäisi olla, ollaan myös korvikkeella kokeiltu, tulos aina sama...
Alkaa aika loppumaan, vauva pitäis saada noin viikossa oppimaan pullolle. :/

Oletteko kokeilleet erilaisia pullotutteja?
Meillä vauva syö nätisti aventin pullosta, mutta esim.Nukista ei oikein uppoa...
Jos pullosta valuu maitoa niin se voi häiritä kun rinnasta syödessä voi pitää taukoa ilman että irroittaa otetta. Siksi meillä aventin pullot kun niistä maito ei valu vauavn suuhun vaan pitää imeä...no olikohan tästä mitään apua.

Mun piti sairastumiseni takia opettaa vauva pullolle, mut ei millään oppinut tuttipullosta syömään. Mut taikamuki kelpasi.. olihan se aika hassun näköistä, ku vauva söi taikamukista, mut hätä ei lue lakia :)

Joku muu syöttää kuin äiti, mielellään niin että äiti tisseineen ei ole paikalla, ei ainakaan samassa huoneessa, ja mieluummin ei edes samassa asunnossa. :D Minkä ikäinen vauva?

Hankala kyllä..jotkut vauvat ei millään huoli pulloa. Meillä vauva syö sekä rintaa että pulloa, on syönyt syntymästä asti kun tarvitsee lisämaitoa. Tuttia ei huoli, yökkii suusta pois. Kokeile erilaisia tutteja pulloon.

Mistä se johtuu, että toiset vauvat pitää opettaa pullolle? Sitä siis, että eikö vauva opi juomaan pullostakin, jos nälkä on ja maitoa pitää saada. Meillä siis kaikki kolme ovat saaneet korviketta, kun oma maito ei ole riittänyt eikä yhtäkään ole pitänyt opettaa pullolle. Voiko olla sitten siitä, että vauvasi ei ole vielä nälkäinen, kun pulloa yrittää? Tai jos sä itse annat siitä, jos tuoksuukin maitoa ja vauva haluaisikin tissiä eikä pulloa ja siksi protestoi?

Kuulostaa tutlta. Meillä tosin ei kelvannut tuttikaan. Kokeile silloin kun vauva on uninen. Esim. kun vauva nukkuu pitkän päiväunen, herätä hieman kesken unen ja tarjoa tuttia ennen vaatteiden riisumista, kun vauva on vielä uninen. Ja sitten kehu kovasti, jos juo pullosta. Itse annoin pikkutilkan pullosta ja imetin päälle, jotta vauva tajuaisi, että rinta ei katoa. Maidon voi pitää pullossa lämpimänä vesihauteessa ja ihan sanattomasti pullo suuhun. Kokeile myös kävellä samalla kun tarjoat pulloa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä se johtuu, että toiset vauvat pitää opettaa pullolle? Sitä siis, että eikö vauva opi juomaan pullostakin, jos nälkä on ja maitoa pitää saada. Meillä siis kaikki kolme ovat saaneet korviketta, kun oma maito ei ole riittänyt eikä yhtäkään ole pitänyt opettaa pullolle. Voiko olla sitten siitä, että vauvasi ei ole vielä nälkäinen, kun pulloa yrittää? Tai jos sä itse annat siitä, jos tuoksuukin maitoa ja vauva haluaisikin tissiä eikä pulloa ja siksi protestoi?

Minäkin olen tätä ihmetellyt, itse osittaisimetän mutta ei meillä ollut ongelmaa pullon kanssa vaikka vauva saikin ensimmäisen kk vain tissiä tai lisäruuat hörpyttämällä...mystistä.

Vauva on vasta 2kk, joten epäilyttää tuo nokkamuki tai muu. Lapsi on ihan selvästi nälkäinen kun yritetään pulloa tarjota. Mun pitää aloittaa sairauteeni lääkitys viikon kuluttua ja silloin ene saa enää lainkaan imettää. Mies on yrittänyt pullosta joka kerta antaa ja mä olen ollut pois näköpiiristä.
Mutta tosiaan, kokeillaan ainakin noita erilaisia pullonpäitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:

Minäkin olen tätä ihmetellyt, itse osittaisimetän mutta ei meillä ollut ongelmaa pullon kanssa vaikka vauva saikin ensimmäisen kk vain tissiä tai lisäruuat hörpyttämällä...mystistä.

:) En siis ollut ainoa, joka asiaa on pohtinut. Tää on kyllä aika mystistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:

Meillä ei ole kaksi lasta ikinä oppinut juomaan pullosta, vettä kun yritti antaa vaan, niin yhtä huutoa ja kirkumista tai sitten vaan naama naurussa ja sitten tukehtuminen suunnilleen päälle kun ei ole tajunnut niellä sieltä tullutta nestettä.

Ei meillä ainakaan. Meidän vauva oli ilmeisesti laiska syömään ja maitoakaan ei tainnut kauheasti tulla. Poju veteli tissistä sen minkä helposti sai ja sitten oli tyytyväinen. Paino vaan laski ja pituuttakaan ei tullut, mutta pullo ei kelvannut. Sairaalassa vasta kun joutu osastolle ja hoitajat passitti mut tisseineni kotiin, suostu ottaan pullosta.

Eli mäkin suosittelisin että joku muu kuin äiti antaa. Pienireikäiset pullot on hyvä varsinki jos tuppaa pulauittelemaan.

Me ei oo kans saatu poikaa oppimaan tutille eikä juomaan pullosta. Ihan pienenä vielä meni, mutta kun pidettiin taukoa niin enää ei uppoa. Meni mm. maitoaltistus poskelleen kun ei saatu korviketta alas millään keinoin. Poika siis vajaa 4kk nyt. On alettukin nyt suoraan sitten opettelemaan nokkamukista juomista ja jätetään tuo pullo vauvoille ;)

Meillä auttoi hyvä ajoitus, kun vauva oli niin väsy ettei ehtinyt tajuta ettei kyseessä ollutkaan tissi, nassutti sitten hölmistynyt ilme kasvoillaan siitäkin... :D Toivottavasti onnistut, ei ole helppo tehtävä!

Aventia suosittelen myös. Mä olen joutunut huijaaman vauvaa, eli siirtänyt rinnalta juotuaan pullon vaivihkaa suuhun sopivassa vaiheessa kun vauva on tyytyväinen. Tuttiakin piti opettaa että hieraisin siihen omaa maitoa. Sokerikin vois auttaa.

kauppaan siis ja sitten huijausyrityksiä. kiitos kaikille. en todellakaan tiedä mitä sitten tehdään, jos vauva ei ala juomaan... lääkitys kun oisi pakko aloittaa, ennen kun itse mene liian huonoon kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Mä olen joutunut huijaaman vauvaa, eli siirtänyt rinnalta juotuaan pullon vaivihkaa suuhun sopivassa vaiheessa kun vauva on tyytyväinen.

Tuota vinkkiä olisin mäkin tarjonnut, että jospa niin onnistuisi.

Yhteistyössä