Miten saada 2 vuotiaan yöt huudottomiksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva

Vieras
Herää yöllä 1-2 kertaa ja huutaa vain. Mikään ei auta..:(
Sylissä rauhoittuu, mutta kun lasketaan omaan sänkyyn alkaa huuto taas. Yleensä annan huutaa 5-10 min jonka jälkeen nukahtaa uudelleen. Muu ei oikein auta.
Voiko tuosta huudattamisesta olla haittaa? Pelottaa ja samalla pinna kireällä. Tätä jatkunut nyt jo 2 vuotta!! Nukkuuko tuo ikinä edes..

Kuulostaa kyllä aika pahalta...onko kaikki sairaudet yms. tutkittu?? Jos ei muu auta, niin anna huutaa, itse en jaksaisi tuommoista (ja tiedän mistä puhun, kun olen maitoallergisen lapsen kanssa valvonut monta yötä putkeen kuukausia, huusi sylissä ja sängyssä eikä mikään auttanut). Jaksamista!

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Kuulostaa kyllä aika pahalta...onko kaikki sairaudet yms. tutkittu?? Jos ei muu auta, niin anna huutaa, itse en jaksaisi tuommoista (ja tiedän mistä puhun, kun olen maitoallergisen lapsen kanssa valvonut monta yötä putkeen kuukausia, huusi sylissä ja sängyssä eikä mikään auttanut). Jaksamista!

Ei ole kyse sairauksista. On vain ollut aina huono ja levoton nukkuja.

meiän 2v ainakin uneksii vallan monta kertaa yön aikana ja en ole mennyt siihen sylihoitoon ollenkaan mukaan vaan istun sängyn vieressä ja sanon et ei o hätää ja nyt nukutaan

Meillä on vähän sama tilanne tuon reilu 2 vuotiaan kanssa. Ei ole eläissään nukkunut yhtään kokonaista yötä. Mistään ei mitään vikaa ole löydetty, rutiinit ym on kunnossa. Joskus herrää vaan kerran pahimmillaan kymmenisen kertaa. Toisinaan ei rauhoitu ei millään, joskus riittää että käy peittelemässä. Että ihan oon ihmeisäni ja odotan hartaasti siä ensimmäistä kokonaista yötä.

Heräily voi olla ihan tapakin. Joskus on sellasia vaiheita, että voi heräillä useammin yöllä, menee ohi kuitenkin. Tossa iässä tulee myös unia enemmän, ja painajaisiakin voi olla. Pimeää voi pelätä herätessään. Sitten voi olla ihan vaan äitiä ikävä yöllä, ja haluaa äidin vähän lohduttaan. Päiväunet vaikuttaa, onko niitä nukuttu liikaa/ ei ollenkaan, liian lyhyet päiväuent vaikuttaa öihin huonosti. Hampaita voi tulla. Nuha ja yskä myös valvottaa ja lapset nukkuu silloin huonosti. Eli jos nuo fyysiset syyt on suljettu pois, niin ei muuta kun peitto päälle, ja sanot, että on yö ja nukutaan. Lapset alkaa helposti pomottaan nukkumisasioissa, ja juoksuttavat mieluusti vanhempia öisinkin, jos siihen itse suostuu.

Alkuperäinen kirjoittaja all day long:
Meillä on vähän sama tilanne tuon reilu 2 vuotiaan kanssa. Ei ole eläissään nukkunut yhtään kokonaista yötä. Mistään ei mitään vikaa ole löydetty, rutiinit ym on kunnossa. Joskus herrää vaan kerran pahimmillaan kymmenisen kertaa. Toisinaan ei rauhoitu ei millään, joskus riittää että käy peittelemässä. Että ihan oon ihmeisäni ja odotan hartaasti siä ensimmäistä kokonaista yötä.

No noin siis just meillä.

Annatko huutaa jos mikään ei auta vai miten toimit??

Jaksamisia sinnekin.:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos ja samoin sulle.

Joskus on vaan annettava huutaa kun mikään ei kertakaikkiaan poikaan auta. Onneksi yleensä rauhoittuu kuitenkin n. 5minuutissa viimeistään, mutta voi olla että jo toisen 5minuutin kuluttua huutaa uudelleen.

Kiitos ja samoin sulle.

Joskus on vaan annettava huutaa kun mikään ei kertakaikkiaan poikaan auta. Onneksi yleensä rauhoittuu kuitenkin n. 5minuutissa viimeistään, mutta voi olla että jo toisen 5minuutin kuluttua huutaa uudelleen.

Jep, näin täälläkin. Yleensä rauhoittuu 5 min päästä, mutta joskus menee kauemmin.
Ja tuntuu että pakko antaa kylmästi huutaa kun ei auta juttelu, ei peittely, ei mikään. Ja toisinaan pelkkä peittely auttaa..

Meillä 1v 10kk vanha poika ja ei samanlaista kyllä ole mut välillä tulee aikoja millon menee yöt huonosti. Herää itkemään ja meen kattomaan mikä hätänä. Yleensä laitan vaan ensiks peiton päälle ja aina pois huoneesta ja tarpeeks monta kertaa kun käyn siellä ja lähen pois niin nukahtaa. Monesti kokeillu et jäisin viereen ja silitän mut huuto vaan yltyy, välillä otin syliin ja rauhottelin, mut sänkyyn kun laitoin niin alko taas huuto. Mitää fyysistä hätää sillä ei varmasti ollut joten joka kerta kun yöllä herää, käyn laitan niin monesti peiton päälle ja pojan pitkällee ennenkun nukahtaa, muut keinot ei oo meillä auttanut.

Kiitos ja samoin sulle.

Jep, näin täälläkin. Yleensä rauhoittuu 5 min päästä, mutta joskus menee kauemmin.
Ja tuntuu että pakko antaa kylmästi huutaa kun ei auta juttelu, ei peittely, ei mikään. Ja toisinaan pelkkä peittely auttaa..

Tää on kyllä tosi hankalaa, kun ei ole mitään rutiinia tuohon hommaan, joka auttais. Me ollaan kaiken maan tassuttelut ja muut kokeiltu. On käynyt mummolassa unikoulussa jne. mutta ei niin ei. Neuvolastakaan en ole oikein mitään apuja asiaan saanut, vaikka olen aina asiasta maininnut.
Toivon vaan todella että tämä menisi joskus ohi, mielellään pian. Nuorempikin on huono nukkuja, että saas nähdä. Esikoinenkin oli aika hankala tapaus, mutta sillä auttoi unikoulu ja tassuttelu.

Kiitos ja samoin sulle.

Meillä nuo yöt rauhoittuivat vasta vähän vajaa 4v.Kuin taikaiskusta silloin yöhuudot loppuivat.(toivottavasti teillä loppuu aiemmin).Toiset lapset meillä on olleet aina rauhallisia nukkujia.Tällä yöhuutajalla (ja siihen huutoon ei kyllä tosissaankaan auttanut yhtään mikään,ei edes syli,ei valot,ei puhe,ei käskeminen ei mikään,sillä kaikkea kyllä kokeiltiin niiden kolmen vuoden aikana) on ERITTÄIN vilkas mielikuvitus vieläkin,eikä iltaisin kestä olla mitään kovin mielikuvitusta ruokkivaa,jännittävää,tai saattaa herätä huutamaan,samanlailla kuin ennenkin,heti volyymit kymppiin,mutta kun menee luokse niin rauhoittuu heti ja sanoo itse että näki pahaa unta.joskus myös huutoon liittyy sanoja,jotka kielivät unista,saattaa esim.huutaa että ei-ei-ei-ei tms.Näin jälkeenpäin ajateltuna,ois varmaan silloin pienempänä pitänyt olla iltaisin tarkempi esim.jännien ohjelmien kanssa.Nykyäänkin,kohta 5v on esim.pikkukakkosenkin ohjelmat iltaisin liian jänniä (usein nauhoitetaan ja katsotaan sitten päivällä yhdessä kun pienemmät nukkuu).Mutta meillä ei siis auttanut kuin aika.Tsemppiä ja jaksamista,tiedän,kuinka voimattomaksi ja kiukkuiseksikin itsensä tuntee,kun monesti yöllä joutuu huutoon heräämään.

Nukkuuko lapsi omassa huoneessa? Auttaisiko jos nukkuisi vanhempien kanssa samassa huoneessa? Meillä ainakin nukkuu rauhallisemmin jos on joku lähellä. Tällä hetkellä sisatukset nukkuvat samassa huoneessa sängyt yhdessä ja vihdoin ollaan päästy kokonaisiin yöuniin...

Yhteistyössä