Miten pysyä savuttomana raskauden JÄLKEEN?Motivointivinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mömmmmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mömmmmmmm

Vieras
Hullu olen, kyllä, kun edelleen kaipaan tupakkaa vaikka olen ollut jo 9kk tupakoimatta. Imetysaikana en aio polttaa. Mutta jo nyt haaveilen lähes päivittäin siitä että pääsen polttamaan savukkeen.

lopettaminen oli todella vaikeaa ja tarvitsin siihen korvaushoitoja. Monta kuukautta ahdisti. En halua haista, en halua näyttää huonoa mallia lapselle, en halua sairastua, en halua menettää rahoja. Olen jopa listannut syyt olla tupakoimatta loppuikä ja sain 3 A4-liuskaa tekstiä.

Täytyy olla jotenkin päästään pipi, kun edelleen tekee mieli polttaa? Rasittavaa kamppailla päivittäin tämmöisen mielihalun kanssa. Joten nyt kaikki neuvot kehiin, miten oikeasti muuttaa ajattelutapaa ja miten olette itse selvinneet vastaavasta tilanteesta.

Niin joo, poltin 12v askin päivässä. Sellaiseksi tupakoijaksi en enää ikinä halua, orjuutti todella paljon. Mutta nyt kuvittelenkin, että pystyn hallitsemaan tupakointia ja polttaisin vain pari silloin tällöin.. taitaa olla itselle valehtelua.

lapsi altistuu tupakan haitallisille aineille vaikkei imettäisi. mm astma ja allergiariski kasvavat. korvatulehduskierteen riski suurempi. ja tämä pätee myös vanhempiin lapsiin, ei vain vauvoihin. ja tämä pätee vaikka tupakoisit vain ulkona.

Mä poltin kymmenen vuotta ja lopetin kun tulin raskaaksi. Parhaiten mua motivoi se,kun ajattelin että mä haisen vauvan nenään pahalle,vauvan vaatteet haisee tupakalle,se joutuu öisin vieressä haistelemaan mun hönkäilyjä ja kuuntelemaan tervayskää..maidossa on tupakan sivumaku ja se röökillä ravaaminen vie ihan yllättävän paljon aikaa päivästä. Tosin raskauden aikana loppui fyysiset vieroitusoireet eikä niiden jälkeen ole oikeastaan tehnyt edes mieli :) Joskus poltan tupakan,kun otan siideriä,enkä nää siinä mitään pahaa. Olen siis juhlapolttaja =)

En tiedä auttaisiko tämä, mutta jos laitat sen 4 euroa (vai paljon nyt aski maksaakaan) joka päivä säästöön ja säästät johonkin kivaan juttuun, matka, uusiin vaatteisiin, autoon jne. jonka sitten ostat niillä säästyneillä rahoilla.

Itse en halua lapselleni tupakoivaa äitiä ja kaikki tupakan aiheuttamat sairaudet pelottaa, niin ne asiat motivoivat minua pysymään erossa tupakasta. Se on pahinta myrkkyä mitä voi olla. En voisi itseäni enää tupakoinnilla pilata. Lopetin jo ennenkuin tulin raskaaksi, mutta lapsen saaminen on se mikä pitää vielä paremmin tupakasta erossa.

Olin erossa tupakasta raskauden ja imetyksen ajan ja nyt taas poltan :( Mikään asia ei ole v**uttanut yhtä paljon ikinä että repsahdin taas. Jos nyt pari vaan päivässä...joopajoo.
Tässä yrittänyt taas lopetella huonoin tuloksin, viimeistään sitten kun uutta raskautta suunnitellaan ja sitten en enää varmasti repsahda!!!!!!!!

Näyttää muutenki olevan fiksua asiaa tuolla. http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/jean_pierren_myytit/yleisimmat_uskomukset/ ja hauskojakin juttuja.

Muistathan että äiti on lapsilleen suurin esimerkki. Jos äiti polttaa tai hyväksyy tupakoinnin lasten tupakoinnin aloittamiselle on matala kynnys.

Mun mies lopetti purkalla. Ei millään nikotiinipurukumilla,vaan ihan tavan jenkillä. Sen jälkeen mä uskon,että kuka tahansa pystyy siihen,koska en tiedä ketään joka olisi ollut yhtä addiktoitunut niin fyysisesti kuin psyykkisestikin kuin mies. Se jauhoi välillä leukansa kipeiksi,mutta yllättävän nopeasti oireet hellitti,kun ei sotkenut mukaan enää mitään nikotiinikakkelia. Päätti lopettaa kun poika oppi puhumaan ja yks ekoja lauseita oli että "isi haisee" :D

Mä lopetin kans ku aloin odottaa ensimmäistä. Ehdin polttaa 10v melkoisen ahkerasti.
Mulle se ei vain enää sopinut moraalisesti että olisin aloittanut uudellleen tupakoinnin, joten ei tuottanut vaikeuksia pysyä moisesta kääryleestä erossa! En varmaan edes pystyisi enää polttamaan :X Enkä tahdo varsinkaan olla riippuvainen jostain sellaisesta kuin tupakasta!

[QUOTE="vieras";23126245]Mun mies lopetti purkalla. Ei millään nikotiinipurukumilla,vaan ihan tavan jenkillä. Sen jälkeen mä uskon,että kuka tahansa pystyy siihen,koska en tiedä ketään joka olisi ollut yhtä addiktoitunut niin fyysisesti kuin psyykkisestikin kuin mies. Se jauhoi välillä leukansa kipeiksi,mutta yllättävän nopeasti oireet hellitti,kun ei sotkenut mukaan enää mitään nikotiinikakkelia. Päätti lopettaa kun poika oppi puhumaan ja yks ekoja lauseita oli että "isi haisee" :D[/QUOTE]

Öö, ja tämä auttaa ap:n tilanteeseen siten, että? Kyse on siitä, että vielä pitkän ajan savuttomuuden jälkeen tekee mieli polttaa, ei siitä, ettei lopettaminen onnistu.

Se, että pystyisit itse hallitsemaan tupakointia, on täysin harhaa. Hetken se voi niin mennäkin, mutta määrät lisääntyisi ja kohta taas tupruttelisit entiseen malliin. Itse ex-tupakoitsijana kaipaan tupakkaa varsinkin, kun juon alkoholia. Mutta kun tiedän, että jos kerrankin otan sen yhden tupakan, niin kohta poltan taas selvinpäin, niin ainakin vielä olen tahdonvoimalla pystynyt olemaan ilman. Mutta kai sitä ex-tupakoitsija kaipaa sitä tupakkaa kuolemaansa asti.

Yhteistyössä