Miten puheliaammaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

-vieras

Vieras
Haluaisin keksiä joskus jotain puhuttavaa porukassakin, mutta kun sitä juttua ei vaan itteltäni tule, olen aina se sivustaseuraaja.

Olen sosiaalinen, mutta varmaankin ujoudestani johtuu se, että en ole kovin puhelias ihminen.

Opiskelen lähihoitajaksi eikä minulla ole mitään ongelmaa jutella tuntemattomienkaan kanssa.

Isoin ongelma on varmaan, kun on porukalla vaikkapa ottamassa kuppia, niin olen se, joka istuu vaan ja kuuntelee muiden juttuja. En yksinkertaisesti vain osaa "liittyä" muiden keskusteluihin enkä varsinkaan aloittaa mitään.

Onko minulla mitään mahdollisuutta kehittää itseäni puheliaammaksi? En kaipaa sellaisia vastauksia, että "Kyllä se siitä" ja "Mee rohkeesti vaan mukaan", ei ole rohkeudesta kiinni, uskallan kyllä, mutta en vain "osaa".

Mieti etukäteen joku aihe tai pari jotka sua kiinnostaa tai on muuten ajankohtainen, rohkeasti välissä kysy "mitä mieltä olette asiasta", esimerkiksi :) Ei mulla muuta vinkkiä tähän hätään tuu mieleen, tsemppiä pälättämiseen!

Paskanpuhuminen on taitolaji ja monesti se lähtee itsetunnosta ja selkärangasta eli ihan sama mitää paskaa jauhat niin muistaa nauraa itsellesi tai edes omille jutuillesi ja seiso sanojen takana ruoto pystyssä.

Ittestäni tuntuu tyhmältä heittää keskusteluihin välissä jotain ajankohtasta esim. "Siellä luvattiinkin viikonlopuks -25 astetta pakkasta" tai vaikka, että "Kiinassahan on ny ne mielenosotukset, mitä mieltä ootte siitä" tms.

Haluisin nimenomaan kehittää tuota "paskan puhumisen" taitoa, niin tyhmältä kun se kuullostaakin. Olis vaan kiva heittää väliin jotain nasevaa ja puhua jotain ihan turhaa, mutta ei se vaan luonnistu..
Vinkkejä kaivataan edelleen.....

Yhteistyössä