Miten saa tehtyä elatussopimuksen jos isä ei pääse paikalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut"

Vieras
Kyse on nollasopimuksesta, mutta miten uusia elatussopimus, jos mies makaa sairaalassa? Ei kuulemma käy että itse toisin hänen paperinsa (käytännössä toimeentulotukipäätös, jonka perusteella voisi laskea nollasopimuksen). Olen itsekin tosi pienituloinen ja todellakin tarvitsisin Kelan elatustuen. Olen opiskelija. Sopimus on ehtinyt jo mennä vanhaksi ja nyt pelkään, että uuden sopimuksen teko ei onnistu riittävän ajoissa miehen sairauksien vuoksi. Ajan saa aina varattua vasta tosi pitkän ajan päähän eikä voi mitenkään tietää, onko mies juuri silloin kunnossa vai taas sairaalassa. Tosi pahasti on siis sairaana ja aina välillä on sairaalajaksoja. Sitten, jos sairaalajakso osuu varatulle päivälle, joudun sen perumaan ja varaamaan uuden ajan - joka on taas 2-3 kk:n kuluttua. Tätä menoa en saa elatustukia ollenkaan! Voiko tämä tosiaan mennä näin?

Hae tuki sossusta kunnes mies pääsee paikalle? Sossuhan maksaa käsittääkseni tuon elatustuesta puuttuvan siihen saakka kunnes sopimukset ovat kunnossa ja kela jatkaa maksua?

Yhteistyössä