Miten raskausoireet muuttuneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

veko

Uusi jäsen
12.02.2010
12
0
1
En tiedä onko jo tällainen ketju aloitettu, en jaksanut selata kaikkia aloituksia läpi

Ajattelin, että pinoon voisi laittaa mten raskausoireet on muuttuneet raskauden edetessä

Itse voisin aloittaa, että

Ihan alkuun rv 5 asti en tiennyt mitäään raskaudesta, mutta sitten rv5- 10 oli erittäin pahaaoloa, väsymystä ja sllainen raskaana oleva olo.
Nyt on oireet kadonneet, paitsi iltapäivä unet kutsuu., mutta se kuvottava olo ja pahaolo on hävinnyt. Tilalle on tullut paineen tunne alavatsalla tuolla ihan alhaalla.

Kertokaa omia kokemuksia oieristanne

veko ja napero 10+3

Nojoo,tokihan ne ovat muuttuneet...mulla alkoi oireet jo ennen positiivista raskaustestiä!
Imetin silloin vielä kuopustamme ja kummastelin maidon mystistä loppumista, pyörrytys ja aaltoileva oksettava olo alkoivat myös.
Sitten astui kuvioihin kaatava väsymys kera kestokrapulan jota kesti aina tonne rv 10 asti.
Ajoittain ollut erilaisia masutuntemuksia muttei mitenkään säännöllisesti.
Ruoka alkoi maistua pikkuhiljaa ja rv 12 alkoi oikea mässäys. Myös makeat joita en alkuunsa voinut syödä ollenkaan maistuvat tällähetkellä turhankin hyvin :whistle:

Nyt rv 15+4 ja supistelee jo, samoin närästys on kiusana jo nyt! Ruuansulatus on hidastunut ja välillä olo kovin ähkyinen :x
Turvotuksen tilalla alkaa olla jo vauvamasua ja ihanat liikkeet voimistuu viikko viikolta :heart:

Ihan heti plussa jälkeen (oisko ollut ollut rv 4) alkoi ihan hirveä närästys. Sitä kesti reilun viikon jonka jälkeen alkoi iltaisin etoa, en kuitenkaan oksentanut vielä tuolloin. Iltapahoinvointia kesti muistaakseni 3 viikkoa, jonka jälkeen alkoi aamupahoinvoinnit oksennuksineen. Etova olo kesti koko päivän. Pahoinvointi loppui rv 18. Tätä ennen alkoi kuitenkin myös mahakivut ja paineentunne alavatsassa. Rv 19 oli ensimmäisiä ennakoivia supistuksia, joita oli suht usein viikon ajan, johtuen suurimmaksi osaksi alapäätulehduksesta. Nyt menossa rv 22 ja olen reilun viikon ajan eka kerran jopa pystynyt "nauttimaan" raskaudesta;) Pieniä vaivoja on tietty nytkin (paineen tunne, selkäkivut öisin,, mahanippailut...) ja varmaan loppuajan, mutta voisin sanoa, että olo on suht hyvä.

Ensimmäinen kolmannes oksentamista aamuin, päivin ja iltaisinkin. Sitten alkoikin närästys, suonenveto ja ummetus.
Loppuraskaudesta mulla todettiinkin hepatoosi (maksan toimintahäiriö tai joku sellanen) eli jokapaikkaa kutitti ihan sikana eikä auttanu mikään. Verikokeissa ramppasin alvariinsa.
Loppuraskaudesta oli vaikee kävellä ku oli selkä kipee ja issias-tyyppistä vaivaa.

ei meinaa edes enää muistaa....
ennen plussaa - 5rvk: rintojen kipuilu
5rvk: kasvoja kuumottaa, hiki, rinnat todella kipeät, alamahaa nippailee, jatkuva nälkä ja etova olo (jos ei syö, pahempi olo), pissahätä harvemmin kuin normaalisti
6rvk-10-11rvk em paitsi toi kasvojen kuumotus
11-12 rvk: eipä oikein mitään oireita
12 rvk- vatsa alkaa tuntua tuolla alamahalla, pissalla saa alkaa ravata, yölläkin
14 rvk- kohdun kasvukipuja

Yhteistyössä