Miten pitkiä teiän lapset on olleet 3v. neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="utelias";24293875]Pian tytöllä 3v.-neuvola ja veikkaan että on n. 100cm pitkä...onko erikoisen pitkä? .[/QUOTE]

No ei oo erityisen pitkä, vaikka mun kaveri "hehkuttaa" koko ajan, että heidän "Tiina" on metrinen, se on vaan niin iso, sitä luullaan jo eskarilaiseksi.

Mun toisen kaverin tyttö oli 2v neuvolassa 94,5 cm ja sitä sanoisin pitkäksi.
Kummipoikani oli 105 cm 3 v:nä.
Meillä itsellä ei vielä oo ollu 3v neuvolaa.

kirppulinäiti
Meillä pikkuneiti 3v 91cm ja 11,5kg. Tasaisesti omaan tahtiin kasvaa, leikkipuistossa yms. ikätoverihin verrattuna on tosi pieni ja aika ajattelemattomasti toiset aikuiset kommentoivat lapsen kokoa, 3v jo ymmärtää ja ihmettelee miksi nimitellään pieneksi vaikka tuskin kukaan pahalla sitä tarkoittaakaan.

[QUOTE="äitix4";24295214]Tyttä 2v 11kk 87cm paino 10kg.
Pieni on :( syö kyllä hurjasti.[/QUOTE]

Miksi :( ? Eihän tyttö sille itse mitään voi minkä kokoinen on. Ja jos tasaisesti kasvaa ja voi hyvin -kun syökin kunnolla- niin turha siitä on suupieliä alas vääntää. Ei lapsi sen onnellisempi ole vaikka olisi muutaman sentin pitempi.

Kurjenkello harmaana
Isommista en muista, ja nlakortitkin arkistoituna, mutta tuplien mitat; (poikia molemmat)
A:104 cm ja 16,4 kg, B: 102 cm ja 16,2 kg.

Näitä aina sanotaan pitkiksi, muutkin kuin neuvolantäti, kun kaksoset kuulemma on pieniä! Tosin nää pojat on liki saman kokoisia kuin 1,5 vuotta vanhemmat kaksoset, eli kaipa nuo kaksosiksi kohtuu pitkiä on. Tosin tiedän vieläkin pidempiä, kaksosia siis.

utelias ap
[QUOTE="mie";24294803]Meidän neidin pituutta on päivitelty ihan pienestä asti ja usein törmää siihen, että ajatellaan tytön olevan ainakin vuoden vanhempi kuin todellisuudessa on. Ja kuitenkin käyttäytyy kuten ikäisensä uhmaikäinen käyttäytyy ja näkee ihmisten katseista, että eikös tuon ikäisen pitäisi jo osata käyttäytyä paremmin. Tytön ollessa 1½v kyseltiin joko kohta täyttää kolme... :O[/QUOTE]

Meillä oli just samaa,varsinkin kun tyttö vielä puhui ikäisekseen jo tosi hyvin. Puistossa välillä jotkut 4veet pyytää leikkiin mukaan ja sitten ihmettelee,kun ei toinen vielä osaa/ymmärrä samalla lailla kuin yli vuotta vanhemmat...

Yhteistyössä