Miten purukumi pois nahkasohvasta?

  • Viestiketjun aloittaja niina
  • Ensimmäinen viesti
Mulla oli joskus tiskatessa jäänyt purukumi ruokalautaselle. Kuumassa tiskivedessä purukumi melkeimpä suli pois. Mulla jäi joskus purukumi sifonkihuiviin kiinni. Muistin silloin sen tiskissä olleen purkan ja sain sitten purkan pois huivista pitämällä sen huivin kraanan alla ja juoksuttamalla kuumaa vettä. Purkka suli pois huivista.

Olen kuullut kanssa ohjeen, että kylmällä saisi purkan pois. Mulla on kuitenkin sellainen tunne johtuen siitä miten huivista irtosi purkka, että nykyään xylitoli purkkien koostumus on erillainen kuin ennevanhaan jolloin pakastaminen tepsi. Kokeilisin saada sen purkan pois sohvasta hautomalla ensin purkkaa kuumalla kääreellä ja sitten hieroisin sen pois jollain karhealla kankaalla tai pehmeällä harjalla, jotka ei vaurioita nahan pintaa. Pitää myös varoa, ettei kääre oli liian kuuma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Mulla oli joskus tiskatessa jäänyt purukumi ruokalautaselle. Kuumassa tiskivedessä purukumi melkeimpä suli pois. Mulla jäi joskus purukumi sifonkihuiviin kiinni. Muistin silloin sen tiskissä olleen purkan ja sain sitten purkan pois huivista pitämällä sen huivin kraanan alla ja juoksuttamalla kuumaa vettä. Purkka suli pois huivista.
Minulla jäi kanssa kerran purkka lautaselle, tai taisi olla lasten Pikku Kakkosen purkka, joka pehmenee sellaiseksi ihme venyväksi limaksi ja tarttuu tiukasti kiinni joka paikkaan. En saanut sitä pesussakaan millään pois, mutta silloin kuulin tuon ruokaöljy-vinkin ja jo lähti! Hiukan sen jälkeen sain kokeilla ruokaöljyä myös nahkasohvaan, ja onneksi auttoi siihenkin. Keskimmäinen unohteli siihen aikaan purkkansa aina jonnekin kiellettyyn paikkaan...
 
unlovedgirl
Jostakin oli eilen tarttunut purkkaa nahkalaukun pohjaan. Täältä onneksi löytyi apu.
Kotona hieroin rypsiöljyllä ja lähti! <3
Eikä jäänyt mitään jälkeä ainakaan tuohon laukkuun.
 

Yhteistyössä