Miten rv 22 lapsen synnytystä voi verrata täysikokoisen synnytykseen?! Eihän se vauva ole kuin alle puolen kilon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miten noin pienen (kuolleen) vauvan synnyttämiseen voi tarvita epiduraalia ja muuta kipulääkitystä? Eihän se vauva ole kuin ison dildon kokoinen?

Vai onko ne supistukset se mihin sitä kivunlievitystä tarvitsee?

Eikä ole nyt tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, ihan vain tuli mieleen kun toisesta ketjusta kun joku synnytti rv 22 lapsen ja olis saanut vaikka mitä kivunlievitystä...

Kukin kokee kivun eri tavoin, toiset on kipuherkempiä. Tai ehkä joku, varsinkin kuolleen vauvan synnyttäjä, tarvitsee kaiken mahdollisen kivunlievityksen - siihen henkiseen kipuun?

No mä tein abortin jotain viikolla 10 ja kivut olivat ihan saatanalliset. Buranaa söin kuin leipää, mutta se ei auttanut. Oksensin, ripuloin ja konttasin makkarin ja vessan väliä koko yön. En pystynyt kävelemään edes. Seuraavana päivänä oli maha ja vatsalihakset niin kipeät, etten päässyt sängystä ylös. Onneksi kaapista löytyi sirdalidia.
Mun mahalihakset eivät olleet niin kipeät edes synnytyksen jälkeen, vaikken oikeaaikaisessa synnytyksessä saanut mitään kivinlievitystä.

Oletko sä tyhmä?
Ei millään pahalla,mietinpä vain.
Oisko se vaikka ihan se synnytys kokonaisuudessaan mihin sitä kivunlievitystä tarvitaan/toivotaan.
Ja tosi ihana vertaus tuo et ison dildon kokoinen,,toisen kuollut lapsi..

Siinä vaiheessa kun synnytys on henkisesti niin rankka, että tietää etukäteen synnyttävänsä kuolleen lapsen, niin en ymmärrä miksi ei voisi käyttää kaikkea mahdollista kivun lievitystä? Eihän siitä ole siinä vaiheessa haittaa lapselle vaan korkeintaan helpottaa äidin jo muutenkin rankkaa kokemusta.

Ensinnäkin alkuraskauden keskenmenokin on juuri supistusten takia erittäin kivuliasta... Toisekseen tuossa on todellakin ne supistuskivuta sekä päälle hirveät henkiset tuskat, joten yleensäkään jos vauva on kuollut ei tarvitse enää säästellä lääkkeitä vaan koitetaan tehdä synnytyksestä mahdollisimman (fyysisesti) kivuton juttu...

Se vauvan ponnistaminen ulos on usein se vähiten kivuliain osuus. Ne kohdunkaulaa avaavat supistukset on kaikkein kipeimpiä. Jos tietää synnyttävänsä kuolleen vauvan, tai vauvan, joka saattaa olla elossa vain tunteja tai päiviä syntymänsä jälkeen, ansaitsee mun mielestä kaiken mahdollisen kivunlievityksen. Se henkinen kipu on niin helvetillistä, ettei siinä mun mielestä tarvitse kärsiä fyysistä kipua samalla!

Oikeastiko luulit että synnytyksessä ainoa mikä sattuu on se vauvan ulostulo?

Kuules ihan täysiaikaisen ja -kokoisenkin vauvan synnyttäjät saattavat tarvita kivunlievitystä paljon ennen kun vauva on edes kunnolla tulossa siellä synnytyskanavassa.

Juu,juuri niihin supistuksiin.Eihän se ponnistaminen edes ole (mun mielestä) kauheeta.
Olen synnyttäny 2.800kg ja 4.5kg ja mitään eroa en huomannu.Yhtä hirveetä.
Ja tossa tilanteessa kun se synnytys vielä käynnistetään,on kipu vielä hirveempää.

[QUOTE="a p";22901286]Eihän siinä avaudu 10cm kun vauva niin pieni?[/QUOTE]

Kyllä kohdunkaulan täytyy avautua kokonaan riippumatta lapsen koosta. Onko siinä sun mielestä jotain vikaa siis, että nainen saa kaiken kivunlievityksen, kun synnyttää pienikokoisen kuolleen vauvan? Lääkkeistä ja puudutteista ei ole vauvalle siinä vaiheessa enää mitään haittaa. Miksi äidin siis pitäisi kärsiä tuplasti, henkisen kivun lisäksi myös fyysisestä kivusta? Ota myös huomioon, että kuollut vauva ei itse aktiivisesti työnny alaspäin, vaan äidin keho saa tehdä kaiken työn.

No käyppä sinä synnyttämässä "dildon" kokoinen kuollut vauva, pidä sitä hetki sylissäsi, sen ainoan hetken. Tule sitten tänne kertomaan kuin paljon tarvitsit kivun lievitystä kun vauvakin oli niin pieni. Hel...n ääliö.

Tota ihan ekaks, minkä ikäinen sä olet? :D Eihän se pillu sitä jumalauta tiedä minkä kokoinen vauva sieltä syntyy! Ei se sitä säätele ja ajattele, että "nyt syntyy 4 kiloinen avaudumpa kokonaan" ja jollai toisella "eihän sieltä tuu ku dildon kokonen kuollu lapsi ni avaudumpa 5senttii" Mistä näitä idiootteja oikeen tulee?? Suomalaisesta peruskoulusta tietenki!

Yhteistyössä