Miten saa pinttyneen hienhajun pois vaatteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harakanhattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minuakin kiinnostaisi tietää.

Monia urheiluvaatteita ei ohjeen mukaan saa pestä kuin neljässäkympissä, mutta se ei oikein riitä poistamaan hajua. Kerran kokeilin etikkaa, mutta sitä en taida tehdä toiste. Ei ollut kovin hauskaa haista treeneissä happamalle...

Jos se on valkoinen, siis koko valkoinen, upota valkoiseen vanishiin. Liota yö ja avot, puhdas ja hikitön paita.

Mutta värilliseen ei tietoa, jos joku tietäis jonkun marttakeinon, ottaisin kanssa tiedon vastaan mielihyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heinäemo:
Etikalla. Eli etikkaa vaatteeseen ja sitten normi pesu 60:ssä. Mulla on ainakin toiminu joka kerta.

Paljonko käytit sitä etikkaa? Itse huuhtelin vaatteet vedellä, jossa oli etikkaa noin desi/viitisen litraa vettä, ja sen jälkeen pesin vaatteet normaalisti koneessa. Ja etikanhaju sitten tosiaan jumahti vaatteisiin.

Mulla aina etikkaa huuhteluaineena ja tosiaan tuo 60astetta ja etikkaa huuhtikseks ja jos ei ekalla pesulla niin useemman kerran, mut siis toimii kyllä! Toinen on pakastimeen laitto, esim. kengille, mut en muista kauanko piti antaa olla.

Ei mitenkään tai minä en ainakaan ole saanut. Raskaudet ja imetysajat ovat saaneet hikeni haisemaan aivan järkyttävälle. Noina vuosina nakkasin kymmeniä paitoja roskiin. Pesen aina kaikki vaatteet 60 asteessa, vaikka pesuohjeessa lukisi mitä. Muutamaa paitaa tuli etikassakin liotettua ja silti haisi. Onneksi ei vaivaa ole muutamaan vuoteen enää ollut. Haju oli kuvottava.

Oon kokeillu etikkaa. Ei auttanut siihen omaan vaatteeseen - eikä sitä kyllä mitenkään ois voinu 60 asteeseen laittaa. Semmonen "hopeapallo" Swipe Ball auttoi eikä enää haise.

Ooon sata kertaa myöhässä ja teidän paidat taitaa olla jo roskis tai jotai mut kerron tan nyt niille jokka tulee viel tähä keskusteluun Laittakaa vaatteet pakastimeen niin haju lähtee ite ainaki laitoin päiväks ja hien haju lähti paidasta

Uusimmat

Yhteistyössä