Miten pitkiä päiviä maximissaan antaisitte 2 vuotta 9 kuukautta vanhan pojan olla päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
darkstarmama
Tuskin on vahinkoa jos ovat vaikka jokapäivä 8-16 esim. Onhan siellä nuorempiakin penskoja koko päivän.
Mie taas tässä mietin että raaskisko syksyllä pojan laittaa parina päivänä osapäivähoitoon ihan sosiaalisen kehityksen takia kun täyttää 3vee... Olen kuitenkin itse vauvan kanssa kotona että ei tod. jokapäivä mutta silleen että esim ma ja pe kävisi leikkimässä muutaman tunnin siellä muiden kanssa.

Niin pitkiä päiviä kun on tarpeen, tottakai....töistä tai koulusta kun on paha lähteä aikaisemmin kotiin sen takia, että on tehnyt periaatepäätöksen lapsen hoitoajan pituudesta :xmas: .
Tänään selviää millaisia päiviä puheterapeutti ja neurologi suosittelee meidän 2 v 1 kk pojalle. Itse olen kotona tällä hetkellä, ja toivon että osapäivähoito riittäisi, mutta olen kuullut muutamalta että terapeutit ei oikein osapäivähoidosta tykkää :/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Minä aion tässä keväällä töihin mennä ja kun yksin pojan kanssa olen, niin hän on tarhassa tasan sen ajan kun mulla töissä ja matkoissa menee. Ja poika täyttää kohta 3 vuotta. Ei ole paljon vaihtoehtoja.
Millaisia päivät pojalle tulee olemaan siis ajat?

täysipitkiä
Meillä menossa vuoden ikäisenä ja joka päivä klo 8-16 on hoidossa...Kun ottaa matka-ajat huomioon, niin tuossa kahdeksassa tunnissakin on tekemistä, helposti tulisi pidempiäkin päiviä, mutta onneksi voimme hiukan joustaa työajoissa.

kyllä kai tuon ikänen voi jo ihan kokopäiväsesti olla,mulla piti tehä koulun kans sopimus et käyn kolmena pvänä viikossa koululla(vuosi jäljellä vielä) muutaman tunnin kun en vuoden ikäsenä halua poikaa vielä hoitoon laittaa..toki hidastaa mun valmistumista mut mielummin niinpäin..

mun mielestä jokainen tietää parhaiten mikä ratkasu heille passaa,enkä pidä sitä välttämättä pahana vaikka pienetki lapset tarhassa on,pakkohan sitä on perheiden elääkkin,mut meille se ei vaan kyllä passais et poika ois jo nyt hoidossa..

ihan niinkun tuo päivähoidon pitus olisi ana niin itsestä kiinni... tai ehkä olinkin luuser yh, kun mielummin olin ykisn pojan kanssa kun huonon miehen kanssa. joo, tarhapäivät oli 9-tuntisia, mun 8h työpäivä + 30 min matka suuntaansa.

Yhteistyössä