Miten saa pienen lapsen syömään rehuja?

• Viestiketjun aloittaja koiramäkeläinen
  • Ensimmäinen viesti
koiramäkeläinen
Rehuilla tarkoitan nyt ylipäätänsäkin kaikenlaisia kasviksia, salaatteja, hedelmiä ym.

Hedelmiä syö, mutta vihannekset ja kasvikset ovat ongelma. Kurkut, tomaatit ym. ei mene mitenkään, ruuastakin pitää sormineen nyppiä herneet, maissit, porkkanat ym. Porkkanaa sentään menee raasteena, mutta siihen nuo vihannekset jääkin. Salaattia ei syö ollenkaan.

Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja koiramäkeläinen:
Ärsyttää vaan tehdä esim. jauhelihakastiketta ja spagettia, kun lapsi noukkii sormineen kaikki kasvikset kastikkeesta.
Me naurettiin miehen kanssa, kun poika pääsi tekemään ruokaa hellan ääressä isin kanssa niin kyllä söi sipulia (maistelivat pikkulusikalla musteiden määrää). Ruokapöydässä palattiin arkeen ja sipulit, herkkusienet ja paprikat menivät suuhun vain vahingossa.

Minä tarjoan aina, mutta en rankaise syömättömyydestä. Yllytän aina maistamaan.

juujuu
Keitä nopeasti kasvikset, soseuta ne koneella ja laimenna sose makkarakeiton pohjaksi.

Ja suhtaudu itse kasviksiin jotenkin muuten kuin nimittämällä niitä rehuiksi. Puhuttele kukkalia kauniiksi, punajuurta suloisen väriseksi, ihmettele valkosipulin suloisia linjoja.

vieraana
syöttekö itse ? Esimerkikkiä ne ottaa. Itse syön ja paljon , niin lapsikin :) Haluaa samallalailla vihanneksia ja hedelmiä .
Tomaatti meilläkin kyllä tökkii, oisko se vasta sitten vanhempien lasten herkku enempi .:)

Kyy
MEillä ei syödä makaroonia ja perunoita kuin aniharvoin. Lihan lisukkeena on wokia, salaattia tai muuten vain kasviksia. Eivät ole koskaan valittaneet ja hoidossakin syövät kaikki salaatit yms. hyvällä ruokahalulla vaikka siellä on myös perunaa ja makaroonia lisukkeena. :D

koiramäkeläinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
syöttekö itse ? Esimerkikkiä ne ottaa. Itse syön ja paljon , niin lapsikin :) Haluaa samallalailla vihanneksia ja hedelmiä .
Tomaatti meilläkin kyllä tökkii, oisko se vasta sitten vanhempien lasten herkku enempi .:)
Itse syödään paljon kasviksia ja hedelmiä. Eipä taida olla mitään ruokaa, mihin ei kasviksia laitettaisi.

Ja ollaan annettu kurkkujakin ym. palasine käteen, ni nuolaisee vaan ja ilmoittaa ettei halua syödä. Joskus saanut maistamaan ihan pikkiriikkisen palasen ja loput meni koirille. 1,5 vuotta sitten tykkäsi syödä marjojakin suoraan pensaista ja ruokien seassa maissit olivat suurta herkkua. Viime kesänä ja alkusyksynä ei enää suostunut pensaista laittamaan marjan marjaa suuhunsa. Vähän saattoi maistaa, mutta sylki pois.

Katselin juuri vuoden takaisia Joulukuvia, kun ruokapöydässäkin lapsella oli lautasellaan vaikka mitä kasviksia ja parsa oli herkkua. Tänä jouluna hädin tuskin laatikot meni alas, kun vaan kinkkua ois syöny.

Yhteistyössä