Miten pitkät päiväunet teidän 1v lapsi nukkuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Miten pitkät päiväunet teidän n. 1v lapset nukkuu? Meillä on yöt ruenneet olemaan levottomia ja mietin pitäisikö päiväunen pituutta rajoittaa.. Nyt saattaa nukkua yli kolmekin tuntia. Yöunet on n.10h pituiset. Ikää 1v 2kk.

Mun 1 v 1,5 kk nukkuu tunnin/puolentoista tunnin päiväunet, joskus todella harvoin 2 tuntia.. Nykyisin useimmiten 1,5 tuntia. On aina ollut vähäuninen etenkin päiväunien suhteen.. Että nyt toi 1,5tuntia on jo luksusta!
Kyllä mä yrittäisin lyhentään 3 tunnin päikkäreitä, jos yöunet siitä kärsii.

puolesta tunnista puoleentoista, hyvin vaihdellen, meillä tunnin unet riittää ihan hyvin, joskus yöunille meno taistelua, vaik on selkeesti väsynyt, yöunia vetää vielä 11-12t
suuri erehdys on antaa nukahtaa vaik rattaisiin iltapäivällä muutamaa minuuttia kauemmaksi aikaa, saa heittää hyvästit iltarauhalle =)

Meidän 1v. (sunnuntaina 1v 1kk) nukkuu pääsääntöisesti vielä kahdet unet. Tänään on nukkunut 9.15-10.15 ja käy kohta taas nukkumaan, mutta eilen nukkui 3,5 h 11-14.30, joten yhdet unet riitti. Yöt on meillä aina olleet levottomia päiväunista riippumatta. Odotellaan, että ukkeli tervehtyy kokonaan ja alkaa taas syödä niin yritetään päästä yötissittelystä eroon. Jospa yötkin rauhoittuisi.

Mun kokemukset: hyvät, riittävän pitkät päikkärit auttaa nukkumaan yön hyvin enkä ole herättänyt unilta.
Meillä n.1v on alkanut kävely onnistua yms. joka on varmasti uniin "tullut" eli uuden oppiminenkin aiheuttaa levottomuutta.
Nyt 1v6kk päiväuni 1,5-3h ja yöllä 10-11h katkonaisesti.

Yhteistyössä