Miten pysyä hoikkana kun hoitaa lasta kotona??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läski kohta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läski kohta

Vieras
Työssä ei ehdi syömään, olin 13 kiloa hoikempi silloin. Nyt painan samanverran kuin viimeisilläni, vaikka ipana on jo 7kk. Kotona kun hengataan tulee jatkuvasti syötyä jotain. Miten pois tästä?? Kaikki vinkit kehiin! Ja joo, kyllä me ulkoillaan ja tehdään juttuja ja jumpassakin käydään, mutta miten saada tuo kotona napostelu kuriin!

Alkuperäinen kirjoittaja läski kohta:
Työssä ei ehdi syömään, olin 13 kiloa hoikempi silloin. Nyt painan samanverran kuin viimeisilläni, vaikka ipana on jo 7kk. Kotona kun hengataan tulee jatkuvasti syötyä jotain. Miten pois tästä?? Kaikki vinkit kehiin! Ja joo, kyllä me ulkoillaan ja tehdään juttuja ja jumpassakin käydään, mutta miten saada tuo kotona napostelu kuriin!

En osaa auttaa, mulla sama ongelma!! :/

Mä lopetin napostelun vuoden vaihteessa ja siitä on pudonnut vähän yli 6kg. Se on vaikeeta kun on kotona. Ihan huomaamattakin laittaa aina suuhunsa jotain. Mutta kun päättää että nyt loppu ni se on sitten loppu.:) Mä syön säännöllisesti nykyään ja väliin en napsi mitään. Joka päivä myös kuntopyörällä poljen.

kyllä se sitten jää pois, kun lapsi nukkuu enää yhet päikkärit ja nekin lyhyet ja vinkuu puntissa kiinni: mulle kans! ei mut ihan tosi mä ainakin pysyin laihempana kun olin kotona, tehtiin pitkiä lenkkejä, söin lapsen kanssa samaan aikaan, ei siinä ehtinyt mitään napostelemaan paitsi päikkäriaikaan.. töissä vaan istun ja lenkitkin jäänyt vain viikonloppuihin kun ei jaksa iltasin enää lähteä. mut en mä ihan tosi mitään kunnon vinkkejä voi heittää, sen vaan että itsekuria tuo vaatii...

älä osta kaupasta helposti syötäviä herkkuja joita voi hotkaista aina keittiössä pyörähteässä. Ei ei keksejä, pullaa, voileipää, karkkia, sipsejä, pähkinöitä, suklaata tai mitä ikinä sä siellä mussutat kaiken päivää.
Osta vain raakoja juureksia ja raakaa lihaa, niin joudut tehdä siitä ruuan ajan kanssa etkä siis syö kuin muutaman kerran päivässä, kun et jaksa laittaa ja nähdä isoa vaivaa saadaksesi suuhun mussutettavaa.

Jännä juttu. Itse olin kotona ollessani hoikempi kuin nyt töissä. Söin keittolounaita enkä toisiaan napostellut.

Itsekuria vaan kehiin, ei siinä muu auta. Pidä herkut kotona minimissä, jos tekee tiukkaa. Tee valmiiksi vaikka porkkanasiivuja, kurkkua tms. lautaselle ja dippaa. Napostele hedelmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja EiMullaMuuta:
Tee toinen lapsi :D
Ja lapsi kun kasvaa, niin et voi enää napostella ellet anna lapsellekin..

nimim. toinen lapsi kohta vuoden ja paino vähemmän kuin ennen ekaa lasta.

Täällä kans! Kaikki pitää syödä salaa, tai joutuu jakamaan herkut..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

miten tuo salassa syöminen onnistuu?? meillä likka on ollut jo 1,5 vuotiaasta asti kärppänä tekemässä suutarkastusta, jos hiemankin suu liikkuu...

Alkuperäinen kirjoittaja .:

miten tuo salassa syöminen onnistuu?? meillä likka on ollut jo 1,5 vuotiaasta asti kärppänä tekemässä suutarkastusta, jos hiemankin suu liikkuu...

Syö silloin kun lapset nukkuu.. Tai silloin kun ovat eri huoneessa. Vähiin jää napostelut :D

Avain on ainakin mulla ollut suunnitelmallisuus. Jos en edellisenä päivänä jo mieti esim. seuraavan päivän lounasta, en jaksa/ehdi/viitsi tehdä mitään kunnollista ja sitten napsin koko ajan kaikkea turhaa. Samoin kaupassa kun käy, pitäis jaksaa kunnolla miettiä mitä hankkii ja ostais kivojakin juttuja, mutta vähän terveellisempiä.

Sitten mä olen niin huono tekemään esim. juureksista ja vihanneksista jotain, koska en millään jaksais kuoria yms. ja tehdä alusta asti itse. Pakastin onkin nyt täynnä ihan kaupan pakastevihanneksia eri muodoissaan :) Mulle myös ne sokeroimattomat hedelmäkeitot kylmähyllyssä on ollut pelastuksia, tosin hintaviahan ne on ja ties mitä lisäainemoskaa. Yksi mistä tykkään esim. salaatinkastikkeena ja vaikka kanan ja riisin kanssa on ihan vaan maustamaton rasvaton jogurtti. Sillä saa tunnun, että on herkullista kastiketta ja oikeastihan se on tosi kevyttä! Lapsetkin osaa jo pyytää "jogurttikastiketta" melkein ruokaan kun ruokaan.

Ja salli itsellesi jotkut herkut! Mulla on jopa tällä hetkellä päivittäinen herkkuhetki ja surutta voin napsia vaikka suklaata... Se onnistuu siinä vaiheessa, kun ei enää tarvi pudottaa painoa vaan pitää tilannetta yllä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Syö silloin kun lapset nukkuu.. Tai silloin kun ovat eri huoneessa. Vähiin jää napostelut :D

meillä jää välillä kiinni jo pelkästä karkin hajuisesta hengityksestä... miten voikin olla niin tarkka, ja joo sit ne syömiset ajottuu sinne kun laps on mennyt nukkumaan ja se vasta kiloja kerryttääkin.

Tee itsellesi selväksi, että vaikka vain lauantaina on karkkipäivä ja muulloin ei herkutella makealla ja rasvaisella. Syö viikolla makeannälkään hedelmiä ja vihanneksia ja ohita kaupassa karkkihylly. Liiku mahdollisimman paljon lapsen kanssa, kävele vaikka voisit mennä autolla jne... Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Tee itsellesi selväksi, että vaikka vain lauantaina on karkkipäivä ja muulloin ei herkutella makealla ja rasvaisella. Syö viikolla makeannälkään hedelmiä ja vihanneksia ja ohita kaupassa karkkihylly. Liiku mahdollisimman paljon lapsen kanssa, kävele vaikka voisit mennä autolla jne... Tsemppiä!

Tosiaan - tuo karkkipäivä on ehdoton! Mä en halua kieltää itseltäni herkkuja,vaan syön niitä lauantaisin. Kumma miten vähän karkkia pystyy syömään kun sitä tekee vain kerran viikossa :o .

Ja kauppareissun kun tekee kerran viikossa, niin ei ole niitä houkutuksia joka päivä.

Käy vaan kerran viikossa kaupassa ja silloinkin just ruuan jälkeen, etkä osta mitään naposteltavaa. Kerran viikossa se karkkipäivä on hyvä, ja se toisen lapsenki tekeminen on aika tehokasta. Kyllä se napostelu siitä loppuu ku lapsi/lapset kasvaa ku pitäs tosiaan niillekki sit antaa, niinku moni muukin huomannu.. ;D

Yhteistyössä