Miten raskausmyrkytys todetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Verenpaine korkealla sekä virtsassa oli proteiinia eli sokeria. Näin mulla. Ei sitä millään testillä selvitetä. tottakai pääkipu voi kuulua siihen,jos sulla on verenpaineet korkeat.

Alkuperäinen kirjoittaja myös sen kokenyt:
Verenpaine korkealla sekä virtsassa oli proteiinia eli sokeria . Näin mulla. Ei sitä millään testillä selvitetä. tottakai pääkipu voi kuulua siihen,jos sulla on verenpaineet korkeat.

Proteiini ja sokeri ovat kyllä ihan eri asioita.

Yleensä verenpaine korkealla toistuvasti mitattuna, proteiinia pissassa, reilusti turvotuksia kasvojen ja kaulan alueella sekä sormissa ja jaloissa, kovaa päänsärkyä, näköhäiriöitä. Jos epäillään myrkytystä niin äitiyspolilla otetaan labrakokeet, joista katsotaan maksa-arvot ja trombosyyttiarvot sekä sappihapot. Näiden koholla ollessa tiedetään kuinka vakava myrkytys on kyseessä, ja kuinka kiireesti pitää synnytys käynnistää/leikata jos tarpeen saada vauva äkkiä ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja myös sen kokenyt:
Verenpaine korkealla sekä virtsassa oli proteiinia eli sokeria . Näin mulla. Ei sitä millään testillä selvitetä. tottakai pääkipu voi kuulua siihen,jos sulla on verenpaineet korkeat.

Proteiini ja sokeri ovat kyllä ihan eri asioita.

Sori, valkuaisaineita tarkoitin. SORI ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu, kiitos... Liekkö vois olla myrkytys kun verenpaineet ja pissa ok? Kovaa päänsärkyä ja turvotuksia on jonkun verran

Todennäköisesti ei oo, mutta saattaahan noi ennakoida myrkytysoireita...tai sit ei.

Minulla oli myös kovaa päänsärkyä tai oikeastaan migreenioireita viikon.
Otettiin juuri verikokeet, pissa ja verenpaine. Kaikki O.K. Joten enempiä ei huolestuttu =).

Päänsärkyä kesti tosiaan viikon, meinasi järki lähteä. Meni sitten itsellään ohi. Lääkkeitä en ota.

Yhteistyössä