Miten saada anoppi sekoamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nyt on mitta täynnä, olen monta vuotta jaksanut tehdä kaikkeni mutta anoppi senkuin aukoo päätään, juoksuttaa poikaansa asioillaan jatkuvasti, pummii rahaa, ei ole kertaakaan hoitanut lastamme, ei osta lahjoja, imee siis totaalisesti energiat jatkuvalla ruikutuksellaan.

Oma sukuni otti mieheni ihan "pojakseen" ja hyvä niin, itse olen mm. maalannut anopin kämpän, kuskannut milloin minnekin, hoitanut koiraa, mitään vastapalvelusta saamatta koskaan, sairaalaankin tuli aukomaan päätänsä ja valittamaan rahapulaa kun vauva syntyi.

Joko en näe sitä lehmää enää ikinä tai sitten... Niin? Jotain pientä jekkuilua tekisi mieli tehdä :)

Sellaista mietin että voisin omaa äitiä alkaa ylistämään anopille, enkä edes suotta, äitini tosiaan kohtelee vävyään kuin omaa poikaansa, tuntuu välillä että ihan kakkoseksi jään :)
Ja voisin kysellä onko anoppi sairas kun näyttää niin valjulta? :D

[QUOTE="ap";26143993]Sellaista mietin että voisin omaa äitiä alkaa ylistämään anopille, enkä edes suotta, äitini tosiaan kohtelee vävyään kuin omaa poikaansa, tuntuu välillä että ihan kakkoseksi jään :)
Ja voisin kysellä onko anoppi sairas kun näyttää niin valjulta? :D[/QUOTE]

Anteeksi nyt vaan, mutta jotenkin et vaikuta ihan tasapainoiselta.
Lääkitys ym. ok?

[QUOTE="ap";26143993]Sellaista mietin että voisin omaa äitiä alkaa ylistämään anopille, enkä edes suotta, äitini tosiaan kohtelee vävyään kuin omaa poikaansa, tuntuu välillä että ihan kakkoseksi jään :)
Ja voisin kysellä onko anoppi sairas kun näyttää niin valjulta? :D[/QUOTE]
En edes yrittäisi. Tuolla saat anopin kateelliseksi ja siten entistäkin katkerammaksi. Vaikka saisikin aikaan toivotun sekoamisen, siitä ei silti seuraa mitään hyvää.

Ja haluutko sitten kuskata luulosairasta anoppia lääkäriin?

Ok, anoppi kuulostaa ikävältä ihmiseltä, mutta nuo sun ideat ei oo mitään "pientä jekkuilua". Pieni jekkuilu on se, kun pistetään makaronia vessanpöntön renkaan alle. Ehkä miehesi pitäisi sanoa jotain äidilleen?

Ainakin osaa piilovittuilla joten eiköhän se siihenkin suuntaan uppoa.
Mm. viime viikolla kun mieheni kaatoi kahvia itselleen (enkä rynnännyt apuun, olin imettämässä, enkä kyllä olisi muutenkaan, tietenkään) niin heti kommenttia että mitäs se meidän emäntä täällä touhuaa :) Ja huumori on aivan vieras käsite tälle ihmiselle. Siis oikeasti 4 v aikana ei vitsin vitsiä.

luitko aamulla alotettua ketjua, siinä anoppi raahasi tavaraa miniälle yli äyräiden. eli vastakohtaa teille. mulla ainakin auttaa aina suunnattomasti anoppi vitsien lukeminen :-D
-Eräänä päivänä Esa sai tarpeekseen ja hukutti murheensa.
Mutta jo seuraavana päivänä anoppi ajautui rantaan...

-Mitä yhteistä on anopilla ja kaljapullolla?
- Molemmat on parhaimmillaan kylmänä, avattuna pöydällä

-- Mitä heitetään hukkuvalle anopille? - Kivi.

[QUOTE="ap";26144092]Ainakin osaa piilovittuilla joten eiköhän se siihenkin suuntaan uppoa.
Mm. viime viikolla kun mieheni kaatoi kahvia itselleen (enkä rynnännyt apuun, olin imettämässä, enkä kyllä olisi muutenkaan, tietenkään) niin heti kommenttia että mitäs se meidän emäntä täällä touhuaa :) Ja huumori on aivan vieras käsite tälle ihmiselle. Siis oikeasti 4 v aikana ei vitsin vitsiä.[/QUOTE]

Eipä nuo "jekut" sun muut kovin humoristisia ole.
Kuulostaa siltä, ettet osaa hyväksyä sitä, että joku ei täysillä soutele.
Ja haluat sitten kostaa.

Eipä nuo "jekut" sun muut kovin humoristisia ole.
Kuulostaa siltä, ettet osaa hyväksyä sitä, että joku ei täysillä soutele.
Ja haluat sitten kostaa.

Totta, totta, myönnetään. Viimeisin niitti oli kun lapsenlapsi ei saanut edes vaivaista korttia synttärilahjaksi mutta anoppi on nyt järkkäämässä itselleen kemuja ja teki jo selväksi mitä tarvitsee lahjaksi. Taidan sairastua tuona päivänä.

[QUOTE="ap";26144171]Totta, totta, myönnetään. Viimeisin niitti oli kun lapsenlapsi ei saanut edes vaivaista korttia synttärilahjaksi mutta anoppi on nyt järkkäämässä itselleen kemuja ja teki jo selväksi mitä tarvitsee lahjaksi. Taidan sairastua tuona päivänä.[/QUOTE]

Maksa samalla mitalla takaisin, älä reagoi kutsuun. Älkää siis menkö kemuihin, saati hankkiko lahjaa. Juhlikoon sitten yksinään kun ei kerran lasta voi muistaa syntymäpäivänä.

Muutenkin suosittelisin jättämään anopin paitsioon, älä vastaa puheluihin tai viesteihin, älkää käykö kylässä ja älkääkä ehdottomasti lainatko rahaa.

Mies kyllä aikoo olla yhteydessä anoppiin. Eli jos en halua anoppia tavata niin sitten minä olen joka jää aina yksin kotiin, jouluna yms. No pieni hinta siitä että pääsee siitä verenimijästä.

[QUOTE="ap";26144561]Mies kyllä aikoo olla yhteydessä anoppiin. Eli jos en halua anoppia tavata niin sitten minä olen joka jää aina yksin kotiin, jouluna yms. No pieni hinta siitä että pääsee siitä verenimijästä.[/QUOTE]

Ettekö te voi esimerkiksi juhlapyhien kanssa vuorotella niin että kumpikin saa joka toinen vuosi päättää, missä ja kenen kanssa se vietetään?

En ymmärrä, miksi autat ja kuskaat anoppiasi, jos se on sinulle vastenmielistä. Mä jättäisin ylimääräiset tapaamiset anopin kanssa ja antaisin miehen ja lapsen vierailla hänen kanssaan ilman mua, ja silloin kun olisi "pakko" nähdä, käyttäytyisin kohteliaasti...

Että oon tyytyväinen, että anoppi pani välit poikki lapsiinsa! Siellä se nyt elää, satojen kilometrien päässä, kopperossaan ja ypöyksin. Naapureille valehtelee, että menee pyhiksi sen ja sen lapsen luo. Sitten vetää verhot eteen ja kykkii hiljaa pöksässään, muka reissun ajan.

Mies ajattelee että äitinsä on hankala ja yksinäinen ja kokee olevansa jotenkin vastuussa äitinsä hyvinvoinnista. Onpa anoppi uhkaillut mm itsemurhalla.
Nyt olis sitten äitienpäivä tulossa ja anopille pitäisi toki mennä sitä viettämään, lahjatoiveetkin on jo esitetty. Yritin ehdottaa miehelleni että jos minä menisin omalle äidilleni ja mies anopille mutta se ei käy, mies haluaa tulla minun äidilleni myös :D
Mutta miten ihmeessä voisin välttyä tuolta anoppi-visiitiltä. Ja toki mies halusi jo tänään käydä ostamassa lahjat anopille vaikka ehdotinkin että jos annettaisiin anopille sitä samaa mitä se ostaa meille juhlapäivinä, eli ei mitään.

Yhteistyössä