miten raskausdiabetes oireilee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis onko teillä tullut joitakin oireita vai oletteko vaan jääny kiinni sokerirasituksessa? mulle alkanut tulemaan kamalan huono olo mikäli syön makeaa, lähinnä karkkia/suklaata ja se alkaa heti kun olen karkkipussin puolivälissä. Aivan uutta minulle joka koko elämän syöny surutta makeaa ja herkkuja. Voiko tämä olla oire että sokereissa häikkää...yks rasitus tehty rv 11 ja silloin kaikki ok, toinen on tarkoitus tehdä vielä rv 28.

Mun miehellä tulee tosi paha olo nykyään, jos syö paljon makeaa kerralla. Eli juuri karkkia ym. Ennen pystyi syömään tosi suuria määriä (ja on muuten laiha) Sokereissa ei ole mitään häikkää, vaan arvot ovat erinomaiset, Joku muu syy on siis miehellä sen taustalla.
En siis tiedä onko sinun tapauksessa muu syy vai rd.

Minä olen kova karkin syöjä. Raskauden aikana en voinut syödä karkkia lainkaan juuri sen vuoksi että tuli heti raskauden alusta alkaen kuvottava olo karkeista. Minulla todettiin raskauden loppu puolella kohonut sokeri mutta se pysyi ruokavaliolla aisoissa. Ainoa tuntemus mikä minulle tuli oli kammottava kuumotus poskissa silloin kun sokerit olivat ylhäällä.

Hurja väsymys. Luulin jonkun aikaa, että hemppa laski, mutta kyse olikin aika korkeista verensokeriarvoista (rd ruokavaliollakin pysyi 14-16).. Onneksi mulla sattui olemaan mittari kotona. Sokerirasitusta ei olisi rutiinisti tehty lähellekään niin aikaisessa vaiheessa, mitä sokerit alkoivat oireilla. Kun sokerit saatiin hallintaan, niin virtakin palasi.

Yhteistyössä