Miten raskautta voi olla huomaamatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Tuli mieleen tosta yhdestä ketjusta, jossa kerrottiin raskauksista jotka huomattiin vasta vauvan syntyessä. Siinä mietittiin, miten raskautta ei ole voinut olla huomaamatta. Mä mietin ihan samaa. Olen nyt rv 24, ja ennen raskautta mitat oli 169 cm/84 kg. Mulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka etuseinämässä. Eikö nämä kaikki vaimenna sikiön liikkeitä? Mulla käy semmoinen rytinä vatsassa, ettei mitään kyllä jää arvailujen varaan :D Ja liikkeetkin näkyy jo ulospäin, kun kohtu heiluu edestakaisin. Onko syynä sitten se, että sikiöt eivät ole liikkuneet? Mutta miten se voi olla mahdollista? Kaikki odottavat äidit jotka tunnen ovat kyllä kertoneet että sikiö liikkuu ainakin jossain vaiheessa hyvinkin vilkkaasti kohdussa.

no mulla oli neljäs lapsi todella hiljaa liikkuva tapaus. sen liikkeitä ei tuntenut, ei vaikka välillä yritin töniäkin vatsaani. ja edellisistä olin todellakin tuntenut liikkeet selvästi. että ei ne kaikkien vauvojen liikkeet tunnu. mulla on ton vaimean vauvan jälkeen vielä kaks lasta, ja niitten liikkeet oon tuntenu taas ihan "normaalisti"

minäkin eilen katoin youtubesta sellasia videoita, jossa naiset kerto, että ei tienny että on raskaana ja tuli hirvee maha kipua. lääkäriin ja sanoo vaan että joo sä oot raskaana, nyt synnyttämään. Minäkin mietin, että miten sitä ei oo voinu huomata? Siis kyllähän vauva potkii, ilmavaivoiksiko ne on luullu sitä? eikö kellää oo ollu harjotussupistuksia? mitään kipuja? oksentamista? eikö ne edes ole ihmetellyt sitä, että ei oo ollu menkkoja :D en voi ymmärtää.
Mutta minun äiti on menny synnyttämään ekan lapsensa, mutta ei tiennyt että oli raskaana. Sisko kysyi, että etkö ees ihmetelly kun ei tullu menkkoja, niin ei ollu kuulema ihmetelly. Ja ei sillä ollu kuulema mahakaan hirveesti kasvanu :D

mun ystävä sai tietää olevansa raskaana vko 28. toinen ystävä viikolla 26. niillä oli molemmilla ehkäisy "kunnossa" eikä voineet kuvitellakaan että raskaana olisivat. toinen alkoi kuulosteleen että ihan ku olis joku mahassa potkimassa ja meni ultraan. toinen vahingossa kävi verikokeissa (muista syistä) ja sai sitä kautta tietää masu-asukista.

Alkuperäinen kirjoittaja Bindi:
mun ystävä sai tietää olevansa raskaana vko 28. toinen ystävä viikolla 26. niillä oli molemmilla ehkäisy "kunnossa" eikä voineet kuvitellakaan että raskaana olisivat. toinen alkoi kuulosteleen että ihan ku olis joku mahassa potkimassa ja meni ultraan. toinen vahingossa kävi verikokeissa (muista syistä) ja sai sitä kautta tietää masu-asukista.
Saivatko he äitiyspakettia?

Ei menkkojen poisjäänti kuulu automaattisesti raskauden tunnusmerkkeihin. On niitäkin, joilla verivuotoa tulee kuukausittain, vaikka ovatkin raskaana. Aiheesta on ihan virallista tietoa, mikäli joku epäilee.

Yhteistyössä