Miten saada 3v pöntölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasvain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasvain

Vieras
Meillä on pian 3,5v tyttö, jolla on ollut pidemmän aikaa kova vatsa. Kakkaaminen on tämän vuoksi ollut hankalaa eikä hän ole koskaan suostunut kakkaamaan pönttöön tai pottaan.
Nyt saimme lääkkeet ummetukseen, mutta tyttö tekee edelleen kakan housuun :/ Kun hänet vie pöntölle hän ilmoittaa ettei halua kakata eikä sitä myöskään tee.
Musta tuntuu, että olen ihan umpikujassa asian kanssa. Olen koittanut kannustaa, lahjoa, kiristää, tukea, puhua ja kaikkea mahdollista. Tulosta vain ei ole tullut.
Nykyään on jopa hankalaa mennä hänen kansaaan mihinkään, kun kakka saattaa tulla housuun koska vaan.

Mitäs voisimme tehdä?

meillä oli sama ongelma tytön kanssa ja oli muuten vaipaton paitsi yöllä ja kakat teki vaippaan ja sit oli panttaamista joskus jopa 9 päivää. Mutta en siitä painetta ottanut, aina kannustin pöntölle ja lupasin palkintoja. sit 4v tienoilla suostu menee ja sit se siitä lähti. Kyllä se ajan kanssa oppii ja kun ikää tulee lisää. Nyt meillä pojalla sama ongelma. on ilman vaippaa kotona mut kakat vain vaippaan ja kova vatsa myös. Ikää hänellä nyt 2v3kk.

Kiitos teille kommenteista!
Ongelma tässä lähinnä on se, että olen koittanut saada tyttöä sanomaan koska hätä on ja tarjonnut siihen vaippaa, mutta hän ei kerro hädästä vaan tekee kakan aina housuun. Mielestäni se olisi ihan ok, jos kakan ajaksi pitäisi laittaa vaippa ja olen tästä tytölle jutellut.

Ap.

3v pojalle luvattiin paloauto kun käy potalla kakalla. Pari viikkoa meni ja yhtenä päivänä saatiin kiireesti lähteä kauppaan että ehittiin ennen sulkemisaikaa paloauto hommata :D

Nyt 2,5vuotiaalle tytölle on luvattu make-rekka :whistle: neito on ollut ilman vaippoja jo puoli vuotta mut tuo kakkajuttu hälläkin tuottaa ongelmaa.

ja saattaa helpottaa tuohon pöntölle menoonkin kun huomaa että vaippa käytetään... eikä koko ajan patisteta pöntölle/potalle. alkaa jossain vaiheessa tytsi miettiä että oli kkätsympää käyä potalla kun lähtee reissuun vaipalla.

Yhteistyössä