Joo,syylät riesana täälläkin

Mulle ne tuli n. 10 v. sitten ja taistelua on todellakin käyty! Aluksi oli syylä kädessä ja toinen jalkapohjassa.Aloitin taistelun kädessä olevasta, koska se häiritsi enemmän.
Aluksi kokeilin apteekin Wartner-jäädytystä ja jotain apteekin ainetta --> ei mitään tehoa. Kokeilin myös ilmastointiteippiä, mutta en varmaan sen kanssa ollut tarpeeksi sinnikäs, se ei pysynyt oikein paikoillaan kun käsiä piti pestäkin. Luovutin sitten useaksi vuodeksi, mutta kun 6 v kuluttua sain toisenkin syylän käteen, pelästyin että jotenkin leviävät ja menin lääkärille (YTHS) siellä kävin n. puolen vuoden ajan jäädytyshoidossa, se tuorein syylä sormesta lähti ekan jäädytyksen jälkeen, vanhempi syylä sormesta lähti sen n. puolen vuoden viimeisen jäädytyskerran jälkeen, jolloin lääkäri sanoi et hän ei jäädytä sit enää jos ei vieläkään auta.
Jalkapohjaa jäädytettiin joka kerta kanssa, mutta se ei lähtenyt. Sain siis sitkeällä jäädytyshoidolla kädestä syylät pois, mutten jalasta. Jalassa on nykyisin kaksi, toinen pieni, n. 1 mm2 ja toinen iso, reilu cm2 kokoinen.
Kävin taas sitten viime talvena, jolloin syylät olleet 9 v, näyttämässä jalan syylää terveyskeskuksessa, ja sain lähetteen Meilahteen syyläspesialistille. Hän ei jäädyttänyt vaikka pyysin, (ajattelin et se voisi tehota jos todella monta kertaa kävisi, koska niin se lähti sormestakin), mutta lääkäri ei siis jäädyttänyt vaan kaapi syylää veke veitsellä ja laittoi siihen jotain linimenttiä. Hän antoi mulle sitten veitsen ja reseptin linimenttiin, ja piti joka ilta suorittaa se kaapiminen ja linimentin laitto, 2 kk sitten pitää tauko ja taas 2 kk. Tein sitä ekan 2 kk, ei tulosta, ja sitten en ole oikein jaksanut tuota jokailtaista ruljanssia (mulla kanssa pieni lapsi kotona)
Nyt olen raskaana joten jouduin keskeyttämään syylän hoidon, mutta ehkä taas taistelut jatkuu kun lapsi on syntynyt ja voimia taas palata syyläruljanssiin. Kyllä on todella ikävä vaiva!