Miten saada miesystävä ymmärtämään, että ei ole oikea aika perustaa uusperhettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2+3+2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2+3+2

Vieras
Mies on perustanut uusperheen jo kertaalleen ja huonosti siinä kävi. Hän kiirehti yhteenmuuttoa ja halusi tiiviin perheen lapsista ja uudesta naisesta. Lopulta kärsivät kaikki, kun yhteiselo ei onnistunutkaan. Syy oli naisessa, joka ei osannut käyttäytyä...(jaa-a).

Olemme seurustelleet reilun vuoden. Mies on puhunut yhteenmuutosta lähes koko ajan. Minä en halua. En nyt enkä välttämättä koskaan. Mies jaksaa loukkaantua asiasta lähes viikottain. Miksi asiat eivät voisi olla näin ja miksei hän ymmärrä, että lapsetkin tarvitsevat rauhaa ja tasaista elämää? Ei liikaa muutoksia!

Mies kaipaa naista, eikä sitä muuta kai mikään. Minä olen syyllinen hänen pahaan oloonsa, kun en voi myötäillä tässä. Nytkin olen ihan mielelläni lasteni kanssa kotona ja hän saa olla omiensa kanssa omassaan. Minusta on hyvä näin, vähitellen ja varovaisesti.

Jos se yhdessä asuminen on miehelle niin tärkeä asia, ehkä on parasta tehdä suhteesta loppu. Mä en ainakaan jaksaisi olla suhteessa, jossa toinen haluaa jatkuvasti jotain, mihin en suostu. Ja reilumpaa myös miehelle, jos tämä asia on on kerran ylitsepääsemätön.
Tuskin se on miehen ymmärryksestä kiinni, vaan yhteinen talous on hänelle syystä tai toisesta ehdoton prioriteetti.

Mies ei osaa perustella sitä, miksi haluaisi asua yhdessä tai itse asiassa kun siitä puhutaan, niin tajuaa itsekin, ettei halua minun arkeani, ei jaksaisi siihen osallistua ja loukkaantuu, kun sanon, etten uskokaan hänen kantavan mitään vastuuta siitä ja minulle tulisi yhteiskuviosta vain paineita arkeen sekä talouteen. Miehelle yhdessäasuminen on jotenkin pakkomielle, jonka hän ehkä voisi ymmärtää, jos löytyisi oikeat sanat ja keinot.

Eroaisimme totaalisesti muutaman kuukauden jälkeen, jos muuttaisimme yhteen. Mies on dominoiva ja pedantti ja tarvitsee todellakin omaa tilaa. Hänellä kävi edellisen yrityksenkin kanssa huonosti. Miehellä on selvät visiot minkälaista elämä olisi yhdessä, mutta ne visiot eivät ole todellisuudesta. VIimeiseen kolmeen kuukauteen hän ei esimerkiksi ole käynyt kertaakaan minun luonani, koska koti ja elämä meillä ei ole hänen arvojensa mukaista.

Yhteistyössä