Miten pukeudutaan muodikkaasti? AUTTAKAA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muoditon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muoditon

Vieras
Haluaisin pukeutua muodikkaasti ja nätisti mutten tiedä edes, mistä aloittaa. Tykkään vaikka siitä tyylistä, että on farkut/housut ja saappaat niiden päällä ja joku kiva toppatakki ja iso kaulaliina... mutten tiedä millaiset farkut pitää olla.

Vai meneekö ihan pillit housut edes mun jalkaan?? Mistä te ostatte vaatteenne? Millaiset on muodikkaat vaatteet? Kuvia, linkkejä?

nuorilla muotia ja suosittua näkyy olevan farkkulegginssit, hupparit, topit, toppaliivit kenkinä yleens. skeittikengän TAPAISET, miksei vanhemmillakin:) farkut on jees ! =)

Tällä hetkellä katukuvassa näkyy Converseja pilleihin tai leggingseihin yhdistettynä, päällä pitkä paita, esim. ruutupaita (metsuripaita) taii pitsitunika tai iso printtiteepaita riippuen tyylistä, takkina lyhyt ja napakka nahkatakki, bleiseri tai anorakkityylinen karvakauluksinen rento takki. Kaulassa tosiaan joku iso huivi käärittynä.

Ryhti on kunnossa mutta paino alkaa seiskalla... ehkä pukeudun säkkiin vaan jatkossakin.

Höpö höpö! :) Yleinen hyvä muistisääntö meille ketkä ei olla mallinmitoissa on että jos on tiukka alaosa niin löysempi yläosa ja taas päinvastoin. Tällöin syntyy sopusuhtaisempi vaikutelma, koska sekä liian tiukat että löysät vaatteet lihottavat kantajaansa muitten silmissä. Vaatteita ostan Vilasta, Vero Modasta ja hm:lta. Zarasta myös tykkäisin muttei ole lähellä.

Ja jos haluat puketua suomenruotsalaistyyliin, niin sitten ne saappaat lahkeiden päälle vedettynä, ruskea muhkea toppatakki, Mulberry-laukku, valkoinen/vaaleansininen kauluspaita (ehkä slipoveri siihen päälle), helmikorut ja kevyesti raidoitettu tukka matalalla poninhännällä. Kaulaan villakaulahuivi tai Dior/Gucci/LV ohut huivi.

Osta pari naisten muotilehteä ja selaile niitä. Suomalaisista kannattaa ehkä aloittaa sun tilanteessa, niistä saat heti vinkkejä mihin kauppoihin kannattaa mennä. Trendi, Elle tai Olivia (näillä myös tietysti nettisivut, katso niitä!).
Ulkomaisista lukisin ehkä Marie Clairea tai vaikka ihan jotain Graziaa, Voguet sun muut menee vähän turhan hifistelyksi jos on aloittelija näissä jutuissa ja haluaa vaan selkeitä vinkkejä ja ehdotuksia. Näillä myös nettisivut ja hyvät muoti/trendiosiot ja linkkejä nettikauppoihin, joista esiteltyjä vaatteita voi ostaa.

Yksi keino on mennä ihan kiertelemään kauppoja, Hennesissä, Zarassa, Vero Modassa, Vilassa, Mangossa, Selected Femmessä jne. on ihan pintamuotia tarjolla. Ja mallinukeilta voi vohkia yhdistelyideoita jos ei itse keksi. Ei tule liian kalliiksikaan.

Muodikkuus alkaa yleensä 3-4 luokan alussa tai lopussa. Itse olen 5 luokalla ja pukeudun muodikkaasti joka päivä. Hiuksista jos ottaa ensin niin korkea pompula tai auki hiukset(itse piän aina auki). Paitaa on vaikea päättää,mutta itse käytän kapphal:in paitoja tai käy monen muunki liikken tärkeintä on,että itse tietää hyvän vaate merkin.Housut ovat aina farkut ne ovat muodikkaat ja suositut.Kengiksi käytän All Stareja (vaaleanpunaiset) ne on hyvät kengät ja muodikkaat.Talvella käytän Puman kenkiä ne ovat lämpimät ja minusta tyylikkäät. Minulla on korvanreijät joten voin auttaa siinäkin eli joko käytät roikkuvia tai tyylikkäitä nappeja.

Mä ainakin lehdistä selaan ihan kuola valuen kaikki UUDET Muodit!
Mulle tulee cosmo, trendi, demi ja muutama muu lehti ja NIISTÄ seuraan uutta muotia!
Oma tyyli on kuitenkin tärkein, suoraan EI kannata kopioida valmiita juttuja, se on vähän noloa jo :D:D:D
Mut itse niiku yhdistelet niitä tyylejä <3

Pitää ottaa huomioon myös pituus! Älytöntä vaatia kaikkien painoksi 5:lla alkavaa, oli pituus sitten 155cm tai 175cm! Haloo!!! Pitkällä kaikki vaatteet näyttää hyvältä 6:lla tai jopa 7:lla alkavassa painossa!!!

Yhteistyössä