Miten saada narsisti tajuamaan tekojensa seuraukset ihmisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maailma on paha paikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maailma on paha paikka

Vieras
Miten sen saa tajuamaan miltä sen touhut toisista tuntuu, ja näkemään kehitettävää itsessään?

Eihän sellaista tyyppiä voi edes laittaa maistamaan omaa lääkettään, koska ei se välitä mistään. Ei ainakaan koskaan pysähdy miettimään mitä itse on tehnyt väärin, loukkaantuu vaan muiden tekemisistä.

Ja vaikka sille välillä tulisikin heikkoja hetkiä, niin se nousee niistä ennemmin tai myöhemmin taas syytellen muita kohtalostaan. Ja jatkaa toisten kiusaamista entistä motivoituneempana. Uskottelee itselleen että terrorisoinnille on oikeutus.

Mä en halua elää tällä planeetalla enää.

Ei niin mitenkään. Narsisti ei kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan / tuntemaan syyllisyyttä. Narsismia ei myöskään pysty parantamaan millään terapioilla. Narsimista ei pääse eroon, kuin jättämällä narsisti tai poistamalla se muuten elämästään.

Narsistisesti vammautunut ihminen (siis narsismia poteva) on sillä laila vaurioitunut kehityksessään, että hän ei kykene vastavuoroisuuteen ihmissuhteissa sillä tavalla kuin toiset. Hänen itsetuntonsa on hauras ja egon suojarakenteet muodostuneet sen tähden niin tiukoiksi, ettei hänellä ole mahdollisuutta "ottaa opikseen" tai katua tekojaan. Mikäli siis kyseessä aito narsisti, on toiselta täysin lapsellista ryhtyä kostamaan tai kouluttamaan kyseistä narsistia miksikään.

Jos taas on kyseessä taas jälleen kerran semmoinen keittiöpsykologin määrittelemä narsisti, joka siis on ollut mainitulle keittiöpsykologille jollain lailla epämieluisa ja tuottanut pettymyksiä tahallaan tai tahtomattaan, on keittiöpsykologin syytä mennä peilin eteen miettimään että mikäköhän pers.häiriöinen sieltä peilistä tuijottelee takaisin.

Narsistisesti vammautunut ihminen (siis narsismia poteva) on sillä laila vaurioitunut kehityksessään, että hän ei kykene vastavuoroisuuteen ihmissuhteissa sillä tavalla kuin toiset. Hänen itsetuntonsa on hauras ja egon suojarakenteet muodostuneet sen tähden niin tiukoiksi, ettei hänellä ole mahdollisuutta "ottaa opikseen" tai katua tekojaan. Mikäli siis kyseessä aito narsisti, on toiselta täysin lapsellista ryhtyä kostamaan tai kouluttamaan kyseistä narsistia miksikään.

Jos taas on kyseessä taas jälleen kerran semmoinen keittiöpsykologin määrittelemä narsisti, joka siis on ollut mainitulle keittiöpsykologille jollain lailla epämieluisa ja tuottanut pettymyksiä tahallaan tai tahtomattaan, on keittiöpsykologin syytä mennä peilin eteen miettimään että mikäköhän pers.häiriöinen sieltä peilistä tuijottelee takaisin.

Eiköhän meillä kaikilla ole puutteemme. Toiset vaan saavat enemmän tuhoa aikaan, eivätkä opi virheistän, koska eivät koskaan tarkastele asioita siltä kannalta että olisivat itse voineet toimia toisin. Ihmissuhteet menevät aina saman kaavan mukaan, ja aina kaiken ajatellaan olevan muiden syytä. Tällainen ihminen on epäilemättä itsekin surullinen, koska tulee kerta toisensa jälkeen hylätyksi, vaikka uskottelee itselleen, ettei olisi moisia surkimuksia halunnutkaan ja jätti ne itse.

Jos tätä palstaa on uskominen, narsistista persoonallisuushäiriötä näyttää sairastavan paljon enemmän kuin kaksi prosenttia väestöstä.

Sellainen harha muodostuu, koska narsisteista puhutaan herkemmin kuin muista ihmisistä. Uutiskynnys ylittyy helpommin, kun on paljon valitettavaa. Näemme päivittäin jopa kymmeniä ihmisiä, joista emme sano täällä palstalla yhtikäs mitään, koska ei ole mitään syytä.

Mää en käsitä miksi puhua narsisteista ollenkaan?

Todellisen narsistin kanssa ei voi olla. Sen nyt luulisi kenen tahansa tervepäisen tajuavan. Sitten katkaistaan se ihmissuhde ja se on sitten sillä siisti. Mitä helkkarin puhumista siinä sitten on?

Jos tätä palstaa on uskominen, narsistista persoonallisuushäiriötä näyttää sairastavan paljon enemmän kuin kaksi prosenttia väestöstä.

Taivaan tosi.

Syy lie siinä, että nämä narsisteja joka puolella diagnosoivat ovat jonkinasteisia narsisteja ihan itse. Kun asiat menee jossain ihmissuhteissa pieleen niin silloin ei tarvitse miettiä miten itse kenties voisi muuttaa suhtautumistaan kun kerta voi syyttää toista narsistiksi. Kätevää eikö totta. Eikö miehesi enää kanna sinulle ruusuja? Narsisti!! Eikö anoppisi ymmärrä olla näyttämättä vittumaiselta? Narsisti hänkin!!! Sinussahan ei ole mitään vikaa, ei koskaan...

Mm. lähettelee intiimikuvia läheisille, työpaikoille, naapureille... Huorittelee eksiään, vähättelee ja mustamaalaa. Kikkailee lasten tapaamisten yms. kanssa, ei pidä kiinni sovitusta, ei tee yhteisyötä.

Aika erikoista että päätyy yhteiselämään ja tekemään lapsia jonkun kanssa josta sitten vasta huomaa että haa, sehän onkin narsisti psykopaatti.

Kyllä sen nyt yleensä normaali ihminen huomaa ihan heti alussa. Miten joku ihminen suhtautuu läheisiinsä, eksiinsä, yleensä ihmisiin.

Aika erikoista että päätyy yhteiselämään ja tekemään lapsia jonkun kanssa josta sitten vasta huomaa että haa, sehän onkin narsisti psykopaatti.

Kyllä sen nyt yleensä normaali ihminen huomaa ihan heti alussa. Miten joku ihminen suhtautuu läheisiinsä, eksiinsä, yleensä ihmisiin.

Mä en ookaan normaali. Mutta se ei oikeuta käyttämään hyväksi. Ei kai kovin kokeneita ja elämää nähneitä hyväksi käytetäkään.

Mulla ei ollut kokemusta juuri mistään. En tajunnut ihan alussa ihan kaikkea, koska tyyppi osasi vetää niin hyvää showta. Sitten kun aloin tajuta niin oli jo liian myöhäistä, ja yritin pärjätä.

En mä mistään narsisteista vielä mitään tiennytkään kun tavattiin. Olin suurinpiirtein vasta kehdosta tullut.

Mä en ookaan normaali. Mutta se ei oikeuta käyttämään hyväksi. Ei kai kovin kokeneita ja elämää nähneitä hyväksi käytetäkään.

Mulla ei ollut kokemusta juuri mistään. En tajunnut ihan alussa ihan kaikkea, koska tyyppi osasi vetää niin hyvää showta. Sitten kun aloin tajuta niin oli jo liian myöhäistä, ja yritin pärjätä.

En mä mistään narsisteista vielä mitään tiennytkään kun tavattiin. Olin suurinpiirtein vasta kehdosta tullut.

Oikeuta ja oikeuta.

Yritä nyt sitte tajuta, että ne narsistit ei muutu, koska ne ei osaa muuta tapaa olla toisen kanssa (kenenkään kanssa) kuin manipuloida. Jos siis olet oikean narsistin kelkkaan päätynyt todella.

Oikea narsisti on maailman yksinäisin ihminen. Sellaiset kuvitelmat että miten saisin sen tajuumaan ja blaa blaa on todella blaa blaata.

Oikeuta ja oikeuta.

Yritä nyt sitte tajuta, että ne narsistit ei muutu, koska ne ei osaa muuta tapaa olla toisen kanssa (kenenkään kanssa) kuin manipuloida. Jos siis olet oikean narsistin kelkkaan päätynyt todella.

Oikea narsisti on maailman yksinäisin ihminen. Sellaiset kuvitelmat että miten saisin sen tajuumaan ja blaa blaa on todella blaa blaata.

Ok, kiitos!

Kaikki mun tuntemat manipuloijat vaikuttaa tosi onnellisilta ja itseensä tyytyväisiltä ihmisiltä. Ja sosiaalisilta myös - ne osaa "ystävystyä" oikeiden ihmisten kanssa oikeaan aikaan, puhua itselleen työpaikan tosta vaan ja syrjäyttää pätevämmät hakijat, koska uskoo itseensä ja omaan ylivoimaisuuteensa. Pääaineena niillä on kilpailijoiksi kokemiensa henkilöiden mustamaalaus. Yleensä parisuhteessa "vaarattoman", hieman yksinkertaisen tai kokemattoman henkilön kanssa.

Kaikki näyttää hyvältä ulospäin, mutta mikään ei ole sitä, miltä näyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä;30827695:
Kaikki mun tuntemat manipuloijat vaikuttaa tosi onnellisilta ja itseensä tyytyväisiltä ihmisiltä. Ja sosiaalisilta myös - ne osaa "ystävystyä" oikeiden ihmisten kanssa oikeaan aikaan, puhua itselleen työpaikan tosta vaan ja syrjäyttää pätevämmät hakijat, koska uskoo itseensä ja omaan ylivoimaisuuteensa. Pääaineena niillä on kilpailijoiksi kokemiensa henkilöiden mustamaalaus. Yleensä parisuhteessa "vaarattoman", hieman yksinkertaisen tai kokemattoman henkilön kanssa.

Kaikki näyttää hyvältä ulospäin, mutta mikään ei ole sitä, miltä näyttää.

Juu, ne näyttävät olevan kaikesta selviäviä "tefloneita". Mennä porskutetaan vaan eteenpäin ja puhutaan kaikki parhain päin. Jos joku sanoo jotain poikkipuolista, on se joko tyhmä, kateellinen tai osaamaton. Narsistinen ihminen ei ymmärrä tehneensä mitään väärää ja vaikka väännät sen rautalangasta, hän vaan näkee tilantee omin silmin ja toisissa on AINA vika.

Minun isäni on puhtaasti narsisti - oikeasti! Musta on valkeaa, jos hän niin päättää. Vanhempien eron kääntyi " vaimo lähti ( joo, kun tarpeeksi kohteli huonosti ja lopulta ajoi ulos ja vaihtoi lukot) toisen miehen mukaan ( No, ei tod. Mutta isällä itsellään oli toinen/toisia nainen/naisia vanhempien avioliiton aikana)". Kun hänen kanssa yrittää puhua siitä mitä oikeasti tapahtui, on hän AIDON hämmästynyt ja kieltää kaiken. Hänen totuutensa on ihan toinen kuin muiden myös paikalla olleiden ihmisten ja vain hänen totuutensa on oikean totuus. Isäni on äärimmäisen hankala ihminen. Hänen kanssa pitää olla jollaisissa väleissä, mutta lähelle ei voi päästää, kun siitä ei tule kuin helvetti.

Yhteistyössä