MITEN pystyn pitämään muistopuheen mummuni hautajaisissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surumieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surumieli

Vieras
Ylihuomenna olisi raskas päivä edessä, mummuni hautajaiset. Olen lupautunut pitämään pienimuotoisen puheen muistotilaisuudessa. Nyt iskee kuitenkin paniikkia päälle, miten ihmeessä pystyn puheen pitämään? Olen onneton itkupilli, itken vähäisimmistäkin asioista ja asiaa ei helpota yhtään, että olen juuri synnyttänyt ja hormonit herkistää entisestään :( Pitääkö mun vaan ajatella ettei se ole "häpeä" jos välillä itkenkin puhetta pitäessäni ja yrittää vaan koota itseni ja jatkaa puhumista? Oisko jollain antaa jotain hyvää keinoa, miten selvitä puheesta?

Tee itsellesi tukisanalista, ettet unohda tärkeitä asioita, mitä olet aikonut sanoa... Eikä haittaa mitään, vaikka tunteesi ovatkin pinnassa. Voit itkeä vapaasti, mutta ajattele mummuasi ja kaikkia niitä ihania hetkiä hänen kanssaan ja pidä se puhe! Jos koko ajan itket kukaan ei saa selvää puheestasi...Voimia sinulle! Selviät kyllä!

Mie jouduin lukee vastaavassa tilanteessa ne KAIKKI adressit, se oli tosi tuskallista :/ :'(

Ja PAPPI hämmästeli, kun niitä oli niin paljon. Vaikka ihminen tappoi itsensä, siis eihän sillä voi olla sukua, ystäviä ja tuttavia, eihän? Saati jotka hauaa muistaa???!!! :snotty:

Yhteistyössä