Miten saada taas kasvojen iho paremmaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Olen monellakin naisella huomannut sen, että vaikka murkkuiässä kuinka iho on näppyläinen ja epätasaisen oloinen, niin aikuisena iho on siistin ja sileän näköinen.

Vaan eipä ole minulla. Ei tosin enää aknenäppyjä ole ( paitsi muutamia tulee sinne tänne kun kk:set ovat alkamassa), mutta ei iho ole sellainen sileä ja tasainen kuin ennen murkkuikää. Jäi kyllä tosi epätasainen näköiseksi. Monesti olen miettinyt, että millä konsteilla saada taas iho parempaan kuntoon. Joskus käytin jotain kasvovettä ja puhdistusmaitoa, mutta niistä sain vain ihon kuivemmaksi ja punaiseksi.

no mulla taas on finnejä ja isoja sellaisia,pari viikkoa sitte tällaseks pahaksi pamahti!on siis muutenkin huono iho eli paljon näppyjä yms.mut nyt on ihan kamala enkä tiiä mte tään ihon rauhottasin:(

Itselläkin vähän tuota ongelmaa ja sitten vielä tämän pakkastalven jälkeen entistä hankalampaa.. Mutta oon saanut kuitenkin pysymään kohtalaisessa kunnossa kun kerran viikossa kuorii ja kosteuttava naamio ja sitten iltaisin aina tehoseerumia. Muuten käytän vaan jotain kevyttä vaahtopesua ja kasvovettä ja kasvorasvaa.

Aloittaja, minkä ikäinen olet? Entä tiedätkö ihotyyppisi? Eli onko rasvoittuva, herkkä, kuiva, pintakuiva, sekaiho jne.
Itselläni oli nuorena paljon epäpuhtauksia iholla, ei nyt akneksi asti kuitenkaan. Sitten otin kunnon ihonhoitorutiinin käyttöön ja nyt 25v iho pysyy tosi hyvässä kunnossa. Oma ihoni on pintakuiva sekaiho, eli nenä, otsa ja leuka rasvoittuvat, posket on normaalit, mutta silti iholla on taipumusta myös rasvaisemmilta alueilta kuivua.

Ensiksi otan kuppiin oliiviöljyä jolla hieron kasvoja pari minuuttia, eli kastetaan sormenpäät sinne öljyyn ja hierotaan kasvoja (tähän hieromiseen on tietty tekniikka millä mennään), sitten öljy pyyhitään vanulapuilla pois.
Sen jälkeen vaahtoavalla puhdistusaineella pesen kasvot. Sitten kuorin ihon jollakin rakeisella kuorinnalla. Sen jälkeen mahdollisesti vielä rakeeton kosteuttava kuorinta, ja kosteuttava naamio. Ja kasvot huuhdellaan lopuksi ihan kylmällä vedellä, jonka jälkeen alkoholiton kasvovesi ja voiteet iholle.
Kannattaa opetella lukemaan tuotteiden INCI eli sisältölistoja, kun osaa suunnilleen sanoa onko siinä olevat aineet hyviä vai huonoja (en itse tiedä aineiden nimiä välttämättä, mutta osaan sanoa onko hyvä, vai huono aine) niin sitten tietää onko joku tuote ostamisen arvoinen vai pelkkää roskaa ja silikonia. Esimerkiksi varsin yllättäen, Pirkan puhdistustuotteet ja kosteusvoiteet on aivan hiton hyviä.

Kunnon ihonhoitorutiinit käyttöön. Puhdistus, kasvovesi ja kosteutus mielellään aamuin illoin. Talvella monen iho kuivuu niin, että kosteutusta tarvitaan enemmän. Lisäksi säännöllinen kuorinta ja vaikka joku ihotyypin mukainen naamio.

Tietenkin mm. tupakointi ja epäterveellinen ruokavalio huonontaa ihoa. Kannattaa pitää huoli, että saa tarpeeksi vitamiineja yms.

Yhteistyössä