Miten saa syylän pois jalkapohjasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syylä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syylä

Vieras
Olen kokeillut suurin piirtein kaikkea: apteekin aineet on kokeiltu, samoin käyty kaksi kertaa lääkärillä jäädyttämässä. Ei lähde ei.

Mitkään aamusyljet tms. vippaskonstit ei toimi. Onko kellään ollut samaa tilannetta? Mietin niitä osterivinokaskapseleita.. toimisikohan ne..? Saakohan niitä käyttää kun imettää?

Mulla oli pienenä tyttönä kädet TÄYNNÄ syyliä ja koko ajan vaan tuli lisää. Lopulta ne poltettiin. Eli ihan lekurissa eka puudutettiin jokaisen syylän ympäriltä ja sitten ne poltettiin ja jotenkin koukkastiin pois. Osa tarvitsi tikinkin, osa parani itellään.

Mulla on kyllä elinikäiset arvet noista, mutta onpa ainakin poissa!

Lääkäri sanoi, että aikuisilla jalkapohjan syylät voi olla tosi sitkeitä :(. Polttamalla saattaisi ehkä lähteä, mutta siinä pitäisi hoitaa avohaavaa (palovamma) ainakin 2 viikkoa puhdistamalla ja siihen ruljanssiin en nyt jaksa pienen vauvan kanssa lähteä. Ja kun sekään keino ei ole varma.

Mutta tässä voisinkin kysäistä samalla sulta ap noista apteekin litkuista. Mitä ostit ja mitä maksoit? Meidän esikoisella on leuassa ja pitäis koittaa poistaa.

no mulla lähti vuosien taistelun jälkeen niin, että käytin sitä syyläainetta ja aina leikkasin saksilla (!!!) sen kuivuneen ihon pois. Lopulta se syylä oli semmoinen irtonainen ja otin siitä kiinni pinseteillä. Nyppäsin niin lujaa kuin pystyi ja niin syylä lähti ja todella pitkä juuret myöskn. Otti hel-ve-tin kipeää ja verta tuli paljon, mutta eipä ole enää syylää tullut. Niin ja tästä on jo 6 vuotta.

Ostin jotain Paloxin-nimistä ainetta ensin ja sitten sitä Wartner-jäädytysjuttua. Hintoja en muista, mutta löytyvät varmaan www.yliopistonapteekki.fi Mulla siis noi ei auttanut :(

Oletko kokeillut ilmastointiteipillä? Ohje löytyy netistä, en muista tarkkaan miten monta päivää teipin pitää olla paikoillaan. Muistelen, että mulla lähti lopulta jalkapohjan syylä tuolla teipillä.

mulla oli kerran sormessa syylä.kaikki jäädytys-ja polttamis-hommat käytiin lekurissa läpi, sun muut rasvat.ainoa mikä lopulta auttoi,oli etikka.uitin sitä sormenpäätä etikassa muutamia kertoja, ja johan lähti.

En usko, että jalassa pysyy ilmastointiteippi, kun on päkiän kohdalla se syylä. Tai ainakaan ne syylälaastarit (compeed) ei pysyneet kuin max pari tuntia. Pitäisi varmaan koko jalkaa kääriä siihen teippiin..

Hei tuosta ilmastointiteipistä löysin tietoa:

Ilmastointiteippi: Joidenkin tutkimusten mukaan hoito ilmastointiteipillä on tehokkaampaa kuin jäädytyshoito. Ilmastointiteippiä käytettäessä teippiä pidetään syylän päällä kuusi päivää, minkä jälkeen syylää liotetaan lämpimässä vedessä ja sen jälkeen se hiotaan. 12 tunnin jälkeen syylän päälle pannaan uusi teippi ja kierrosta jatketaan kaksi kuukautta. Tutkijat pitävät teippiä parempana myös siksi, että se on turvallista ja koska sillä ei ole sivuvaikutuksia.

Mulla sama juttu tossa päkiän kohdalla,eikä tunnu lähtevän millään.Yritetty myös jäädyttää ter.keskuksessa(noin vuoden oli vähän parempi)tästä jo 10vuotta.Sen jälkeen olen myös kokeillut kaikki mahdolliset apteekista.Ei auta ei.Mulla on myös känsä siinä ympärillä ja pirun kipeä.Tarkkaan saa kattoa missä kengissä kulkee että pystyy ees kävelemään.Mulle kanssa sanottiin tosta polttamisesta,mutta sanottiin myös että siitä jäävä arpi saattaa olla jopa kipeämpi.
Ilmastointiteippiä olen myös kokeillut,mutta sitäkin saa laittaa moneen kertaan uuden,aina kun käy suihkussa,en huomannut sen tehoovan yhtään sen paremmin kuin noi apteekista saatavatkaan.Ja syylässä taitaa juuret kohta tulla jo jalkapöydän läpi :(

joo, mulla oli silloin just jalkapohjissa parikin syylää.. Niiden kanssa pitää olla vaan maltillinen ku ei ihan viikossa lähde!:) mutta mulla ei ole sen kuurin jälkeen tullut useampaan vuoteen syyliä..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
joo, mulla oli silloin just jalkapohjissa parikin syylää.. Niiden kanssa pitää olla vaan maltillinen ku ei ihan viikossa lähde!:) mutta mulla ei ole sen kuurin jälkeen tullut useampaan vuoteen syyliä..

Mulla on toi ollut jo reilut 10 vuotta,joten enköhän mä melko maltillinen ole
:D

Mullakin on siinä ympärillä kipeä känsä :(. "Kiva" löytää kohtalotoveri Peijppe. Mulla toi on ollut tosin vaan vuoden, mutta oon kuukausia yrittänyt hoitaa sitä pois eri keinoin. Kalliiksikin tulee kun terkkarissa ei jäädytystä tehdä ja yksityisellä se on n. 80 euroa kerta..

Syylä vai känsä?

Äärest harvoin aikuisella on syyliä.

Känsä lähtee korjaamalla vika, joka sen aiheuttaa: väärän mallinen kenkä, jalan virheasento tms.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Syylä vai känsä?

Känsä lähtee korjaamalla vika, joka sen aiheuttaa: väärän mallinen kenkä, jalan virheasento tms.

uskoisin kahden eri ihotautilääkärin sanaan, että syylä on. ja sen ympärille kasvanut känsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Syylä vai känsä?

uskoisin kahden eri ihotautilääkärin sanaan, että syylä on. ja sen ympärille kasvanut känsä.

ja siis se syylä on aiheuttanut ton känsän. kasvattaa sen ympärilleen, jotta elimistö ei pystyisi tuhoamaan syylää..

ja siis se syylä on aiheuttanut ton känsän. kasvattaa sen ympärilleen, jotta elimistö ei pystyisi tuhoamaan syylää..

Auttaisikohan sellainen huoparengas tai joku, joka jakaa painon eri tavalla, jolloin känsä ei ehkä provosoituisi yhtä helposti kasvamaan?

Auttaisikohan sellainen huoparengas tai joku, joka jakaa painon eri tavalla, jolloin känsä ei ehkä provosoituisi yhtä helposti kasvamaan?

ei pysy paikallaan kuin hetken (kokeiltu on..) ellei sitten liimaisi pikaliimalla sen siihen :D

Yhteistyössä