Miten pyykki kuivaksi nopeasti? Ei ole kuivausrumpua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä?

Vieras
Pitäis saada illan kekkereihin päälle yhdet housut, jotka tuli just pyykkikoneesta ulos. Miten saisin ne mahdollisimman pian kuiviksi? Laitoin patterille kuivumaan, mut nuo patterit ei ole kovin lämpimät/tehokkaat...

Laita housut pitkittäin ison froteepyyhkeen sisään ja väännä, toista riittävän monta kertaa. Loppukuivaus hiustenkuivaajalla. Märkää puuvillaa ei kannata silittää kuumalla raudalla, jotta housut eivät kutistu.

Laita sellainen tuuletin (kesäkuumalla käytettävä pöytätuuletin tms) täysille ja housut esim hengarille roikkumaan siihen eteen, välillä kääntelet eri kulmiin niitä ja ovat takuulla kuivat illalla.

Onko teillä saunaa? Laita sauna päälle ja viimeistele illalla hiustenkuivaajalla. Tosi järkevää sähkönkulutusta, mutta oon turvautunut tuohon joskus hätätilanteessa :D

[QUOTE="vieras";27554067]Onko teillä saunaa? Laita sauna päälle ja viimeistele illalla hiustenkuivaajalla. Tosi järkevää sähkönkulutusta, mutta oon turvautunut tuohon joskus hätätilanteessa :D[/QUOTE]

Bonuksena brankkarit paikalle, jos kuivatuspaikka saunassa väärä. Kiukaan yläpuolelle tai välittömään läheisyyteen ei ainakaan saa laittaa mitään kuivumaan.

Housut kannattaa laittaa roikkumaan henkarille vyötäröstä, kun niitä kuivaa hiustenkuivaajalla. Sitten vaan puhaltaa vuorotellen kummastakin lahkeesta ilmaa sisään. Pitäisi kuivua tehokkaasti.

Alkukuivatus tosiaan pyyhkeellä, mutta älä väännä, vaan aseta pyyhe sileästi, siihen päälle housut kauniisti, ja sitten rullailet. Lähtee suurin kosteus. Sen jälkeen sitten silitystä tai fööniä.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;27554076:
Bonuksena brankkarit paikalle, jos kuivatuspaikka saunassa väärä. Kiukaan yläpuolelle tai välittömään läheisyyteen ei ainakaan saa laittaa mitään kuivumaan.

Siis onko noin tyhmiä ihmisiä vielä oikeesti olemassa? :O Meillä käytetään lähes viikottain saunaa "kuivausrumpuna", kun pitää saada nopeasti lapsen ulkovaatteita kuivaksi, mutta ei mulle tulisi mieleenkään laittaa niitä kuivumaan kiukaan päälle tai edes siihen kaiteelle...

[QUOTE="vieras";27554225]Siis onko noin tyhmiä ihmisiä vielä oikeesti olemassa? :O Meillä käytetään lähes viikottain saunaa "kuivausrumpuna", kun pitää saada nopeasti lapsen ulkovaatteita kuivaksi, mutta ei mulle tulisi mieleenkään laittaa niitä kuivumaan kiukaan päälle tai edes siihen kaiteelle...[/QUOTE]

Toki on...

Aamulehti

Hiustenkuivaaja on meillä ehdoton, sillä kuivaa äkkiä vaatteet päälle jos on unohtanut pestä ajoissa jonkun vaatteen, mitä just tarviis. Pesu ja kuivaus vie noin 35 minuuttia, kun pesee pikapesulla ja kuivaa föönillä :)

Yhteistyössä