Miten saada lapsi 11 kk juomaan? Imetystä olen lopettelemassa enää kerran/vrk imetän..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Manse

Vieras
Ei suostu juomaan maitoa lasista, pullosta, nokkiksesta, lämmitettynä, kylmänä eikä pahemmin vettäkään. Aamuisin imetän enää...

Pitäiskö mennä entiseen takaisin ja imettää enemmänn (haluaisin kyl kokonaan lopettaa kun parin viikon päästä täyttää vuoden) vai alkaakohan juomaan kun kokonaan lopetan imetyksen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ootko koittanu erilaisia pulloja? Meidänkin on tosi nirso siitä, mistä pullosta juo.

Meillä Mam-pullo...

Oottaako edes suuhunsa tuota vai jättääkö vain juomatta?

Mamista tulee aika kovaa. Jos on ikänsä juonut tissistä vain, lienee tottunut siihen, että maito tulee vähän hitaampaa/vaikeammin. Joten alkuun vois olla parempi hidasvirtauksinen tutti. + että niiden tuttien malleissa on tosi paljon eroja. Mikä käy yhdelle, ei käy toiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja upupaepops:
Moni on sanonut, että TommeeTippeen pullo olis sellainen, josta useimmat tissivauvatkin suostuvat juomaan. Prismassa ainakin myydään noita.

Mä oon kans kuullu noista hyvää. Meillä itsellä kävi alkuun Avent, mut ei käy enää.

Kiitos neuvoistanne:)

Käynpä ostamassa TommyTippeen pullon ja harjoitellaan sillä.

Tarkoitus olisi lopettaa imetys kokonaan viikon aikana niin täytyy toivoa vaan et alkaisi juomaan edes jotain sitten viimeistään. Syö ihan suht hyvin ja vaippoihin pissaa kuitenkin tulee... Ottaa ihan vaan hörppyjä vedestä pitkin päivää...

Saahan nestettä vähän kurkusta ja hedelmistä ja soseista ja ruoista...

Anna vettä! Vähitellen sen määrä lisääntyy, usko vaan. Meillä on nyt 5v, joka ei ole juonut maitoa ollenkaan rintamaidon jälkeen. Juuri tossa lopetteluvaiheessa tuntui, että nestettä menee todella vähän. Mutta niin kaun kun ei näytä kuivumisen merkkejä, ei ole mitään hätää! Ruuasta saa nestettä yllättävän paljon, ja tarjoa vaan usein sitä juomista, pieniä kulauksia kerrallaan niin tulee siitä edes vähän päivän mittaan. Ihan tavallisesta mukista/lasista opeteltiin juomaan tossa vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos neuvoistanne:)

Käynpä ostamassa TommyTippeen pullon ja harjoitellaan sillä.

Tarkoitus olisi lopettaa imetys kokonaan viikon aikana niin täytyy toivoa vaan et alkaisi juomaan edes jotain sitten viimeistään. Syö ihan suht hyvin ja vaippoihin pissaa kuitenkin tulee... Ottaa ihan vaan hörppyjä vedestä pitkin päivää...

Saahan nestettä vähän kurkusta ja hedelmistä ja soseista ja ruoista...

Lohdutan samanlaisen lapsen äitinä: siinä vaiheessa, kun pistin stopin imetykselle eikä rintaa enää tippunut, lapsi alkoi vähitellen juomaan nokkiksesta.

Ensimmäiset kolme päivää oli hankalimpia, viikon jälkeen sujui jo oikein hyvin. Kyllä se siitä, alku vain aina vaikein. :)

Mä lopetin kuopuksen imetyksen tuon ollessa 11kk, ei tullut mieleenikään enää opettaa pullolle mut ei kyllä muutenkaan juonut. Kysyin sitten neuvolasta neuvoa niin täti sanoi, että parikin viikkoa voi olla ettei huoli juomista kunnolla - nesteitä saa ruoista sinä aikana tarpeeksi. Ei mennyt kuin se pari viikkoa niin muki kelpasi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Anna vettä! Vähitellen sen määrä lisääntyy, usko vaan. Meillä on nyt 5v, joka ei ole juonut maitoa ollenkaan rintamaidon jälkeen. Juuri tossa lopetteluvaiheessa tuntui, että nestettä menee todella vähän. Mutta niin kaun kun ei näytä kuivumisen merkkejä, ei ole mitään hätää! Ruuasta saa nestettä yllättävän paljon, ja tarjoa vaan usein sitä juomista, pieniä kulauksia kerrallaan niin tulee siitä edes vähän päivän mittaan. Ihan tavallisesta mukista/lasista opeteltiin juomaan tossa vaiheessa.

Annatko sitten jotain kalsiumlisää kun ei juo maitoa?

meilläkään ei maito meinannut mennä kun imetysta lopettelin. Mut kun olin lopettanu niin alkoi maito maistumaan paremmin. Kyllä se siitä siis! Mut en opettais enää pullolle vaan suoraan nokkamukiin/lasiin. Pääset helpommalla ku ei tarvii opetella pois pullosta.

Minun poikani kuka on 1,3 on vieläkin tissisä. Sitten kyllästyin ja ostin sille virosta tissin tuttipullon. Jos käydään ulkona niin otan mukaan ulkoilututtipullon. Sieltä se juo vaan ulkona.
On mulla pieni tyttökin. Se on 2kuukautta. Tosi pieni. Se juo tietysti tissistä

Yhteistyössä