Miten poistan google-historian?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Menet gmailiin ja sieltä asetuksista. Tulee vastaan, kun ovat lähettäneet asiasta sähköpostiakin. Jos sinulla ei ole googletilejä, niin et tee mitään. Pidä silti evästeet pois nettiä käyttäessä.

[QUOTE="Moi";25760545]Jos pitää evästeetvkokonaan pois niin ei voi kirjautua mihunkään, ei mailiin, faceen, pankkiin, tä nne...[/QUOTE]
Niin. Ne kuuluu laittaa päälle vaan silloin, kun kirjautuu johonkin ja väliajan pitää poissa.

Itse en mitään niin hämärää touhua netissä, että tuo haittaisi. Kyllä netissä seurataan ihmistä niin paljon muutenkin ja itse koen sen jopa plussana, että hakutuloksieni tulisi tarkentua jatkossa.

Itse en mitään niin hämärää touhua netissä, että tuo haittaisi. Kyllä netissä seurataan ihmistä niin paljon muutenkin ja itse koen sen jopa plussana, että hakutuloksieni tulisi tarkentua jatkossa.
Minä ainakin käytän Googlea ja vaikkapa Youtubea aivan eri asioihin. Googlesta haen paljon tietoa mm. sairauksista ja ajankohtaisista ilmiöistä joista en todellakaan kaipaa yhtäkään videota.

Siis eihän sitä voi oikeasti kokonaan poistaa...

"Voit poistaa verkkohistorian Google-tilistäsi milloin tahansa. Kirjaudu sisään Google-tiliisi ja toimi seuraavasti:

1. Siirry osoitteeseen google.com/history
2. Valitse Poista koko verkkohistoria.

Googlen tietosuojakäytännön ja yleisen alan käytännön mukaan Google säilyttää kuitenkin tiedot erillisessä lokijärjestelmässä tarkastustarkoituksessa ja parantaakseen palvelujemme laatua."

Siis sinut profiloidaan joka tapauksessa.

Minusta on viheliäistä, kun kirjoitan sähköpostissa esim. Koop Arposen keikasta kaverille, ja hetken kuluttua sivupalkissa on mainos "buy your koop containers here". Tämä nyt hilpeimpänä esimerkkinä.

Oudoimpia mainoksia tulee, kun kirjoittelemme siskon kanssa unistamme ("sit mentiin uimaan sinne iglun taakse eskimoiden kanssa ja jääkarhu juoksi muristen paikalle..."). Siinä saa googlen tietokoneet raksuttaa aika kauan, että saavat meidät järkevästi profiloitua :D

Yhteistyössä