Miten rv 22 lapsen synnytystä voi verrata täysikokoisen synnytykseen?! Eihän se vauva ole kuin alle puolen kilon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoiseni syntyi rv42+3 käynnistettynä. Painoi 4430g ja syntyi lopulta imukupin avulla.
Kaksoset syntyivät rv25. Painoivat 680g ja 630g. Ja yhtä rankkoja synnytyksiä olivat molemmat. Kaksosten kohdalla se psyykkinen puoli teki synnytyksestä jopa rankemman.
Ja vaikka sanotaan, että kaksosista toinen syntyy helpommin, kun eka on jo tietä raivannut.. no, sen sanoja ei ole tainnut kaksosia synnyttää.. Pienempi sentään syntyi toisena.

Samat vaiheet sitä on käytävä läpi vaikka lapsi aikaisemmin syntyisikin. Eikä se lapsi mitenkään pullahda sieltä ulos. Pakko se on ponnistaa loppuun asti. Kaikista loukkaavinta onkin ollut, kuulla tuo väite "pääsit synnytyksessä helpolla, kun olivat niin pienia" Aargh...

Olen kaksi kuollutta lasta synnyttänyt. Niiden synnyttäminen oli kivuliaampaa koska elävä vauva avaa esim.kohdunkaulan paremmin kun kuollut. Samoin on huomattavasti helpompaa ponnistaa ulos jäntevä elävä kuin löysä kuollut. Toisekseen mitä väliä, kuollutta synnyttäessä kaikki dropit peliin. Äiti on helpotuksensa ansainnut.

Olen itse synnyttänyt kuolleetkin ilman kivunlievitystä.

Kohdunsuun avautuminen sattuu, se sattuu jo keskenmenossakin todella paljon.

Keskosta synnyttäessäni ei suppareiden kestäminen ollut yhtään sen helpompaa kuin täysiaikasta synnyttäessä. Ponnistusvaiheessa vauva tosin liukui ulos, eli ei tarvinnut ponnistaa kovin paljoa. Se oli keskossynnytyksen ainoa "helpompi" kohta.

Olen kaksi kuollutta lasta synnyttänyt. Niiden synnyttäminen oli kivuliaampaa koska elävä vauva avaa esim.kohdunkaulan paremmin kun kuollut. Samoin on huomattavasti helpompaa ponnistaa ulos jäntevä elävä kuin löysä kuollut. Toisekseen mitä väliä, kuollutta synnyttäessä kaikki dropit peliin. Äiti on helpotuksensa ansainnut.

Olen itse synnyttänyt kuolleetkin ilman kivunlievitystä.

*hali*

Miksi ylipäätään kenenkään pitäisi kestää helvetillisiä kipuja,jos ei sitten itse halua.
Varsinkaan tuossa kohtaa kun niillä lääkkeillä ei ole sikiöön mitään vaikutusta.
Jokainen ois ihan varmasti ansainnut itseään miellyttävän synnytyksen.

Ja kipu lääke on hyväksi äidille sekä vauvalle jos äiti ei kipua hallitse. Suuri kipu aiheuttaa myös vauvan sydänääniin muutoksia ja ne voivat olla haitallisia.

Tota ihan ekaks, minkä ikäinen sä olet? :D Eihän se pillu sitä jumalauta tiedä minkä kokoinen vauva sieltä syntyy! Ei se sitä säätele ja ajattele, että "nyt syntyy 4 kiloinen avaudumpa kokonaan" ja jollai toisella "eihän sieltä tuu ku dildon kokonen kuollu lapsi ni avaudumpa 5senttii" Mistä näitä idiootteja oikeen tulee?? Suomalaisesta peruskoulusta tietenki!

:D ihana, tän luulis nyt uppoovan...

Mä synnytin rv 20+ risat kuolleen pojan ja voin sanoa että ne supistukset oli kipeitä.Aluksi pärjäsi lämpimällä kaurapussilla,mutta myöhemmin sain kahteen eri otteeseen kipulääkettä, mikä vei kivut pois.

Mulla sattui vajaan nelikilosen ja alle 2 kilosen vauvan ponnistaminen yhtä paljon. Vaan tuon alle 2 kilosen synnytyksen supistukset olivat helvetilliset ja potenssiin sata tuskallisemmat, kuin "normaalin" vauvan.

Yhteistyössä