Miten saada mies hommiin?

• Viestiketjun aloittaja Karla
  • Ensimmäinen viesti
Karla
Tervehdys!
Ajattelin kysäistä josko joku viisas olisi keksinyt jonkin keinon aktivoida miestä lastenhoitopuuhiin? Meillä isukki tekee ihan mitä muuta vaan paitsi kodinhoito- ja lastenhoitohommia... Sijaistekemistä löytyy aina! Kotona ollessaan hän joko katsoo telkkua tai pelailee. jos nyt lapsi on syliin ilmestynyt katse ei värähdäkään ruudulta. Ihmekös tuo jos vauva huutaa vaan isin hoidossa kun ei katsekontaktiakaan saa, saati sitten jutustelua.
Esikoisen synnyttyä hän jaksoi sentään vähän aikaa olla kiinnostunut ja tsempata, mutta toisen jälkeen EI MITÄÄN! vaipan on vaihtanut varmasti näiden neljän kuukauden aikana 4-5 kertaa max ja kerran on kylvettänyt silloin laitoksella. Ei varmaan tarvitse edes mainita ettei hän ruokikaan koskaan, vaikka pullo on käytössä ja yhtään yövuoroa hän ei suostu tekemään, että sais kerran edes nukkua pötköön edes neljä tuntia. Ja kyse olisi kuitenkin vain maitopullon lämmityksestä ja sen syöttämisestä (aikaa menisi noin 7 min.)
Toki hän käy päivisin töissä ja on siitä varmasti väsynyt, mutta niin olen minäkin hoidettuani vauvan ja uhmaikäisen(2-v.) ja 220m2 taloa, jota hän ei ole koskaan esim. imuroinut tai mitään...

ELI RUIKUTI RUIKUTI!!!!

Jos olis joku konsti, ennenkuin pää hajoaa!!! \|O

Jumbo
No jopas, enpä osaa sanoa juurikaan mitään millä sais miehes asenteen muuttumaan. Meillä on taas päin vastoin mies puuttuu joskus vähän liikaakin kaikkeen mahdolliseen. Onneksi on paljon myös lasten kanssa työnsä lisäksi. Että täytyy olla tyytyväinen meikäläisen vaikka joskus ottaakin pattiin kun on aina sanomassa sitä "viimeistä sanaa" joka asiassa. Sanoppa vaikka että kun lapset on yhdessä hankittu niin yhdessä ne myös hoidetaan. Monessa perheessähän se päävastuu varmaan onkin äidillä mutta kyllä isälläkin omat velvollisuudet on lapsiaan kohtaan. Mitä huushollin siivoukseen tulee niin kyllä tollasiin neliöihin jo mieskin sais osallistua. Tiedän erään perheen jolla ei ole edes lapsia ja neliöitä yhtä paljon kuin teillä ja emäntä on aivan kypsä siivoomaan. Kannattaiskohan ottaa ulkopuolista siivousapua tai sitten vaihtaa pienempään asuntoon.

Karla
Pieni lisäys vielä... mies näitä lapsia on nimenomaa halunnut, tottakai minäkin. Hän haavailee viidestä tai useammasta ja siksi tää perkuleen talokin on tullu hommattua. Näiden kokemusten jälkeen mulle riittää kyllä nää kaks. Katsokaas kun ennen avioliittoa hän oli reippain ja siistein mies mihin olin törmännyt. Aina niin avulias ja ymmärtäväinen. Mutta kaikki on siis muuttunut tässä vuosien saatossa. Ja kun suora puhe ei auta, eikä se että olen pari viikkoo siivouslakossa.. VOI P!

Yhteistyössä