meillä taaperon ja pienemmän kanssa asuttiin ensin yhes tasos ja sitten kahdessa, sen jälkeen kaksikerroksisessa omakotitalossa... Onhan siinä säpinää mutta mulla on varsin nautinnolliset muistot niistä ajoista, olin putkeen yli viis vuotta kotona, portit rappujen alapäähän ja yläpäähän vaan ja kunnon salvat ja vaikka pistät sitten narulla varmistuksen
*Ite tein aikoinaan niin että esim aamutoimet kaikki hoidettiin alhaal mis oli keittiö, tämä isompi tykkäs samalla penkoa sellasta kaappia missä oli kaikki muovipurkit ja purnukat... sinä hänen aikansa meni hyvin. Radio päällä,puurot levyllä, vauva kitisee, isompi vaatii jotain,puhelin soi ja kahvi jäähty kuppiin

rankkaa mutta onnellista lapsi-arkea !!! Mä luulen että jokainen löytää sen itselle sopivan ratkaisun. Mä koitin delegoida toimet niin ettei tarttenu pahemmin edestakas rampata, et aamulla kun herättiin, ikkunat auki et tuulettuu yläkerta, sit aamupalat ja keittiön siivous, sit ylös petaamaan ja pesemään hampaat ja pikainen arkimeikki ja hiukset siistiksi. Lapsille päivävaatteet ja takas alakertaan. Päivän ruuan nopea esivalmistelu, ja tämä monesti niin että olin jo aamupalalla esim.kuorinut perunat tai tehnyt makaronilaatikon valmiiks uunia vaille

sen jälkeen ruoka tulemaan ja lasten kanssa ulkoilemaan.. välillä kävin ottamassa ruuan pois, ja takas ulos. Parin tunnin ulkoilun jälkeen pääsee valmiiseen pöytään eikä pienen kamala nälkä pääse huutoasteelle. Sitten olikin päikkäreiden aika.... isompi saattoi vielä 3 vuotiaana nukkua yli kaksi tuntia,pienempi ei nukkunut ikinä kun noin tunnin jos sitäkään,mutta itse nappasin aina unet kun he nukkuivat
Kummasti jaksoi iltapäivän ja illan touhut taas
Lasten kanssa vietetyt vuodet eivät rahallisesti ole olleet parhaimpia, mutta toisaalta mikään summa ei korvaa sitä mahtavaa aikaa jonka sain kotona olla, side molempiin lapsiin on vankkumaton :heart:
Ei siis turhia huolia kannata ottaa, kokeilee yhtää tapaa ja sitten koittaa toista jos eka ei olekaa hyvä, tsemppiiiiiiiii :hug: