Miten puette lapsen muskariin? Kevyttä turhaa ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Me and my son
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Me and my son

Vieras
Laitatteko lapselle ns. paremmat vaatteet vai menettekö collegepöksy -linjalla?

Olen menossa eka kertaa muskariin 1v poikani kanssa. Yleensä kun lähdemme kaupungille tai kyläilemään, puen pojalle jotkut kivat reisitaskuhousut ja housujen kanssa sopivan bodyn + väreihin sopivat sukat. Sään mukaan tietysti lisäksi joku siisti vetoketjullinen collegetakki tai huppari päälle. (tässä tapauksessa tarkoitan paremmilla vaatteilla juuri tuonkaltaisia "asiointivaatteita" kuten reisitaskuhousut, joita poika ei kotona pidä päällä).
Mainitaan nyt vielä, että meillä kaikki vaatteet ovat hyväkuntoisia ja pojalle uutena ostettuja/saatuja, eli mitään kulahtaneita ja virttyneitä vaatteita ei pojan collegehousuista ja verkkareistakaan löydy.

Palstalaisilla on epäilemättä pukeutumiskoodit hallussa joka tilanteeseen, myös muskariin :D

No, me ollaan niin maalaisia, että muskarissa on käyty ihan collegeasusteissa. :D Mielestäni ne ovat mukavat lapsen päällä, kun kaikenmaailman laululeikkeihin pitää taipua.

Kun käytiin pojan kanssa muskarissa, pistin aina jotain kivaa päälle "ihmisten ilmoille". Siellä oli kyllä vauvoja ja taaperoita laidasta laitaan pukeutuneena, virttyneistä potkareista prinsessamekkoihin.

Semmoiset vilkkuvat lenkkarit on jalassa, sitten oikein kahisevat housut, huppari missä roikkuu nyöreissä rytmikapulat sekä kaiken kukkuraksi vielä tuunattu tonttulakki jossa kulkusen tilalla on lehmänkello.

Alkuperäinen kirjoittaja tahvon äiti;24447906:
Semmoiset vilkkuvat lenkkarit on jalassa, sitten oikein kahisevat housut, huppari missä roikkuu nyöreissä rytmikapulat sekä kaiken kukkuraksi vielä tuunattu tonttulakki jossa kulkusen tilalla on lehmänkello.

Mahtaa tahvolla on niska aika kenossa :laugh:

Ok, taidan näiden vastausten perusteella laittaa pojalle ne ns. paremmat vaatteet ainakin ekalle kerralle ja katson vähän miten muut on lapsensa pukeneet. Kuitenkin nuo pojan reisitaskuhousutkin on mukavaa mallia, kuminauhavyötärö ym. eli ei mitään vyötä ja vyönsolkia painamassa kylkiin.

No, mites äidit itse sitten pukeutuvat muskariin? Minä meinaan kulkea pojan kanssa rattailla, joten korkonilkkurit ym. jää kyllä kotiin....

Meillä yleensä on ollut jotain "vähän siistimpää". Eli ei sitä kaiken kulahtaneinta paitaa tai housuja. Mutta ihan gollegehousuilla ollaan yleensä oltu, joskus farkut, joskus verkkarit, siis vähän isommilla muskarilaisilla. Ja tyttö 3v kyllä viime keväänä oli aika paljon hame/mekko päällä muskarissa. Laidasta laitaan pukeutumista on ollut, mut ei kuitenkaan ylipukeutumista. Me ollaan käyty muskarissa pikkukunnassa, en tiedä onko kaupungissa toisin?

No, mites äidit itse sitten pukeutuvat muskariin? Minä meinaan kulkea pojan kanssa rattailla, joten korkonilkkurit ym. jää kyllä kotiin....[/QUOTE]

Normaalit vaatteet. Äideillä myös ollut laidasta laitaan, verkkaria, farkkua, hametta. Meillä ainakin muskarissa ollaan sukkasillaan, lapsilla tossut, että ei sen kait väliä millaiset kengät matkalla on.

Alkuperäinen kirjoittaja Tahvon äiti;24447950:
Tahvon niskaa on treenattu kovin syntymästä lähtien, laitettiin jo laitoksella kulkunen pipoon ja siitä sitten suurennettiin pikkuhiljaa... Tahvosta tulee vielä joku päivä maailmaluokan muusikko.

Treenaat niskaa että Tahvo jaksaa isona sitten moshata...?

No, mites äidit itse sitten pukeutuvat muskariin? Minä meinaan kulkea pojan kanssa rattailla, joten korkonilkkurit ym. jää kyllä kotiin....

Normaalit vaatteet. Äideillä myös ollut laidasta laitaan, verkkaria, farkkua, hametta. Meillä ainakin muskarissa ollaan sukkasillaan, lapsilla tossut, että ei sen kait väliä millaiset kengät matkalla on.[/QUOTE]

Juu, mutta tokihan sitten vaatteet on kenkien mukaan. En laittaisi jotain kivaa hametta ja sukkahousuja juoksulenkkareiden kanssa :D Ja vastaavasti jos mulla olisi korkonilkkurit jalassa niin olisi muukin vaatetus sen mukaista, eli ei tuulipukua päällä :D

Mutta joo, meinasin itse pukea ihan tavalliset arkivaatteet. Jos siellä on sitten jotain Burberry-mammoja, niin voivat katsoa minua halveksien ;)

Ok, taidan näiden vastausten perusteella laittaa pojalle ne ns. paremmat vaatteet ainakin ekalle kerralle ja katson vähän miten muut on lapsensa pukeneet. Kuitenkin nuo pojan reisitaskuhousutkin on mukavaa mallia, kuminauhavyötärö ym. eli ei mitään vyötä ja vyönsolkia painamassa kylkiin.

piti olla sukkasilleen,et keniin turha panostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;24448082:
piti olla sukkasilleen,et keniin turha panostaa.

Tottakai muskarissa ollaan sukkasillaan, tarkoitinkin tuolla korkonilkkuri-heitollani lähinnä kenkien ja muiden vaatteiden yhteensopivuutta eli kun rattailla liikutaan niin on kengät ja vaatteet ulkoiluun sopivat.

Neuvolassa olen myös nähnyt todella tyylikkäästi pukeutuneita äitejä ja sitä vaan tuntee itsensä sillä hetkellä niin nuhjuiseksi, jos on tullut lapsen kanssa vaunulla/rattailla pitemmän matkan ja pukeutunut ulkoiluvaatteisiin.

Muskariin ei olla vielä menossa, mutta en oikein ymmärrä noita reisitaskuhousuja vauvoilla. Meidän poika ei ainakaan vielä kuljettele mitään taskuissaan, joten en ymmärrä miksi taskuja pitäisi olla turhaan painamassa. Eli meillä on yllä mahdollisimman pehmeää ja mukavaa vaatetta tilanteessa kuin tilanteessa, juhliinkin on aina löytynyt nättiä trikoota ja velouria, jossa eivät saumat paina.

Eli meillä on pojalla collegehousut ja niihin sointuva body, äidillä istuva imetyspaita, nätti hame ja sukkahousut. Mukavaa ja joustavaa kummallakin.

Meidän muskariryhmässä sattui olemaan kaikki äidit aikasemmin tuttuja toisilleen. Se oli meidän sisäpiirivitsi, että lapsille puettiin parempaa päälle, kun ei ollu kotiäideillä muuta paikkaa missä hienostella ja esitellä lasten päällä ihanuuksia :D Ei ollu yhtään harvinaista, että joku äiti puki lapsensa ja itsensä jopa sävysävyyn :laugh:

Ei silti katsottu vinoon vaikka joku gollareissa olisikin tullut. Joskus joku tuli suoraan hoidosta ja lapsella saattoikin olla päivän touhuissa nuhjaantuneet ja sotkeentuneet vaatteet. Sitä pidettiin ihanb normaalina lapsiperheen arkeen kuuluvana asiana.

me kyllä hienosteltiin. Ihanat Gantin farkut ja samettihousut.
Ihanin oli Timberlandin toppaliivi 6 kk ikäiselle.
Parasta kyllä oli Dolce Gabanan farkkutakki. Nämä oli saatuja.
Oli se kiva katella kateellistan mammojen ilmeitä.

[QUOTE="viiru";24448795]me kyllä hienosteltiin. Ihanat Gantin farkut ja samettihousut.
Ihanin oli Timberlandin toppaliivi 6 kk ikäiselle.
Parasta kyllä oli Dolce Gabanan farkkutakki. Nämä oli saatuja.
Oli se kiva katella kateellistan mammojen ilmeitä.[/QUOTE]

Ja lapsesi piti siis siellä muskarissa sisällä toppaliiviä ja farkkutakkia...ok....
En usko :)

Yhteistyössä