Miten saa kavereita?

• Viestiketjun aloittaja PeggyBundy
  • Ensimmäinen viesti
no
Minusta se ystävystyminen ei ole kiinni rohkeudesta. Minusta se samanhenkisyyden löytäminen on hankalampaa. Kaikki tuntuu olevan niin eri maailmasta kuin mitä itse vaikka olisi kuinka suopea. Mut jos ajattelee eri tavalla tai ei ole samoja intressejä, niin ei se vaan toimi, olit sitte kuinka rohkea tai kuinka kova tutustumaan.

Ja vanhojen ystävyyssuhteiden ylläpitäminen on mun mielestä vaikeaa. Tuntuu että munkohdalla on niin ykspuolista ja kun kolme vuotta sitten muutin n.20km päähän kavereistani, niin kukaan ei tule esim. käymään meillä tai pyydä meitä mihinkään. Itse olen monta kertaa kutsunut kylään mutta en enää jaksa...

Porin läheltä
Onko teilläpäin jotain mll:n perhekahvilaa tai seurakunnan avoimia päiväkerhoja? Sieltä voisi löytyä seuraa. Itse aikoinani sain uudella paikkakunnalla uusia tuttavuuksia näiden kautta. Aluksi tosin tunsi itsensä vähän "orvoksi".

kavereita ehkä saa helpommin jos ei aseta kamalia vaatimuksia ja ketään haluamalla halua, ystävystyminen onkin sitten juttu joka tulee tai ei. Mutta ihan oikeasti tutustumalla mahdollisimman moneen ihmiseen mutta tietyllä varauksella, ettei heti paljasta koko minäänsä vaan vähitellen avautuu katsoen kannattaako ja mitä toinen oli.
Sorry, mutta eihän tässä tuota kysytty vaan mistä. Mistäs itse olen saanut, ihan vaan joskus aikanaan leikkipuistosta, srk:n perhekerhosta, sitten myöhemmin lasten harrastusten parista, tältä palstaltakin (vaikka en heti aluksi hölötäkään kaikkea itsestäni enkä palstalla kaikkea kerrokaan ja tutustuminen on lähtenyt kun on todennut jotenkin olevan jotakin yhteistä ja se yhteinen voi olla niin erilaisia asioita)

Kai täällä jokin kahvila löytyy ja jos sitten syksyllä vaikka sais itsestään sen verran irti et menis sellaiseen...en tiedä miks se on ollu niin vaikeaa tai oli kun olin pojan kanssa kotona. Nyt olen töissä vielä syyskuun loppuun et ei edes vielä pääsekkään.

Yhteistyössä