Miten saa lapsen opetettua sisälle kunnon päikkäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Pitääkö vain olla kärsivällinen ja sietää sitä, että päikkärit on lyhyemmät kuin ulkona vaunuissa? Pitenevätkö ajan myötä? Kokemuksia?

Meillä siis 1-vuotias, jonka pitäisi jo oppia pinnikseen päikkäreille kun hoitoonlähtökin siintää edessä.

Kamalalla itkulla nukahtaa (vaikka olen vieressä) ja sitten nukkuu korkeintaan 40 minsaa. Ulkona vetelee yli kahta tuntia. Muutama päivä nyt kokeiltu.

Kaikki kikat otetaan vastaan :)

Kyllä ne ainakin meillä piteni sitten jonkun ajan päästä. Ei kai siihen mitään kikkaa oikeen ole, kunhan tottuu et sisällä nukutaan niin varmaan pidentää unia. Mut kyllä se päikkärien pituus muutenkin vaihtelee jaksoittain. Välillä meillä nukuttiin just ja just 45 min ja nyt taas 2h.

Mua kans hirvitti, et miten päikkärit onnaa, kun päiväkoti alkaa. Siihen asti nukkui kotona aina vaunuissa ulkona... Se meni kuitenkin oikeen hyvin, ei oikeestaan ollu mitään ongelmia. Se on muutenkin mun mielestä mysteeri, miten saavat abaut 15 pikkuihmistä nukkumaan nätisti samassa tilassa ???

Alkuperäinen kirjoittaja N N N:
Mua kans hirvitti, et miten päikkärit onnaa, kun päiväkoti alkaa. Siihen asti nukkui kotona aina vaunuissa ulkona... Se meni kuitenkin oikeen hyvin, ei oikeestaan ollu mitään ongelmia. Se on muutenkin mun mielestä mysteeri, miten saavat abaut 15 pikkuihmistä nukkumaan nätisti samassa tilassa ???

Just siksi kun niitä on se 15, eikä kukaan ole omassa kodissa :)

Päivähoitojuttuja ei muutenkaan kamalasti kannatta surra ennakkoon, monesti niihin ei kamalasti vaikuta se, miten kotona on menty. Tilanne on kuitenkin siellä niin erilainen.

Äsken tapahtui eräs posiitiivinen asia: lapsi oli havahtunut ja itki. No kävin hellävaroen hänet pitkälleen ja lähdin pois mitään sanomatta. Olin varma että kohta kuuluu karjuntaa mutta sinne nukahti. Tuo havahtuminen tapahtui hänen nukuttua puoli tuntia. Nyt on jo 50 minsaa täynnä :)

Edistystä edistystä :)