Miten pukeutuu ylipainoinen kivasti?

Olen lihava.
En toivottavasti ikuisesti, mutta just nyt olen.
Ja mielestäni osaan pukeutua ihan ok.

Olisi kiva kuulla kuinka muut ylipainoiset pukeutuu? Jos vaikka saisi vinkkejä itsellekin.
Vai olenko ainoa lihava täällä... :ashamed:

Mistä ostatte vaatteita? ym.

:) :flower: :)
 
tuike
Minusta olis ihanaa, jos esim. H&M:n vaatteissa ei olis erikseen omaa isojen tyttöjen mallistoa, vaan niistä normaalipainoisille tarkoitetuista vaatteista löytyisi myös ne isot koot :) Kun pääsääntöisesti tuntuu nuo isojen mallistot olevan sellaisia telttoja, jotka korostaa sitä ylipainoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en ole ylipainoinen, mutta vastaan silti; Ihan samalla lailla ylipainoinen pukeutuu kivasti kun normaalipainoinenkin = sopivankokoisiin vaatteisiin.
mä olen vähän erimieltä...ei ylipainoinen yleensä pukeudu kovin tiukkiin ja ihonmyötäisiin paitoihin,minishortseihin, legginseihin ja minariin. ei tiukkoihin farkkuihin, naru/tuubitoppiin jne.

ylipainoisinlla enimmäkseen näkee pitkiä hameita/mekkoja,löysiä kangashousuja,tunikoita,vähän väljemmän mallisia paitoja jne =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en ole ylipainoinen, mutta vastaan silti; Ihan samalla lailla ylipainoinen pukeutuu kivasti kun normaalipainoinenkin = sopivankokoisiin vaatteisiin.
mä olen vähän erimieltä...ei ylipainoinen yleensä pukeudu kovin tiukkiin ja ihonmyötäisiin paitoihin,minishortseihin, legginseihin ja minariin. ei tiukkoihin farkkuihin, naru/tuubitoppiin jne.

ylipainoisinlla enimmäkseen näkee pitkiä hameita/mekkoja,löysiä kangashousuja,tunikoita,vähän väljemmän mallisia paitoja jne =)

Mutta pointti olikin se, että pukeudut sen kokoisiin vaatteisin jotka sulle ovat sopivat, eikä änge itsensä liian pieniin, eikä verhoa itsensä liian suuriin vaatteisiin.
 
myös ylipainoinen (vielä)
Olen pukeutunut farkkuhameeseen pitkään siis ja väljiin paitoihin, capreihin jne. Mulla ongelmana kun reidet on kokoa 42 ja maha 48.. Jotkut housut puen niin, että kun en saa vetskaria kiinni niin vyö kireelle siitä päältä ja pitkä paita : ( Mä en kyllä löydä kivoja vaatteita, kun olen niin mahdottoman omenavartaloinen nykyään.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Tässä esimerkkejä: http://www.flickr.com/groups/fatshionista/
:ashamed: mun mielestä muutama oli semmosia et ei missään tapauksessa..
siis että on ylipainoinen niin kaikki nää big size vaatteet ei sovi kaikille.
Siis tarkoitan et jotain aivan hirveitä ylikirjavia kuvioita, ylisuuria printtejä, vaakaraitoja ym ym niin ei sovi.

mut esim farkuissa jos on esim lyhyet jalat sen lisäksi että on pyöreä niin ei sovi ainakaan liian leveät farkut (siis semmoset hehtometri leveät lahkeet) koska se lyhentää jalkoja entisestään.
sen mie tiiän ainakin omasta kokemuksesta..
muoks..kaivan tähän kohta yhen mallin..

http://www.netanttila.com/images/large/8400970.jpg tää on miun mielestä kiva. Siis vaikka onkin isoja kuvioita mut ei oo semmonen sekameteli soppa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuike:
Minusta olis ihanaa, jos esim. H&M:n vaatteissa ei olis erikseen omaa isojen tyttöjen mallistoa, vaan niistä normaalipainoisille tarkoitetuista vaatteista löytyisi myös ne isot koot :) Kun pääsääntöisesti tuntuu nuo isojen mallistot olevan sellaisia telttoja, jotka korostaa sitä ylipainoa.
Tässä mä olen samaa mieltä.
Joistakin vaatteista mulle menee ihan hyvin ne "normaali" koot, mutta joistakin ei sitten alkuunkaan. Esim. joustamattomat paitapuserot ym. ei mahdu viereenkään. Olen sen verran rintavakin vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myös ylipainoinen (vielä):
Olen pukeutunut farkkuhameeseen pitkään siis ja väljiin paitoihin, capreihin jne. Mulla ongelmana kun reidet on kokoa 42 ja maha 48.. Jotkut housut puen niin, että kun en saa vetskaria kiinni niin vyö kireelle siitä päältä ja pitkä paita : ( Mä en kyllä löydä kivoja vaatteita, kun olen niin mahdottoman omenavartaloinen nykyään.
Mä olin hoikempina päivinäni rinnuksilta kokoa 44, vyötäröltä 40/42, mutta lantiolta/reisistä kokoa 48/50 :( Olisi niin helppoa, kun olisi yhtä ainoaa kokoa... Nyt isompana on suhteet vähän tasoittunut, vaan alkaapi korostua taas tuo epäsuhta, kun paino laskee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Tässä esimerkkejä: http://www.flickr.com/groups/fatshionista/
:ashamed: mun mielestä muutama oli semmosia et ei missään tapauksessa..
siis että on ylipainoinen niin kaikki nää big size vaatteet ei sovi kaikille.
Siis tarkoitan et jotain aivan hirveitä ylikirjavia kuvioita, ylisuuria printtejä, vaakaraitoja ym ym niin ei sovi.
Joo,totta, ei tuolta kaikki ole minunkaan makuun, mutta pääasia että ovat omasta mielestään kivasti pukeutuneita, olivat sitten lihavia tai laihoja :)
 
Hei tsekkailkaa isompien kokojen nettikauppoja! Seksikkäitä ja nättejä vaatteita on myös isommille. Silloin kun itse olin ylipainoinen, pukeuduin usein tyköistuviin farkkuihin ja housuihin ja naisellisiin puseroihin. Jos on vähän kaksaria kuten monilla lihavilla, kannattaa käyttää avonaisia paitoja ja korostaa niitä kauniita rintoja:)
 
jätesäkkiin.. heh heh.. huono vitsi tiedetään :ashamed: mulla lähes aina iso collaritakki ja farkut tai reisitaskuhousut..
ja kerran yksi kaveri tuumasi että oli luullut että oon ihan mielettömän iso kun kuljen teltoissa, eli kai ihan normaalin kokoisia vaatteita kannattaa käyttää??
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Tässä esimerkkejä: http://www.flickr.com/groups/fatshionista/
:ashamed: mun mielestä muutama oli semmosia et ei missään tapauksessa..
siis että on ylipainoinen niin kaikki nää big size vaatteet ei sovi kaikille.
Siis tarkoitan et jotain aivan hirveitä ylikirjavia kuvioita, ylisuuria printtejä, vaakaraitoja ym ym niin ei sovi.
Joo,totta, ei tuolta kaikki ole minunkaan makuun, mutta pääasia että ovat omasta mielestään kivasti pukeutuneita, olivat sitten lihavia tai laihoja :)
joo se on totta :) tuo net anttilan linkki se on ihan kiva vaate..se kokonaisuudessaan(farkut hoikentaa hiukan kun on tummat ja lahje on sopiva. ja paitakin on ei semmonen mualais talon emännän säkki)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Ja yksi juttu: teltan päällepukeminen ei saa ketään näyttämään hoikemmalta. =) Nämä tunikat ja muut saa jokaisen, jolla on pikkasenkin vatsamakkaraa, näyttämään raskaana olevalta.
Ja toisaalta taas vartalonmyötäiset vaatteet paljastaa kaikki makkarat :|
Mitä sitten jää jäljelle?


 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja The Helmi:
jätesäkkiin.. heh heh.. huono vitsi tiedetään :ashamed: mulla lähes aina iso collaritakki ja farkut tai reisitaskuhousut..
ja kerran yksi kaveri tuumasi että oli luullut että oon ihan mielettömän iso kun kuljen teltoissa, eli kai ihan normaalin kokoisia vaatteita kannattaa käyttää??
ihan normi kokosia :)

jessica rabit: entäs sitten kun kaikki ei halua kulkea tissit tarjolla iso kokoisena? (en puhu itestäni) ..vaan siis ylipäänsä et miks joissain isokokosten paidoissa pitää olla niin hemmetin iso kaula-aukko et tavara tippuu. Jotenkin inhottavaa automaattisesti olettaa et kaikille isoilla on isot tissit ja niitä haluaa esitellä.
 
No ensinnäkin hankkii vaatteet joissa viihtyy ja pitää niitä. Ylisuuret vaatteet eivät hoikenna ketään (päinvastoin voivat houkuttaa vielä laajentamaan linjoja kun ei kukaan hoksaa vaikka tulisi kiloja lisääkin..) Yllättäen ihan kivoja vaatteita (muitakin kuin niitä riemunkirjavia riepuja) löytyy ainakin meillä hyvin ihan näistä halpiskaupoista. Tokmanni ym. Jos ei sopivia vaatteita löydy niin voi tehdä itse tai teettää ompelijalla. Pienilläkin jutuilla saa vaihtelua -huiveilla ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja The Helmi:
jätesäkkiin.. heh heh.. huono vitsi tiedetään :ashamed: mulla lähes aina iso collaritakki ja farkut tai reisitaskuhousut..
ja kerran yksi kaveri tuumasi että oli luullut että oon ihan mielettömän iso kun kuljen teltoissa, eli kai ihan normaalin kokoisia vaatteita kannattaa käyttää??
ihan normi kokosia :)

jessica rabit: entäs sitten kun kaikki ei halua kulkea tissit tarjolla iso kokoisena? (en puhu itestäni) ..vaan siis ylipäänsä et miks joissain isokokosten paidoissa pitää olla niin hemmetin iso kaula-aukko et tavara tippuu. Jotenkin inhottavaa automaattisesti olettaa et kaikille isoilla on isot tissit ja niitä haluaa esitellä.
Vaan onneksi on keksitty neula ja lankaa joilla minä ainakin HM:n paidoista monesti ompelen niitä haluhalkioita vähän pienemmäksi..

 
vieras
Jotenkin sellaiset harsomaiset kaftaanit ja pitkät hameet jakkuineen korostavat käyttäjänsä leveyttä. Jossain juhlissa olen kauhistellut täti-ihmisiä, jotka ovat verhoutuneet riemun kirjaviin kaftaaneihin. Tulee mieleen jotkut 40-50 luvun tuhdit oopperadiivat:D Minusta iso ihminen voi käyttää tiukkoja legginsejä, farkkuja, capreja ja housuja, jos yläosa on sopivan väljä ja peittävä pituudeltaan. Jos omaat pitkät ja ok sääret, niin miksi nekin pitäisi peittää??? Minusta ne keventävät vaikutelmaa.
 
Mä itse käytän paljon mustia suoria housuja, kesällä capreja.
Yläosassa on usein trikoopaita (Espritin oon todennu hyviksi), teepaita ja neule, poolo tms. Mutta sellainen sopivan tiukka, en tykkää teltoista, mutta en tietty pienistäkään.
Jokunen tunikakin on, mutta ne on sellaisia istuvia, ei telttoja nekään.
Etupäässä pidän mustia vaatteita, tehosteena valkoista ja joskus jotain muutakin.

Hameita pidän toisinaan ja mekkoja kyllä. Sellaisia mekkoja, joissa on paita alla (siis hihattomia) ja paksut sukkahousut tai (ne parjatut) legginsit alla.

:)

Muoks. Se vielä, että itse en tykkää ollenkaan kirjavista vaatteista. Yksiväriset on mun juttu.
Ja takkeina mulla on aika paljon jakkuja ja sellaisia pidempiä tyköistuvia.

Kertokaa, mitä muut käytätte. =)
 

Yhteistyössä