Miten saada 8kk poika juomaan korviketta? Imetystä pitäisi vähitellen vähentää/lopettaa koska kiinteät ei maistu (vie liikaa tilaa masussa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Manse

Vieras
Olisin muuten imettänytkin vielä mutta kun kiinteitä menee vähän ja lapsen hemoglobiini on matala...Korvikkeista saisi rautaakin...

Olisko helpoin vain kerrasta poikki mutta miten tissit eikö tule täyteen?

Ja miten saada lapsi juomaan korviketta pullosta? Olen muutaman kerran yrittänyt muttei halua. Pitäiskö vaan tarjota?

Pyydän anteeksi jo etukäteen tätä kommenttia, mutta en kertakaikkiaan ymmärrä sitä miksi vauvaa ei opeteta juomaan tuttipullosta jo pienenä VAIKKA imetettäisikin. Säästyttäisi näiltä myöhemmiltä ongelmilta...

Eikö 8kk voisi kokeilla jo nokkamukia tms.? Meillä 6 kk vauva juo siitä jotenkuten ja varmaan jos harjoiteltaisiin, niin onnistuis ihan ok...

Unohda nyt ainakin se tuttipullo tuon ikäisellä ja tarjoa mukista. Joko nokalla tai ilman. Tarjoat joka ruoalla vaan reippaasti, testaa eri lämpöisinä miten parhaiten maistuisi. Muutoin sanoisin että voit huoletta jatkaa imettämistä, se on kuitenkin parasta ravintoa lapsellesi, ei korvike tee yhtään autuaammaksi. Koita tarjota rautapitoisia kiinteitä lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pyydän anteeksi jo etukäteen tätä kommenttia, mutta en kertakaikkiaan ymmärrä sitä miksi vauvaa ei opeteta juomaan tuttipullosta jo pienenä VAIKKA imetettäisikin. Säästyttäisi näiltä myöhemmiltä ongelmilta...

Eikö 8kk voisi kokeilla jo nokkamukia tms.? Meillä 6 kk vauva juo siitä jotenkuten ja varmaan jos harjoiteltaisiin, niin onnistuis ihan ok...

Tiedätkö ehkä olet oikeassa. Jos vielä joskus teen neljännen lapsen imetän ja opetan myös pullolle. Nyt vanhempana on vaikeampaa. On niin kiinni minussa ja kukaan muu ei voi hoitaa kun ei ole tissiä. Olen ollut max. 1 tunnin poissa vauvan luota ja nyt hän on jo 8kk! Tietenkin ei ole imenohaluja ja itse olen vauvani äiti mutta olis kiva joskus mennä vaikka kurssille tai jumppaan illalla jos olis se pullo!
Yritän tota nokkamukia ja pikkuhiljaa jos saisi menemään vaan....

Ja rautapitoisista ruoista aloitin tänään jauhelihan, parsakaalin , herneiden annon hälle. Siinä ilm. vaan kestää ennen kun hb nousee eikö?

Huomenna on verikokeen otto ja sitten näkee mitä hb taas on....

Huoh...

Yhteistyössä