Miten pukea lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Otsikossapa kysymys jo tulikin, tarkennan vain hieman. :)

Ulkona -5 astetta sekä tuulta, päiväkotiin menemme kävellen/rattailla (n. 2 km).
Lapsi on 3,5-vuotias.

Tää on taas sellainen aika vuodesta, etten oikein tiedä, mitä laittaa lapselle päälle.

Talvihaalari meilläkin on ollu jo jonkin aikaa. Lapsi 3-vuotias ja tulin siihen tulokseen, että mieluummin talvihaalari ja alle vain normi sisävaatteet kuin että tukkis villahaalarin sisävaatteiden päälle ja siihen vielä vk-puvun. Syysnilkkurit jalkaan, alulakki ja pipo sekä talvihanskatkin on ollu kädessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ohoh, meillä vielä talvivaatteet varastossa. :(
Tarkeneeko, jos laitan sisävaatteiden päälle neuletakin + vuorelliset housut ja takin?

no toki tarkenee (onko lapsesi viluinen vai kuumakalle?), mutta meidän napero on vilukissa ja pk:ssa joutuu itse pukeen niin tuumin et kätevämpi on pienen pukea itse pelkkä vanha talvihaalari päälleen.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Talvihaalari meilläkin on ollu jo jonkin aikaa. Lapsi 3-vuotias ja tulin siihen tulokseen, että mieluummin talvihaalari ja alle vain normi sisävaatteet kuin että tukkis villahaalarin sisävaatteiden päälle ja siihen vielä vk-puvun. Syysnilkkurit jalkaan, alulakki ja pipo sekä talvihanskatkin on ollu kädessä.

Juurikin näin, se on tenavalla mukavampi painella pihallla, kun ei oo niin topattu monella vaatekerrastolla. Eli talvihaalarit meilläkin päällä.

Poika 3.5vee meni hoitoon sekä välikausivaatteet(+villavaatteet) ja viime vuotinen toppapuku mukanaan. Ja talvigoret jo laitoin myös päälle. Mä laittaisin toppapuvun päälle aamulla.