Miten saa syylän pois jalkapohjasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syylä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä lapsilla lähti syyltä jalkapohjista werruxinilla (en muista miten kirjotetaan). Joka sauna reissun jälkeen laitettiin niin sit ajan mittaan katos.

toi mun kokeilema paloxin on samaa ainetta, mutta eri valmistaja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä lapsilla lähti syyltä jalkapohjista werruxinilla (en muista miten kirjotetaan). Joka sauna reissun jälkeen laitettiin niin sit ajan mittaan katos.

Lisään viel et ideana oli laittaa sitä mönjää silloin kun se syylä oli ensin pehmenny saunassa. Mutta siis periaatteessa sen pitäis lähteä tukehduttamalla. Kun vain keksit mikä siinä tarpeeksi kauan pysyy.

Lisään viel et ideana oli laittaa sitä mönjää silloin kun se syylä oli ensin pehmenny saunassa. Mutta siis periaatteessa sen pitäis lähteä tukehduttamalla. Kun vain keksit mikä siinä tarpeeksi kauan pysyy.

joo ja ensin pitäis saada se paksu känsä pois, joka suojaa sitä syylää.. lääkärissä ottavat kirurginveitsellä kaapien.

Verruxinia kokeiltu,ei auta.
Ja toi syylä on jalakapohjan sisällä ei kasva ylöspäin...ymmärsiköhän kukaan.
Mulle myös lääkäri sanoi,että on Syylä,jonka ympärillä känsä

Mulla oli lähes 20v syylä jalkapohjassa, kantapäässä. Kyllästyin kun syylä teki viereen "kaverin" ja se alkoi jo painaa hieman kävellessä. Ostin sitä Wartnerin ainetta ja jäädytin ohjeen mukaan maksimimäärät (olikohan niin et kahen viikon välein 6x, en muista tarkkaan) . No, syylät ei aluksi näyttäneet häviävän mihinkään, mutta nyt, noin puoli vuotta (<-- !! :attn: !!) ekan hoitokerran jälkeen syylät on kasvaneet kuolleina pois. Anna siis projektille aikaa. Jos näyttää siltä, ettei millään lähde ja syylä haittaa, niin lääkäriin mars ja tehokkaammat keinot kehiin :).

Alkuperäinen kirjoittaja Peijppe:
Ja toi syylä on jalakapohjan sisällä ei kasva ylöspäin...ymmärsiköhän kukaan.
Mulle myös lääkäri sanoi,että on Syylä,jonka ympärillä känsä

sama täällä, syylä on ihan litteä valkoinen juttu, kasvaa sisäänpäin ja ympärillä känsä.

Nyt mä olenkin päättänyt yrittää ensin taltuttaa sen känsän ja sitten syylän kimppuun

Miten aattelit?

Ostin apteekista,nimeä en muista,sellasta öljymäistä ainetta känsien hoitoon.Jalkaa liotetaan lämpimässä vedessä,johon tota öljyä lisätty,ja sitten laitetaan öljyä pumpulituppoon,känsän päälle laastarilla.Muutaman kerran vasta kokeillut,ei ainakaan vielä huomattavaa vaikutusta.Myöhemmin voin kyllä kävästä kattomassa pullon kyljestä nimenkin.
Ja jospa tosiaan hakis noita vinokaskapseleita

Alkuperäinen kirjoittaja Niini:
Jos näyttää siltä, ettei millään lähde ja syylä haittaa, niin lääkäriin mars ja tehokkaammat keinot kehiin :).

kaksi kertaa jo käynyt lääkärillä, kuten ekasta viestistä näkyy..

Lääkärissä käyty myös

Jep, mutta voisko ne lääkärissä tehdä jotain muutakin kuin jäädytellä? Esim. jos rapsuttelisivat kuollutta ihoa pois ja jäädyttäisivät ihan kunnon sarjahoitona? Kävin muuten penskana jossain semmosessakin syylähoidossa, jossa syylää poltettiin. En kyllä tiedä onko se enää hoitokeino.. Jos ei muuta, niin kannattaa kysyä voiko syylät ihan leikata pois, jos ne kovasti haittaa. :)

Jos näyttää siltä, ettei millään lähde ja syylä haittaa, niin lääkäriin mars ja tehokkaammat keinot kehiin :).

kaksi kertaa jo käynyt lääkärillä, kuten ekasta viestistä näkyy..

Lääkärissä käyty myös

Jep, mutta voisko ne lääkärissä tehdä jotain muutakin kuin jäädytellä? Esim. jos rapsuttelisivat kuollutta ihoa pois ja jäädyttäisivät ihan kunnon sarjahoitona? Kävin muuten penskana jossain semmosessakin syylähoidossa, jossa syylää poltettiin. En kyllä tiedä onko se enää hoitokeino.. Jos ei muuta, niin kannattaa kysyä voiko syylät ihan leikata pois, jos ne kovasti haittaa. :)

lääkäri kaivoi ensin kirurginveitsellä reilusti ihoa pois ja sitten jäädytti 2 kertaa peräkkäin. tämä tehtiin 2 kertaa kuukauden välein ilman tulosta. nyt pitäisi taas mennä, mutta en taida maksaa 80 euroa "turhasta", kun lääkärikin sanoi ettei välttämättä lähde ollenkaan pois (max 4 kertaa tekee jäädytystä, sitten joko poltetaan tai annetaan olla..).

Mä kävin myös terv.keskuksessa sellasseessa hoidossa(nyttemmin varmasti tässäkin tapahtunut edistystä)rapsutettiin ihoa pois kirurgin veitsellä,laitettiin jotain "jäädytysainetta" ja tää tehtiin 8x,kerta viikossa.Kotihoitona vielä jalan liotus ja raspaaminen.Ei toivottua tulosta ja niin kuin aiemmin tuolla jo kerroin,vuoden verran oli parempi

lapsena minulla käytettiin jalkasyylissä verruxinia ja myöhemmin keksittiin taululiitu. liitu tehosi, sillä se kuivatti syylät pois. ja kesällä käveltiin aina paljain varpain.
--> eli oma liitu syylille, ja joka ilta hierotaan sitä syylään pesun jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
no mulla lähti vuosien taistelun jälkeen niin, että käytin sitä syyläainetta ja aina leikkasin saksilla (!!!) sen kuivuneen ihon pois. Lopulta se syylä oli semmoinen irtonainen ja otin siitä kiinni pinseteillä. Nyppäsin niin lujaa kuin pystyi ja niin syylä lähti ja todella pitkä juuret myöskn. Otti hel-ve-tin kipeää ja verta tuli paljon, mutta eipä ole enää syylää tullut. Niin ja tästä on jo 6 vuotta.

:D Mä oon tehnyt ihan saman, mutta pinsetit eivät riittäneet; jouduin käyttämään putkipihtejä

Kärsin syylälautoista jalkapohjissa. Olen käynyt lääkärissä ja hoidosta ei apua. Sama vaiva on sisaruksillani sekä isälläni. Lääkäri totesi, se on bakteeri tulehdus veressä, joka ei lähde koskaan pois. Ainut apu syyliin on käydä 4 x vuodessa jalkafysioterapialla sekä itse "höylätä" syyliä pois 1 x kk. Yksi akressiivinen känsä on joukossa, joka vihottelee välillä todella kovin. Jäädytys ei auta eikä muutkaan. Jos siihen apuja otetaan mielellään vastaan. Toivottavasti lapsilleni ei tule samaa vaivaa.

Mä kokeilin kanssa kaikki konstit noiden jalkapohjan syylien kanssa, ja se joka lopulta auttoi oli luontaistuotekaupan osterivinokaskapselit. Alkuun tuntui ettei niilläkään tule tulosta, mutta muistaakseni n. 3 kk:n päästä syylät yhtäkkiä hävisivät eivätkä ole tulleet takaisin. Tästä on nyt n. 10 vuotta. Otin yhden kapselin aamuin illoin joka päivä.

Joo,syylät riesana täälläkin :( Mulle ne tuli n. 10 v. sitten ja taistelua on todellakin käyty! Aluksi oli syylä kädessä ja toinen jalkapohjassa.Aloitin taistelun kädessä olevasta, koska se häiritsi enemmän.
Aluksi kokeilin apteekin Wartner-jäädytystä ja jotain apteekin ainetta --> ei mitään tehoa. Kokeilin myös ilmastointiteippiä, mutta en varmaan sen kanssa ollut tarpeeksi sinnikäs, se ei pysynyt oikein paikoillaan kun käsiä piti pestäkin. Luovutin sitten useaksi vuodeksi, mutta kun 6 v kuluttua sain toisenkin syylän käteen, pelästyin että jotenkin leviävät ja menin lääkärille (YTHS) siellä kävin n. puolen vuoden ajan jäädytyshoidossa, se tuorein syylä sormesta lähti ekan jäädytyksen jälkeen, vanhempi syylä sormesta lähti sen n. puolen vuoden viimeisen jäädytyskerran jälkeen, jolloin lääkäri sanoi et hän ei jäädytä sit enää jos ei vieläkään auta.
Jalkapohjaa jäädytettiin joka kerta kanssa, mutta se ei lähtenyt. Sain siis sitkeällä jäädytyshoidolla kädestä syylät pois, mutten jalasta. Jalassa on nykyisin kaksi, toinen pieni, n. 1 mm2 ja toinen iso, reilu cm2 kokoinen.
Kävin taas sitten viime talvena, jolloin syylät olleet 9 v, näyttämässä jalan syylää terveyskeskuksessa, ja sain lähetteen Meilahteen syyläspesialistille. Hän ei jäädyttänyt vaikka pyysin, (ajattelin et se voisi tehota jos todella monta kertaa kävisi, koska niin se lähti sormestakin), mutta lääkäri ei siis jäädyttänyt vaan kaapi syylää veke veitsellä ja laittoi siihen jotain linimenttiä. Hän antoi mulle sitten veitsen ja reseptin linimenttiin, ja piti joka ilta suorittaa se kaapiminen ja linimentin laitto, 2 kk sitten pitää tauko ja taas 2 kk. Tein sitä ekan 2 kk, ei tulosta, ja sitten en ole oikein jaksanut tuota jokailtaista ruljanssia (mulla kanssa pieni lapsi kotona)
Nyt olen raskaana joten jouduin keskeyttämään syylän hoidon, mutta ehkä taas taistelut jatkuu kun lapsi on syntynyt ja voimia taas palata syyläruljanssiin. Kyllä on todella ikävä vaiva!

Kokeilkaa s.s.voidetta

Epätoivoisena ja viimeisenä keinona kokeilin jopa tuota, ja auttoi!

Meillä auttoi kaikkien kylmä-, verrux- ja ilmastointiteippihoitojen jälkeen, vaikka pelkäsin, että leikkaus ainoa konsti päästä eroon noista.

Kuten poika sanoi: "miten tuollainen kivuton ja helppo lääke voi olla noin tehokas?"

Alkuperäinen kirjoittaja orson:
Kokeilkaa s.s.voidetta

Epätoivoisena ja viimeisenä keinona kokeilin jopa tuota, ja auttoi!

Meillä auttoi kaikkien kylmä-, verrux- ja ilmastointiteippihoitojen jälkeen, vaikka pelkäsin, että leikkaus ainoa konsti päästä eroon noista.

Kuten poika sanoi: "miten tuollainen kivuton ja helppo lääke voi olla noin tehokas?"

siis onko tuotteen nimi s.s.voide?

Mulla on myös päkiässä ollut syyläkaveri jo yli kymmenen vuotta. En enää edes yritä sitä lopullisesti tuhota. Minulla on sellainen partaterällä varustettu jalkahöylä ja aina kun syylä kasvaa niin, että kävely alkaa sattua, niin vuolaisen höylällä syylän pois. Vie puoli minuuttia ja taas saa olla kuukauden päivät rauhassa.

Hei!
Kokeilkaapa itsesuggestiota. Sillä olen itse poistanut aina syylät ja se tehoaa todella. Hieman mielikuvitusta ja keskittymistä vaativaa se on, mutta tehokasta. Noin viikon - parin jälkeen suggestiosta häipyivät.

Yhteistyössä