miten saada 50e riittämään 39 päiväksi?

• Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti
Köyhälle
Eipä taitaisi oikein riittää meilläkään. Meillä kaksi aikuista + yksi vauva 7kk. Millaiselle porukalle pitäisi saada ruoat? Tuo on kuitenkin aika pitkä aika elää pelkällä puurollakaan... :(

vieras
Ei onnistu mitenkään, ellet elä yksin. Kaurapuuroa, näkkileipää, hernekeittoa ja vettä vettä vettä.

Hae apua, diakonilta voi käsittääkseni saada jotain ruokalappuja jotka kelpaavat kaupassa. Kysy sossuta onko mahdollista saada toimeentulotukea. Hae kaikki mahdolliset ruoka-avustukset ja leipäjonot mihin vain pääset.

äityli
Sosekeitto peruna-porkkana osta isot pussit vihanneksia, hernekeitto, makaroonilaatikko, jouluruuat on halpoja kans ku teet ite...makarooni/spagetti-valmislihapullat (halpaa,hyvää, maistuu varsinkin lapsille)seuraavana päivänä voit tehä jäänystä spagetista ja pullista uunissa laatikkoa, perunasipulisekotusta+ ruokakermaa+kalapuikkoja,risotto, isot satsit itse tehtyjä sämpylöitä,onhan noita mielikuvitus peliin

varmaan halvimmat ois nuudelit,makaroonit paljon keitettyä perunaa ja halpoja nakkeja tai kalapuikkoja ,aamulla näkkäriä tai puuroa ja illalla sama,ehkä tosi tarkalla suunitelulla voiskin pärjätä 2 henkilöä :)

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
minä ja yksi lapsi
Juu elikkäs hyvin pärjäät kun karsit kaiken hyvän pois mä olen pyörittäny kuusihenkistä perhettä 100e/kk ja olemme syöneet hyvin ja ravitsevasti joka päivä...Leivo itse sämpylöitä/pullia/leipää säästät hirveästi ja kirkolta jos saat avustus paketin saat siinä jauhoja, sämpyläjauhoja, makaroonia, maitojauhetta, keksejä, näkkileipää, hapankorppuja..niistä tekee vaik mitä... mut kysy kirkolta apua ihmeessä,mut älä lannistu

Yhteistyössä