miten pukeutuu kolmekymppinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Niina"

Vieras
onko converset, maihari & "bad hair day"-pipo vähän hassua kolmekymppisellä naisella ? tai lävistykset kasvoissa ? haluan pitää tyylini, mutten halua olla kuin se aikoinaan naapurissani asunut & sketsihahmolta näyttänyt n. 50v rouva, jolla oli pikumustat kulmat, mustaa kajalia kuin rokkitähdellä, platinablondi hamppupermis, p""en rengas nenässä killumassa ja päällä kesät talvet minihame...

Mun mielestä vaatteisiin ja asusteisiin ei edelleenkään ole mitään ikärajoja, jokainen pukeutukoon niinkuin itse haluaa sekä oman maun ja mieltymystensä mukaisesti, tilanteeseen sopivasti kuitenkin :)

Mä ainakin pukeudun aika samoin kun 2-kymppisenä.. farkut,tennarit ja t-paita on se perusversio,jota muokataan vuodenajan ja sään mukaan. Isoin ero taitaakin mulla olla nykyään lämpimämmät talvivaatteet. En oo ikinä ollu mikään talvifani ja nuorempana kuljin lokakuusta huhtikuuhun samalla villakangastakilla ja ohuilla hanskoilla ym. Nykyään kun lasten kanssa on "pakko" hengata ja touhuta puhalla talvellakin,on pakko olla paremmat varusteet.

No, mä ehkä jättäisin ton tekstipipon jo pois. Tuollainen "julistaminen" on vähän lapsellista, eikä enää sovi musta kolmekymppiselle, jos haluaa olla kuitenkin aikuinen... Itse kuljen tilanteen mukaan vähän missä milloinkin, käytän kirkkaitakin värejä, mutta katson yleensä toisiinsa sointuvaa ja juurikin kuvioiden ja tekstien osalta hillittyä. Muuten tyyliltään aika laidasta laitaan rennommista verkkarit/farkut-pusero-toppatakki-pipo-rukkaset-linjasta suorat housut/hame-jakku-kauluspaita-korkokengät-linjaan asti. Mulla on esimerkiksi kirkkaan oranssi toppahaalari, jolla olen saanut ihan positiivista huomiota osakseni, puistoillessa ja muutenkin paukkupakkasilla mielestäni erittäin sopiva asu kolmekymppisellekin.

Kenenkään teini-iän ylittäneen ei pitäisi käyttää tekstipipoja tai -paitoja, ne vaan on NIIN mauttomia. Ja ei kenenkään mielestä hauskoja, etenkään nuo iänikuiset samat "vitsit".

Itselläni toimii tyylipoliisina ajatus "miltä tämä näyttäisi kaverin päällä". Jos vastaus on säälittävältä nuorekkuusyritykseltä, vaihdan vaatetta...

Yhteistyössä