Miten saada kotiin raikas tuoksu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kyllästynyt miksi aina tuoksuu tunkkaiselle tai sitten ei millekään. Meillä kuitenkin 5 vuotta vanha talo vain eikä meillä tuoksu sellaiselle hyvälle ja raikkaalle niinkun joillakin muilla. Siivoan 2 kertaa viikossa missähän vika?

JOKA PÄIVÄ kunnon tuuletus. Uudessa talossa 2 ensimmäistä vuotta pitää tuuletta tosi hyvin. Minä imuroin joka päivä ja luuttuan joka toinen. Vessan pesen päivittäin. Roskia en anna lojottaa roskapussissa, vaan vien roskat joka päivä.

Sen jälkeen ostat pesuainetta jossa on kiva tuoksu ja peset joka paikan ja ei missään nimessä mitään tupakointia yms. sisällä. Tuuletat makuuhuoneen näin kesällä vaikka ikkuna auki koko päiväksi ja sitten ostat hyvänhajuisia raikastimia tai sumutettavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
JOKA PÄIVÄ kunnon tuuletus. Uudessa talossa 2 ensimmäistä vuotta pitää tuuletta tosi hyvin. Minä imuroin joka päivä ja luuttuan joka toinen. Vessan pesen päivittäin. Roskia en anna lojottaa roskapussissa, vaan vien roskat joka päivä.

nämä hyviä.
tuoksukynttilöitä enkä muitakaan tavallisia kynttilöitä suosi, koska on jo aikaa tullut mieleen, että varmaan yhtä epäterveellistä polttaa niitä kuin tupakoida sisällä.

parafiinikynttilät on siis nimensä mukaisesti valmistettu parafiinista, joka on jalostamalla saatu sivutuote raaka-öljystä.

näistä kynttilöistä syntyvä musta noki on samaa tavaraa kuin diesel moottoreiden pakokaasut. lisäksi palaminen synnyttää joukon epäpuhtauksia ja vaarallisia yhdisteitä, mukaanlukien tolueenin sekä bentseenin, jotka ovat molemmat tunnettuja karsinogeenejä. nämä myrkyt menevät syvälle keuhkoihin, ja voivat aiheuttaa väsymystä sekä päänsärkyä.

polttamalla raakaöljy-pohjaisia kynttilöitä siis saastutat huoneilmaasi. kätevää!

Pese ja siivoa paremmin, oma kotini on aina raikas, kuhan vaan jaksaa siivota.
Myös otsonilamput auttavat, jos kodissa on tunkkainen haju. Ne puhdistaa ilmaa bakteereista mm. herbes, ja pölystä, sekä poistavat tuoksuja. Esim. jos kalaa paistaa ilman liesituuletinta, hajua ei enää ole 10 minuutin päästä.

Kunnon tuuletuksia.. Kun mä asuin vanhassa puutalossa, jossa oli usein tunkkainen haju, niin mä aina imuroidessa viimeisenä imuroin sellaisen pumpulipallon, johon olin tiputtanut joko ihan oikeaa sitruunamehua (sitruunasta siis :D ) tai sitten jotain arommaattista öjyä, esim. appelsiinia. Siitä tuli ihana tuoksu. =)

Ostin epäillen uutta Surf Mystic Waterfalls -pyykinpesuainetta, koska markkinoille tullessaan se keltainen ja pinkki tuoksuivat mielestäni liian voimakkaasti ja vaahtosivatkin runsaasti.

Mutta tämä uusi tuote onkin aivan ihana! Ei vaahtoa liikaa ja todella ihana tuoksu, joka jää pyykkeihin vain hyvin kevyenä häivähdyksenä niiden kuivuttua :) Meillä, kun on astmaa, niin ei ärsytä ollenkaan.

Mistä pesuaineista te tykkäätte?

Yhteistyössä